حماسه تاریخی و ماندگار یک دانش‌آموز بسیجی ایلام

از پشت خاکریز، دومین تانک عراقی را نشانه گرفت که هم زمان با هم، گلوله‌ها شلیک شدند که طی آن تانک عراقی با شلیک گلوله آرپی جی توسط شهید شیرخانی منهدم شد.

به گزارش مشرق، همزمان با برگزاری کنگره بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان ایلام، بر آن شدیم تا برای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در خصوص شهدای این استان، خاطراتی را منتشر کنیم.

در ساعت ۱۰ صبح روز ۹/۵/۱۳۶۲ پاتک سنگین زرهی عراق در محور دوراجی آغاز شد و حجم آتش و حملات شدید توپخانه، ادوات، تانک‌ها و نفربرهای ارتش بعث عراق به اوج خود رسید و نیروها در پشت خاکریز زمین‌گیر شده بودند.

بیشتر بخوانید

شهید غیوری‌زاده، غیوری از خطه ایلام +عکس

در این زمان محمدتقی شیرخانی دانش آموز بسیجی از گردان ۵۰۳ شهیدبهشتی از تیپ ۱۱۴ امیرالمومنین(ع) حماسه آفرید. این دانش آموز دلاور علیرغم آتش سنگین دشمن بر روی خاکریز ایستاد و با فریاد نیروهای همرزمش مواجه شد که فریاد می‌زدند «شیرخانی بیا پائین، دشمن تو را می‌زند» اما این بسیجی دلاور بر روی خاکریز تکان نخورد و اعلام کرد که من امروز می‌خواهم ابهت زرهی عراق را در هم بشکنم و با آرپی جی ۷، یکی از تانک‌های عراقی که به نزدیک خاکریز رسیده بود را مورد هدف قرار داد و آن را منهدم کرد. فریاد الله اکبر رزمندگان بلند شد.

حماسه تاریخی و ماندگار یک دانش‌آموز بسیجی ایلام+ عکس

از پشت خاکریز، دومین تانک عراقی را نشانه گرفت که هم زمان با هم، گلوله‌ها شلیک شدند که طی آن تانک عراقی با شلیک گلوله آرپی جی توسط شیرخانی منهدم و خود شیرخانی نیز مورد هدف قرار گرفت و شجاعانه به شهادت رسید. آوازه بلند و حماسه عاشورایی شیرخانی باعث شکست ابهت نیروی زرهی عراق در نبرد دوراجی شد که در تاریخ ماندگار است. این اقدام شجاعانه تقی شیرخانی باعث شد تا رزمندگان به مقاومت و مقابله با تانک‌ها و نفربرهای زرهی قوای بعثی ادامه دهند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پیرو امام IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    5 0
    شادی روحش صلوات . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس