آلودگی هوا از مشکلات آشنای بسیاری از شهر های شلوغ و آلوده است. طبیعی است که افرادی که در این شهر ها ساکن اند نگران سلامتی خود و خانواده خود باشند. اگر به شما بگوییم که طبق تحقیقات، هوای داخل منزل می تواند تا 5 برابر آلوده تر از هوای بیرون هم باشد؛ طبیعی است که به دنبال راه حل این موضوع باشید و خبر خوب این است که چاره کار استفاده از دستگاه تصفیه هواست. 

چرا استفاده از دستگاه تصفیه هوا در شهر های آلوده توصیه می شود؟

آنچه در این مقاله به آن خواهیم پرداخت مزایای دستگاه تصفیه هوا است. با ما همراه باشید.

اگر نیازمند مشاوره در خصوص خرید دستگاه تصفیه هوا هستید با این شماره تماس بگیرید : 02145537

دستگاه تصفیه هوا توانایی تمیز کردن هوای داخل و از بین بردن آلودگی ها را داراست. این آلودگی ها خود باعث بروز عفونت های داخلی و ریوی، مشکلات عصبی و علایم آسم در افرادی که از این بیماری رنج می برند، می شود. بهترین انواع دستگاه تصفیه هوا، توانایی از بین بردن طیف وسیعی از آلودگی ها را دارا بوده و باعث سلامتی شما می شود.

فواید دستگاه تصفیه هوا

دستگاه تصفیه هوا توانایی از بین بردن آلودگی ها تا 99.7 درصد را دارا می باشد. این عملکرد، هم باعث نتایج سریع و هم طولانی مدت در سلامتی شما شده که از جمله آنها می توان به بالا رفتن کیفیت زندگی و تاثیر بسیار مثبت در کیفیت خواب شما، اشاره کرد. اما این مزیت ها کدام است؟

1) کاهش علایم آسم در بیماران تنفسی

طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته، از هر 12 نفر، یک نفر به بیماری آسم مبتلاست. ذرات آلوده کننده هوا مانند موی حیوانات، گرد و غبار و گرده گل، شروع کننده علایم تنفسی در این بیماران می باشد.

ذرات گرد و غبار از دلایل اصلی آلودگی هوا داخل منزل است. به دلیل افزایش رطوبت درون منزل، گرد و غبار به سطوح مانند میز، مبلمان، فرش و دیوار چسبیده و به همین جهت حجم آن نیز به مرور افزایش پیدا می کند و بزرگتر می شود. این ذرات بزرگ آلوده کننده هوا به شدت برای ریه های حساس مضر است. استفاده از جارو برقی نیز تاثیر چندانی ندارد چرا که خروجی آن اگر مجهز به فیلتر های هپا نباشد، خود سبب پخش شدن بخش عمده ای از ذرات گرد و غبار ریز در هوا می شود.

تقریبا تمامی دستگاه های تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا بوده که این ذرات را جذب می کند. فیلتر هپا ساخته شده از فایبر گلس بوده و با روزنه های بسیار کوچک ( از مو کوچکتر ) تقریباً اجازه عبور هیچ ذره ای را نمی دهد.

2) حذف مواد مضر شیمیایی

بستن پنجره ها و درب ها باعث حذف ذرات شیمیایی مانند کربن منواکسید و نیتروژن نمی شود. این گاز ها توسط وسایل نقلیه موتوری تولید شده و به سادگی وارد محیط خانه می شوند. جالب اینجاست که تحقیقات نشان می دهد گاز منواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن، بیماری هایی از قبیل آلزامیر را می تواند در پی داشته باشد.

دستگاه های تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال در از بین بردن این ذرات تاثیر بسزایی دارند و در بروز مشکلات سلامتی ناشی از گاز های سمی بسیار موثر است.

3) از بین بردن بوی نامطبوع

برخی از مواد شیمیایی مانند بوی بنزین، بنزن، رنگ، سیگار و به طور کلی VOC ها باعث نامطبوع شدن بوی فضای داخل خانه می شوند. حتی در بسیاری از موارد باعث علایمی مانند تنگی نفس و سردرد می شوند. از بین بردن بوی بد این مواد شیمیایی وظیفه دستگاه تصفیه هواست.

4) کاهش احتمال ابتلا به بیماری های منتقل شونده از طریق هوا

بیماری های منتقل شونده توسط هوا مانند سرماخوردگی، آنفولانزا یا حتی کرونا، توسط پاتوژن های موجود در هوا منتقل می شوند. معمولاً هنگامی که یکی از اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می شود، اعضای دیگر نیز پس از مدتی مریض می شوند. دلیل آن هم این است که همه از یک هوای آلوده در محیط، تنفس می کنند.

چرا استفاده از دستگاه تصفیه هوا در شهر های آلوده توصیه می شود؟
دستگاه های تصفیه هوا دارای فیلتر هپا با جذب باکتری ها و ویروس ها و تهیه کردن هوای پاکیزه باعث جلوگیری از انتشار و سرایت بیماری به سایرین می شود.

5) بهبود خواب

آلرژن ها، گرد و غبار و باکتری ها باعث بروز بیماری های آلرژی زا و به خصوص آبریزش بینی در برخی افراد می شوند که می تواند تمام دوران بهار و تابستان را شامل شود. علایمی مانند عطسه، سرفه، خارش گلو، اشک و آبریزش بینی باعث کاهش محسوس کیفیت خواب می شوند.

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا باعث می شود تقریباً تمامی این مواد آلرژی زا از اتاق شما حذف شده و نهایتاً خواب بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

6) حذف آلاینده های رادون

برخی از مواد ساختمانی، ممکن است باعث انتشار مقدار کمی گاز رادون در محیط شوند. رادون گازی بدون رنگ و بی بو است که از مصالح ساختمانی مانند سنگ، خاک و گرانیت ساطع می شود. به خصوص درز های آجر ها و موزاییک ها محل مستعد چنین گازهایی است. گاز رادون به سلول های ریه آسیب رسانده و در نهایت می تواند منجر به سرطان شود. نتایج تحقیقات تخمین می زند در سال 2013، 21000 مرگ و میر ناشی از سرطان ریه به علت گاز رادون بوده است.

7) افزایش طول عمر

ذرات آلوده کننده هوا از طریق تنفس وارد ریه های شما شده و حتی برخی از آنها آنقدر کوچک بوده که می توانند وارد جریان خون شما نیز شوند. همین امر باعث بروز بیماری های گسترده ای شده که از علل کاهش عمر افراد است. استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای خوب تاثیر بسزایی در افزایش طول عمر شما خواهد داشت.

8) خاصیت ضد عفونی کنندگی هوا

برخی از انواع دستگاه تصفیه هوا مجهز به روش هایی هستند که بوسیله آن می توان هوای محیط را ضد عفونی کرد. این روش ها غالباً استفاده از یک یون منفی ( مانند گاز ازن ) یا استفاده از لامپ فرابنقش ( UV ) جهت از بین بردن میکروب ها است. هر دو روش تاثیر بسیار زیادی در از بین بردن میکرو اورگانیسم های زنده موجود در هوا دارند. البته روش های ضد عفونی کنندگی ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشند که توصیه می کنیم مقاله عوارض و فواید دستگاه تصفیه هوا را به منظور آشنایی با آن مطالعه کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس