کد خبر 1308303
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
تاثیر همه گیری بر افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا

یک تحقیق نشان می دهد که در پی همه گیری کرونا در آمریکا خشونت مسلحانه در این کشور افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که نرخ کلی خشونت با اسلحه در آمریکا در سال اول همه‌گیری کرونا در مقایسه با سال قبل آن ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «یاهو نیوز»، در ۲۸ ایالت آمریکا، نرخ‌های خشونت با اسلحه بین یکم مارس ۲۰۲۰ و ۳۱ مارس ۲۰۲۱ در مقایسه با دوره قبل از همه گیری، از یکم فوریه ۲۰۱۹ تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ به طور قابل توجهی بالاتر بود.

در ۱۳ ماهه اول همه‌گیری، ۵۱ هزار و ۶۳ حادثه خشونت با اسلحه در این کشور به جراحت یا مرگ منجر شده، که در مقایسه با آمار ۳۸ هزار و ۹۱۹ حادثه در همان بازه زمانی قبل از همه‌گیری، حاکی از افزایش این نوع حوادث است.

در اوایل همه گیری ویروس کرونا، فروش اسلحه در آمریکا افزایش یافت و بیش از ۲۰ درصد از این خریدها توسط افرادی بود که برای اولین بار اقدام به خریداری سلاح گرم کرده بودند.

بیشتربخوانید:

مدارس؛ کانون جدید تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا

دسترسی به سلاح گرم یک عامل خطر ثابت برای خودکشی و قتل ناشی از اسلحه است.

این افزایش شدید در خرید اسلحه نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند، زیرا ترکیبی از افزایش استرس، اختلالات اجتماعی و انزوا در طول همه‌گیری، شرایط طوفانی را می‌کند که می‌تواند به افزایش خشونت با اسلحه کمک کند.

این روندها همچنین نگران‌کننده بودند، زیرا افزایش نرخ خشونت با اسلحه می‌تواند زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی را، که به دلیل هجوم بی‌سابقه بیماران کووید-۱۹ با سختی مواجه هستند، تحت فشار قرار دهد.

همه گیری ویروس کرونا به دلیل افزایش انزوا، افزایش نرخ خشونت خانگی، اختلال در شبکه‌های اجتماعی و بیکاری با پریشانی روانی همراه بوده است اما تحقیقات بسیار بیشتری لازم است تا تصویر واضحی از این که چگونه همه این متغیرها ممکن است در خشونت کلی با اسلحه نقش داشته باشند ترسیم کند.

نرخ خشونت در ۲۸ ایالت آمریکا، یا به عبارتی دیگر ۵۶ درصد از کل ایالت ها، که در سرتاسر این کشور پراکنده شده اند، بدون هیچ الگوی مشخصی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است.

افزایش خشونت با اسلحه در ایالت مینه سوتا با افزایش ۱۲۰ درصدی بالاترین میزان افزایش را در بین ایالت‌های آمریکا نشان می‌دهد.

افزایش خشونت با اسلحه در آمریکا در دوران کووید-۱۹ نشان می‌دهد که منابع بهداشت عمومی بیشتری برای رسیدگی و جلوگیری از خشونت اسلحه مورد نیاز است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس