همزمان با شیوع کرونا، خرید اسلحه در آمریکا چندبرابر شد

براساس نتایج تحقیقات جدید، همزمان با شیوع کرونا، خرید و فروش اسلحه در آمریکا نیز به شدت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، بررسی‌های جدید در مورد مالکیت اسلحه درآمریکا نشان می‌دهد که خرید اسلحه در این کشور طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که بیش از ۵ میلیون بزرگسال بین ژانویه ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ برای اولین بار در آمریکا صاحب اسلحه شدند. ای میزان در سال ۲۰۱۹ فقط ۲.۴ میلیون نفر بوده است.

بیشتر بخوانید:

تاثیر همه گیری بر افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا

این تحقیق که توسط پروفسور «مت میلر» در دانشگاه نورث ایسترن انجام شد، حاکی از آن است که بین ژانویه ۲۰۱۹ تا آوریل امسال، حدود ۷.۵ میلیون نفر یا ۲.۹٪ از کل بزرگسالان آمریکایی که قبلاً اسلحه نداشتند، اکنون اسلحه خریداری کرده اند.

همچنین حدود ۵.۴ میلیون نفر، این سلاح‌ها را به خانه‌های خود آورده اند.

میلر به گاردین گفت: «طبق این مطالعه، تعداد کل خریدهای اسلحه از ۱۳.۸ میلیون به ۱۶.۶ میلیون بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ افزایش یافته است. از این تعداد، تقریباً نیمی از صاحبان جدید اسلحه زن و تقریباً نیمی از آنها رنگین پوست بودند.»

بر اساس این تحقیق، ۵۵ درصد از دارندگان اسلحه جدید سفیدپوست، ۲۰.۹ درصد سیاه پوست و ۲۰ درصد اسپانیایی تبار بودند. اما به گفته نویسنده، این آمار مربوط به قبل از شروع همه‌گیری کروناست و اکنون صاحبان جدید اسلحه به احتمال زیاد بیشتر سیاه‌پوست و بیشتر زن هستند.

آنچه محققان را در آمریکا نگران می‌کند، افزایش فروش اسلحه در دوران همه گیری کرونا نیست، بلکه این است که خانواده‌های بیشتری اکنون اسلحه گرم دارند و به طور بالقوه خانواده‌های بیشتری را در معرض خطر داشتن اسلحه در خانه قرار می‌دهد.

میلر در ادامه می‌گوید: اینکه چه مقدار از افزایش خرید سلاح در آمریکا را می‌توان به همه گیری نسبت داد، مشخص نیست، اما همزمان با اعلام همه‌گیری کرونا از سوی سازمان بهداشت جهانی، شتاب فروش اسلحه با افزایش تدریجی‌تری که در ۱۵ سال گذشته آشکار بود، همراه شد و این شتاب نسبتاً چشمگیر بود. در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱.۵ میلیون صاحب اسلحه جدید وجود داشت که نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش قابل توجهی داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 0
    خیلی هم عالی!! ان شاء الله بزودی خبر جنگ داخلی و فروپاشی رژیم تروریست امریکا رو بشنویم، الهی آمین!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس