کد خبر 1309888
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
واکنش IOC به تصمیم آمریکا در قبال تحریم المپیک

کمیته بین‌المللی المپیک به تصمیم آمریکا در قبال تحریم المپیک زمستانی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق و به نقل از راشاتودی، سخنگوی کاخ سفید بایکوت دیپلماتیک بازی‌های ۲۰۲۲ پکن را اعلام کرد و گفت، آمریکا هیچ مقام دولتی را برای این بازی‌ها به پایتخت چین اعزام نمی‌کند. چین قرار است در فوریه ۲۰۲۲(بهمن ۱۴۰۰) میزبان بازی‌های المپیک زمستانی باشد. 

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) تصمیم مقامات آمریکایی برای تحریم بازی‌های المپیک زمستانی آینده پکن را درک می‌کند. این را خبرگزاری فرانسه با اشاره به تصمیم سران آمریکایی اعلام کرد.

روز دوشنبه، ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته است تا بازی‌های آتی را تحریم کند.

سخنگوی این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفت: حضور یا حضور مقامات دولتی و دیپلمات‌ها در بازی‌ها تصمیم شخصی هر دولت است که کمیته بین‌المللی المپیک به دلیل بی‌طرفی سیاسی خود کاملا به آن احترام می‌گذارد.

ماه گذشته میلادی، بایدن گفته بود که بایکوت بازی‌های المپیک پکن مساله‌ای است که مدنظر دارد. در آن زمان، کاخ سفید گفته بود که درباره یک‌سری مسائل در چین از جمله نقض‌های حقوق بشری نگران است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیامک DE ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    جالبه اگر غربی ها سیاست را در ورزش دخالت بدهند آزاد هستند و سازمانهای ورزشی جهانی با آنان نیز بسیار محترمانه و مهربانانه برخورد می کنند بطوریکه حتی آن رفتار و عمل آنان را نیز بطور غیر مستقیم تایید و حمایت می کند و جریمه نمیکند، ولی اگر همین کار را ایران و یا دیگر کشورهای ضد غربی انجام دهند آنگاه صدای ناقوس خشم تمامی سازمانهای ورزشی بین المللی در خواهد آمد و آن کشورها را جریمه و یا تعلیق خواهند کرد
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    من منتظرم یه المپیک توآمریکا، کانادا، اروپا و.... باشه و چین و روسیه و... بگن ما مقاماتمونو نمیفرستیم ببینم کمیته المپیک همینطوری ماست وار برخورد میکنه یا نه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس