روایت «حاج قاسم» از «حاج قاسم» تئاتر می‌شود

نمایش «ژنرال» در قالب برنامه‌های «کاروان هنری روایت حبیب» برای مردم ۱۰ استان کشورمان نمایش داده می‌شود.

به گزارش مشرق، سعید بادینی نویسنده کارگردان و بازیگر نمایش «ژنرال» که در قالب برنامه‌های «کاروان هنری روایت حبیب» برای مردم ۱۰ استان کشورمان نمایش داده می‌شود، درباره تولید این نمایش گفت: از ۲ سال قبل کار تولید نمایش ژنرال را شروع کردیم و کار روی این نمایش ۴ ماه زمان برد. در این ۴ ماه تحقیقاتی درباره زندگی و شخصیت حاج قاسم سلیمانی داشتیم، من در آن زمان با چند نفر از هم‌رزمان این شهید بزرگوار صحبت کردم و ۱۰ یا ۱۱ جلد کتاب خواندم تا بتوانم ۴۰ سال از زندگی حاج قاسم را در ۳۵ دقیقه نشان دهم و روایت کنم. این یک کار دلی بود.

وی افزود: من پیش از شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز ارادت خاصی به او داشتم اما بعد از شهادتش برای انجام کاری برای این شهید گرانقدر کشورمان مصمم‌تر شدم و با همکاری گروهی از همکارانم نمایش ژنرال را تولید کردم. تا به امروز فکر می‌کنم بیست و شش یا بیست و هفتمین دفعه‌ای است که نمایش ژنرال را در سطح کشورمان روی صحنه می‌بریم.

بیشتر بخوانید

فیلم/ بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سلیمانی

این کارگردان گفت: ما سال پیش با نمایش ژنرال در جشنواره «سردار آسمانی» شرکت کردیم و پس از دریافت برخی از جوایز این جشنواره، کارمان به جشنواره فجر معرفی شد. ما در جشنواره فجر تندیس اول کارگردانی، نویسندگی و گروه برگزیده را دریافت کردیم و خوش درخشیدیم. همه این موفقیت‌ها نشانه لطف حاج قاسم سلیمانی به دست‌اندرکاران تولید نمایش ژنرال بود.

بادینی ادامه داد: از نظر من حاج قاسم از جنس مردم بود و هیچ وقت از چیزی ممانعت نمی‌کرد. او اعتقاد داشت استفاده از زبان تند در امر به معروف و نهی از منکر موجب می‌شود که عملکردمان نتیجه معکوس داشته باشد بنابراین حتی با دشمنش با زبان نرم صحبت می‌کرد و مشتاقانه پذیرای اتفاقات فرهنگی بود به همین دلیل هم هنرمندان زیادی درباره او اثر تولید کرده‌اند.

وی بیان کرد: به نظرم حاج قاسمی اگرچه شهید شد اما مکتبی را راه انداخت که شاید شبیه آن کمتر در طول تاریخ دیده شود. حاج قاسم برای خودش یک قدرت جهانی بود و اگر حاج قاسم سلیمانی‌ها نبودند الان داعش نزدیک در خانه ما بود. این حرف من شعار نبوده و واقعیت است. وقتی حاج قاسم شهید شد همه کشورها برای او عزاداری کردند و انتشار مکتب او به کل جهان وظیفه ما است. هر کدام از ما باید یک حاج قاسم سلیمانی باشیم. امیدوارم که همه هنرمندان ما در رکاب حاج قاسم سلیمانی باشند.

روایت حاج قاسم سلیمانی از حاج قاسم میرحسینی تئاتر می‌شود

این نویسنده همچنین گفت: ما اهل سیستان و بلوچستان هستیم و شهید شاخصمان حاج قاسم میرحسینی است. او معاون لشکر ۴۱ ثارالله بود و حاج قاسم سلیمانی پیش از اعزام به عراق عکس او را بوسید. من با خواندن درباره این دو قاسم واقعاً حیرت‌زده می‌شوم و صمیمیت آن دو با همدیگر واقعاً برای من جالب و جذاب بود. ما بلافاصله پس از بازگشت به زاهدان ادامه نمایش حاج قاسم میرحسینی را می‌بندیم. در آن اثر ۱۰ تا ۱۲ روایت واقعی که در طول جنگ ۸ ساله عراق علیه ایران اتفاق افتاده است، به تصویر کشیده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: ما هر پرده از نمایش حاج قاسم میرحسینی را با صحبتی از حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌کنیم و در اصل صحبت‌های او درباره حاج قاسم میرحسینی را به تصویر می‌کشیم. این به آن معناست که ما حضور هر دو حاج قاسم را در نمایشمان داریم اما حضور حاج قاسم میرحسینی در آن پررنگ‌تر است زیرا شهید شاخص دفاع مقدس امسال حاج قاسم میرحسینی بود.

«کاروان هنری روایت حبیب» به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد درگذشت سردار شهید قاسم سلیمانی سفرش به ۱۰ استان کشورمان را شروع کرده و هم‌اکنون در استان و شهر کرمان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس