کمیسیون اقتصادی راهکارهای بهبود کسب و کار در فضای مجازی را بررسی کرد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی راهکارهای چگونگی بهبود فضای کسب و کار در فضای مجازی با حضور مسوولان در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد رضا پورابراهیمی در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: این جلسه با هدف بررسی بهبود فضای کسب و کار در فضای مجازی با حضور مسئولان وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی،  صمت و ارتباطات و بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی و انجمن فینتک و اتحادیه کسب و کارهای مجازی از بخش خصوصی برگزار شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته رییس مجلس در صحن علنی در خصوص حمایت از کسب و کارها در فضای مجازی افزود: کمیسیون اقتصادی از مدت‌ها پیش موضوع تجارت و کسب و کار را در بستر فضای مجازی دنبال می‌کرد، امروز هم در راستای سخنان رییس مجلس و هیات رییسه مجلس جلسه ای برای بررسی بهبود صدور مجوزها در حوزه فعالیت های فضای مجازی برگزار شد.

پورابراهیمی تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی ضمن اینکه موارد مربوط به نظارت دقیق حاکمیت بر گردش فعالیت‌های اقتصادی را براساس قانون مدنظر قرار می‌دهد در عین حال به دنبال تغییر و اصلاح راهکار و روش‌های اجرایی مرتبط با این حوزه است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد انجمن های تخصصی و بخش خصوصی پیشنهادات و دستگاه نظارتی نظرات خود را تا پایان هفته به کمیسیون ارسال کنند و در جلسه بعدی در خصوص اینکه آیا فرایند اجرایی مرتبط با صدور مجوزها در قالب اینماد باید تغییر کند یا خیر، جمع بندی لازم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: اصل موضوع اشراف کامل حاکمیت بر فرایند اطلاعات و پرداخت‌های مالی کشور به قوت خود باقی است اما ما بعد از دریافت پیشنهادات در خصوص اصلاح آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها و یا تدوین قانون تصمیم‌گیری خواهیم کرد که هفته آینده این مهم انجام خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس