کد خبر 1308093
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
تاکید مرکل بر لزوم واکسیناسیون اجباری/ تشدید محدودیت‌ها برای واکسینه نشده‌ها در آلمان

صدر اعظم آلمان هم بالاخره به جمع حامیان اجرای طرح واکسیناسیون اجباری در این کشور پیوسته و دولت و ایالات آلمان هم درباره تشدید قواعد کرونایی بخصوص برای واکسینه نشده‌ها توافق کردند.

به گزارش مشرق، مقامات اروپایی در آستانه کریسمس همچنان تلاش می کنند اسب افسار گسیخته کرونا را مهار کنند و شرایط تا حدی ایده آل را برای شهروندان خود ایجاد کنند.

تشدید محدودیت ها برای افراد واکسینه نشده در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا حاکی از آن است که "آنگلا مرکل" و "اولاف شولتز" ، صدر اعظم های فعلی و آینده آلمان روز گذشته با نخست وزیران ۱۶ ایالت آلمان درباره اعمال شرایط قرنطینه ای برای افراد واکسینه نشده توافق کردند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اکثر فعالیت های اوقات فراغت در آینده مختص افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا خواهد بود. هم زمان قواعد موسوم به ۲-G در همه رستوران ها ، بارها و سینماها ، تئاترها و کلوب های شبانه و مغازه ها به استثنای سوپرمارکت ها و داروخانه ها اعمال می شود.

بر اساس توافقات انجام شده بین مقامات آلمانی، افراد واکسینه نشده باید کنترل های خود را به شدت محدود کنند. همچنین یک خانواده به صورت خصوصی حداکثر با دو نفر از اعضای خانواده دیگر می توانند گرد هم آیند. برای دیدارهای افراد واکسینه شده هیچ محدودیتی د نظر گرفته نشده است. در مدارس پوشش ماسک الزامی خواهد شد. در مناطقی که شاخص ابتلا به کرونا در آن‌ها دست کم ۳۵۰ است باشگاه‌ها و دیسکوها تعطیل خواهند شد.

مرکل اعلام کرد، در مناطق دارای شاخص ابتلای بالای ۳۵۰ همه تماس‌ها باید کاهش یابد: در جشن‌های خصوصی در فضای بسته داخل خانه حداکثر ۵۰ نفر که همگی یا واکسینه‌شده یا بهبود ‌یافته‌اند می‌توانند حضور یابند. در فضای باز شمار مجاز ۲۰۰ نفر اعلام شده است.

علاوه بر این، دولت‌ فدرال و دولت‌های ایالتی آلمان تصمیم گرفته‌اند، مراسم آتش‌بازی تحویل سال جدید میلادی را امسال نیز ممنوع کنند.

مرکل و شولتز شرایط کرونایی در موج چهارم را بسیار جدی ارزیابی کردند.

موافقت مرکل با اجرای طرح واکسیناسیون اجباری

آنگلا مرکل هم با اجرای طرح واکسیناسیون اجباری در کشورش موافقت کرده است. وی در این اباره گفت: اگر وی در جریان رای گیری برنامه ریزی شده برای چنین طرحی همچنان عضو پارلمان بود به آن رای می داد. مرکل گفت: همه مسئولان امیدوار بودند که واکسیناسیون داوطلبانه بهتر پذیرفته شود.

"اولاف شولتز"، صدر اعظم آینده آلمان هم درباره لزوم رای گیری درباره طرح واکسیناسیون اجباری در پارلمان و اجرای آن سخن گفته است.

"مرکل" هم تاکید کرد که شکاف بزرگ واکسیناسیون در کشور به این مفهوم است که افراد واکسینه شده همچنان محدود هستند و سیستم بهداشتی تحت فشار است. وی افزود: با توجه به این شرایط من اجباری شدن واکسیناسیون را ضروری می دانم. وی افزود: عرصه سیاسی ماه ها و در همه کانال ها برای واکسینه شدن مردم مبارزه کردند.

مرکل در ماه آگوست با طرح واکسیناسیون اجباری مخالفت کرده بود و تصمیم گیری درباره آن را به خود افراد محول کرده بود.

نارضایتی شهروندان آلمانی درباره مدیریت بحران دولت

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد شهروندان آلمانی از مدیریت بحران کرونای دولت ناراضی هستند و بسیاری از آن ها خواستار اجرای طرح واکسیناسیون اجباری هستند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که تنها ۲۶ درصد شهروندان از کار ینز اشپاهن، وزیربهداشت آلمان راضی و یا بسیار راضی هستند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه اینفراتست دیامپ انجام شده است همچنین نشان می دهد که ۷۹ درصد حدود ۱۳۰۰ شرکت کننده در این نظر سنجی از مدیریت بحران دولت و ایالات کم تر و یا اصلا راضی نیستند.

نتیجه این نظر سنجی همچنین نشان می دهد که ۷۱ درصد شهروندان آلمانی خواستار اجباری شدن واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال هستند که این نشانگر افزایش ۱۴درصدی افراد با این دیدگاه در مقایسه با ماه نوامبر است.

وزارت بهداشت لهستان که قرار است آلمان از روز یکشنبه آن را در مناطق پر خطر کرونایی خود قرار دهد با وجود آمار بالای کرونا درباره شرایط ابراز خوش بینی کرده و گفته است: ما در اوج موج چهارم کرونا قرار داریم. وی ابراز امیدواری کرد که به زودی روند به سمت کاهش موارد ابتلا پیش رود.

نهاهای بهداشتی این کشور روز جمعه اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۷ هزار نفر در این کشور در عرض یک روز به کرونا مبتلا شده اند. ۴۷۰ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. در روز چهارشنبه هم این کشور با ۵۷۰ مرگ کرونایی در عرض ۲۴ ساعت بالاترین رکورد مرگ های روزانه در موج اخیر کرونا را ثبت کرد.

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در لهستان و سوئیس آلمان از روز یکشنبه این کشورها را در مناطق پر خطر کرونایی خود وارد می کند.

آلمان در مسیر اجباری شدن واکسیناسیون

"استفان زایبرت"، سخنگوی دولت آلمان هم اعلام کرده که رای گیری درباره اجباری شدن واکسیناسیون در آلمان احتمالا آغاز سال آینده در پارلمان انجام می گیرد.

وی امروز ( جمعه) در سخنانی در برلین گفت: ما در حال پیمودن مسیری هستیم تا پارلمان آلمان در آغاز سال آینده چنین تصمیمی را اتخاذ کند. اما البته چنین تصمیمی کاملا در گرو رای پارلمان است.

نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در آلمان به ۴۴۲.۱ افزایش پیدا کرده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین از۷۴۳۵۲ مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و ۳۹۰ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تداوم شیوع اومیکرون در اروپا

مقامات بهداشتی در اسپانیا هم برای اولین بار از ثبت یک مورد آلودگی به کرونا خبر دادند که هیچ گونه ارتباط قابل تشخیص با جنوب آفریقا در آن شناسایی نشده است.

وزیر بهداشت اسپانیا اعلام کرد در میان ۵ مورد آلودگی به اومیکرون که در اسپانیا تایید شده موردی وجود دارد که در آن شخص مربوطه نه به آفریقای جنوبی سفر کرده و نه با افرادی که چنین سفری داشته اند ارتباط داشته است.

در فرانسه هم موارد آلودگی به ویروس جهش یافته اومیکرون به ۹ مورد افزایش پیدا کرده است. این خبر را وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرده است. همه این موارد مربوط به افرادی هستند که تازه از سفر به جنوب آفریقا بازگشته اند.

بعد از کشف دو مورد آلودگی به ویروس جهش یافته اومیکرون در مدرسه ای در ژنو سوئیس حدود ۲ هزار نفر از جمله ۱۶۰۰ کودک در این مدرسه قرنطینه شدند. این دو مورد در ارتباط نزدیک با فردی قرار داشتند که به تازگی از جنوب آفریقا بازگشته بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس