رئیسی

رئیس‌جمهور گفت: این دفعه در قضیه مذاکرات عده‌ای شبانه روز در تلاشند، نرخ ارز را بالا ببرند و ثابت کنند نرخ دلار به مذاکرات وصل است.

به گزارش مشرق،حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه به مناسبت روز دانشجو در دیدار دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف با گرامیداشت یاد شهدای دانشجو و تبریک ۱۶ آذر به همه دانشجویان اظهار داشت: مسئولین همواره باید به حساسیت‌های جریان دانشجویی کشور درباره علم، معرفت، مشکلات و مسائل کشور توجه کنند و روز دانشجو فرصت مغتنمی برای دانشجو و مسئولان است که دغدغه‌های دانشجویان و دانشگاهیان مورد بررسی قرار گیرد.

ببینید:

عکس/ مراسم روز دانشجو با حضور رییس‌جمهور

رئیس جمهور با بیان اینکه عده‌ای شبانه‌روز در تلاش هستند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند، گفت: منابع ارزی موجود در وضعیت خوبی قرار دارد و برخلاف روزهای اولی که دولت را تحویل گرفته‌ایم نگران وضع نیستیم.

وی افزود: حضور در دانشگاه شریف به خاطر توجه به بیانات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد نخبگان و دانش پژوهان است و علاقمند بودم در جمع دانشجویی درباره این موضوع با یکدیگر هم‌اندیشی و همفکری کنیم و معتقدم دانشگاه شریف به عنوان کانون نخبه پروری باید سهم بیشتری در این موضوعات داشته باشد.

رئیسی افزود: بیانات رهبر معظم انقلاب صرفا یک توصیه نبود و باید جنبه عملی و اجرایی پیدا کند و با ایجاد جاذبه‌های لازم برای شغل و آینده نخبگان دغدغه‌های آنان برطرف شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به مشکلات کشور در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، آب، محیط زیست، کشاورزی، صنعت و معدن اظهار داشت: باید برای رفع مشکلات کشور یک نوع هم‌اندیشی و ارتباط نزدیک بین دولت و دانشگاه برقرار شود و دانشگاه باید در مسیر رفع مشکلات و خدمت به مردم؛ به دولت کمک کند.

تشریح اقدامات دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی

رئیسی با اشاره به اقدامات دولت در زمینه تامین کالاهای اساسی گفت: در سه ماه گذشته تلاش کردیم برخی از سیلوهای خالی را پر کنیم تا مردم هیچ‌گونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند و در این مدت دولت تلاش کرده ریل‌های نادرست را اصلاح و در مسیر درست قرار دهد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: دانشجویان و اساتید نباید بیان دغدغه‌های خود را صرفاً به روزهایی مانند ۱۶ آذر اختصاص دهند بلکه باید در متن جامعه و زندگی مردم قرار گرفته و برای مشکلات موجود راهکار ارائه دهند.

رئیسی تاکید کرد: دولت به دنبال ایجاد تحول جدی در حوزه‌های مختلف بر پایه علم و فناوری است و معتقدیم در این صورت تحولات می‌توانند ماندگار و مستمر بوده و با تغییر دولت‌ها کنار گذاشته نشود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه راه حل همه مشکلات در داخل کشور وجود دارد، اظهار داشت: جوانان باانگیزه و نخبه کشور باید راهکارهای حل‌وفصل مشکلات را در داخل کشور جستجو کنند، ضمن اینکه حتما باید از تجربیات سایر کشورهای جهان نیز استفاده کنیم اما توجه داشته باشیم که مشکلات کشور با نسخه‌هایی که دیگران ارائه دادند، برطرف نمی‌شود بلکه باید راهکارهای بومی شده خود را اجرایی کنیم.

حل مشکلات شرکت هفت تپه در دولت سیزدهم

رئیسی با اشاره به حل و فصل مشکلات هفت تپه خاطرنشان کرد: مشکلات این مجموعه به معضلی برای کشور تبدیل شده بود و در دوره گذشته وقتی خواستار حل و فصل آن شدیم گفتند که امکان‌پذیر نیست اما در دو سه ماه اخیر مشکل این مجموعه بدون هیچ‌گونه دشواری برطرف شد.

رئیس جمهور اعتماد مردم به دولت را مهم‌ترین مؤلفه در حل و فصل برخی مشکلات و معضلات کشور دانست و اظهار داشت: در حمله سایبری اخیر به جایگاه‌های سوخت به دنبال ایجاد فتنه بزرگی در کشور بودند اما آنچه این فتنه را ناکام گذاشت این بود که مردم احساس کردند دولت در کنار آنها و به دنبال برطرف کردن مشکلات‌شان است.

اعتماد مردم به دولت ارزشمندترین سرمایه است

رئیسی تاکید کرد: اعتماد مردم به دولت و امید به آینده مهم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه دولت است و دولت با تلاش شبانه‌روزی به دنبال خدمت به مردم و رفع مشکلات است.

رئیس‌جمهور با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان در خصوص ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: همه اجزای اقتصادی دولت با یکدیگر هماهنگ هستند ضمن اینکه در دولت تلاش می‌کنیم سخنان و نظرات همه صاحب‌نظران اقتصادی شنیده شود.

رئیسی افزود: سند تحول دولت که اقدامات خود را از ابتدا بر اساس آن آغاز کردیم محصول تلاش ۱۶ پژوهشکده علمی در کشور است که ۳۷ موضوع قابل توجه دارد که در آن مشکلات و راهکارهای رفع آن به طور مشخص شده است.

رئیس‌جمهور گفت: در بودجه ۱۴۰۱ تلاش داریم کسری وجود نداشته باشد و تورم که مردم از آن رنج می‌برند کنترل و رو به کاهش باشد.

رئیسی اضافه کرد: دولت ضمن تلاش برای کاهش تورم، سازوکارهایی برای نظارت و کنترل بازار ایجاد کرده است تا مردم احساس آرامش خاطر داشته باشند.

افزایش ۴۰ درصدی صادرات

رئیس‌جمهور با اشاره به سخن یکی دیگر از دانشجویان در مورد شرایط و وضعیت اقتصادی دولت در زمان تحویل دولت سیزدهم، گفت: یکی از اقتصاددانان تاکید داشت که به جای عنوان خزانه خالی از عنوان خزانه مقروض استفاده شود و امروز دولت در کنار پرداخت حقوق و دستمزد ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان سررسید فاکتورهای گذشته را می‌پردازد اما به رغم همه این مشکلات تلاش شده تا درآمدهای کشور و صادرات نفت و میعانات افزایش یابد همچنانکه میزان صادرات در این مدت ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیسی افزود: پس از سفر به تاجیکستان حجم تبادلات اقتصادی با این کشور سه برابر شده است.

ملاک انتخاب مدیران کارآمدی است

رئیس‌جمهور با اشاره به دغدغه مطرح شده در خصوص انتخاب اعضای کابینه، گفت: هیچ‌گونه وابستگی به حزب، گروه، دسته و جریان سیاسی نداریم و در انتخاب همکاران خود تلاش کردیم کارآمدی و برخورداری از روحیه جهادی ملاک باشد ضمن اینکه اکثر آنها عضو هیات علمی دانشگاه‌های کشور هستند.

رئیسی با اشاره به تخریب دولت بر مبنای اتهامات بی‌اساس از جمله انتصابات فامیلی اظهار داشت: برای روشن شدن این مطلب می‌توان دولت‌های سه دهه گذشته را با این دولت مقایسه کرد البته کسانی که چنین اتهاماتی مطرح می‌کنند به نادرستی آن نیز اذعان دارند منتها این موضوع اسم رمزی برای تخریب دولت شده تا اقدامات دولت را تحت‌الشعاع آن قرار دهند.

عده‌ای در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش عده‌ای برای ربط دادن مذاکرات عزتمندانه کشور به قیمت ارز، اظهار داشت: خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه‌روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند. دستگاه‌های اطلاعاتی پیگیر معرفی افراد هستند.

رئیسی تاکید کرد: برخی از این افراد در داخل و برخی نیز در خارج از کشور در محافل و فضای مجازی و واقعی به دنبال بالا بردن قیمت ارز هستند.

وی تاکید کرد: منابع ارزی کشور نگران کننده نیست و علیرغم تحریم و تهدید ثابت کردیم که می‌توانیم صادرات نفت و میعانات را بیشتر از قبل انجام دهیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اقتصاد، نان و سفره مردم را هرگز به مذاکرات گره نخواهیم زد و برخلاف عده‌ای که تلاش می‌کنند آینده را تاریک نشان دهند، شدیداً به آینده روشن کشور امیدوار هستم.

رئیسی با اشاره به برخی اقدامات دولت در ۱۰۰ روز گذشته، گفت: قبل از این مدت آشفتگی‌هایی را در سطح کشور شاهد بودیم و روزانه حدود ۷۰۰ نفر به خاطر ابتلا به کرونا فوت می‌شدند و وضعیت بازار و تولید به هم ریخته بود اما وضعیت کنونی کرونا مشخص است، امروز سامانه جامع تجارت که از آرزوهای دیرینه بود به راه افتاده و بخش‌های مختلف کشور با یکدیگر هماهنگ شده‌اند ضمن اینکه اقدامات بسیاری در دستور کار قرار گرفته از آنجا که بنا نداریم با فعل «می‌شود و خواهد شد» سخن بگوییم، زمانی که این اقدامات به نتیجه رسید گزارش آن به مردم ارائه خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: دولت در بودجه به دنبال تحول بر مبنای عدالت است و سند اجرای عدالت هم آمایش سرزمینی تهیه شده و این می‌تواند علامت و نشانه‌ای برای حرکت به سمت تحقق عدالت باشد.

رئیسی تصریح کرد: دولت به هیچ عنوان با حرفهای حاشیه‌ای جا نخواهد خورد و رسالت اصلی خود را در خدمت صادقانه به مردم انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور افزود: دولت خود را نیازمند انتقاد می‌داند و نقدپذیری را زمینه رشد کشور می‌داند و هر کسی می‌تواند اعتراض داشته باشد اما شخصاً بین اعتراض و اغتشاش تفاوت قائل هستم همچنانکه جرم سیاسی و جرم امنیتی متفاوت است.

رئیسی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند جراحی‌های جدی است، اظهار داشت: سرمایه جدی برای انجام این جراحی آبرو است و ما حاضریم برای اصلاح و سر و سامان گرفتن اقتصاد کشور از آبروی خود بگذریم.

رئیس‌جمهور افزود: متاسفانه برخی اقداماتی که طبق قانون باید در سالهای گذشته انجام می‌شد در زمان خود انجام نشده است و دولت مصمم است اینگونه مسائل را حل و فصل کرده و به زندگی مردم سر و سامان دهد و بی تردید با اقداماتی که در حال انجام است شاهد آرامش در جامعه خواهیم بود.

رئیسی با بیان اینکه در تصمیمات مهم اقتصادی مردم و بازار باید در جریان باشند، تصریح کرد: دولت در جلب رضایت بین خواص و عموم مردم قطعاً رضایت عموم را بر رضایت خواص ترجیح خواهد داد.

وی گفت: بعضی از کشورها به دنبال جذب دانش آموختگان برتر کشور ما هستند و باید با هم‌اندیشی جاذبه‌های حفظ نخبگان کشور را افزایش دهیم تا استعداد برتر آنها در مسیر خدمت به کشور تجلی و تبلور پیدا کند.

رئیسی تاکید کرد: ارتباط دولت با مردم و دانشگاه جزء برنامه‌های اصلی دولت است و با برخی از سخنان این ارتباط کاهش نخواهد یافت چرا که حل و فصل مسائل کشور را در گرو این روابط می‌دانیم و همه وزرا و مدیران استان‌ها نیز با این رویکرد همراهی خواهند داشت.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    11 2
    خب در این میان وظیفه ی دولت، مجلس ، قوه قضائیه، نیروهای اطلاعاتی ،... چی میشه؟؟ ۴ نفر از این رانت خواران را بگیرند . از فردا دلار بشدت کاهشی میشه . جوری که دیگه کسی جرات نمیکنه اسم ارز و دلار را بیاره.
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      5 5
      حاجی اگر چهار هزار نفر دلال هم بازداشت بشن بازم دلار گران میشه، ببین وقتی کریم ب. و سلطان سکه رو گرفتند قیمت چقدر بود الان قیمت چقدره؟
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 5
    هیچ کشوری با یک تکه کاغذ که دشمنش به او بدهد خوشبخت نشد بلکه بدبخت شد همچون لیبی و عراق و شوروی
    • تک سوار DE ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      0 3
      آقای ریسی شما درست می گید ولی وقتی داشتید با چشم عطوفت تصمیم سازان مردود قبل رو ابقا می کردید باید به اینجا فکر می کردید. چطوره که تمام فکر سازان برنامه و بودجه همچنان مشغولن؟ درسته که شما در زمین مین گذاری شده دارید قدم می زارید ولی یادتون رفته این قدم زدن در شب عملیات داره صورت می گیره و از هر جهت قراره به شما شلیک بشه. وجود نفوذی تو گردان خط شکن یعنی شکست برادر عزیزم. فکری به حال استاندارها و مدیران درجه دو زودتر نکنی یک دفعه می بینی همه چیز از دستت در رفته. سکوت فعلی انتظار گرگ هست برای فراموشی دوران تاریک روحانی در اذهان ملی. به محض فراموشی خاطرات تلخ روحانی لشگر تهمت و افترا به شما حمله خواهد کرد.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 2
    یکبار برای همیشه دلار و سایر ارزها را در بورس بیاورید تا بساط خیابانی و قیمت سازی آنان تمام شود مانند بقیه جای دنیا
  • US ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    10 0
    مردم ازشما پاسخ میخوان اگرنتونید این یک عده دلال رو کنترل کنید چطور میخواهید کشوررااداره کنید
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 4
    نرخ دلار افزایش یافت تا شما بفهمید تئوری های اقتصادی احمقانه مربوط به نقدینگی و پایه پولی دروغ است. چرا که سه ماه است افزایش نقدینگی رخ نداده است.
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      4 1
      جهت اطلاع شما تورم عامل اصلی افزایش قیمت ها از جمله دلار است و مذاکرات هم فقط خبر است که نوسان سازی موقت می کند که آخرش بر می گردد سر جای اولی ولی مهم تورم است که ایران دارد و افزایش می دهد ارزها از جمله دلار
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      5 3
      دوست عزیز هر دوی این حرفها درست است. هم افزایش پایه پولی موجب بالا رفتن قیمت ارز می شود و هم دلال بازی و ایجاد التهاب و تقاضای کاذب برای ارز. بله در این سه ماه دولت جدید پول بدون پشتوانه چاپ نکرده و از بانک مرکزی قرض نکرده و این خیلی جای تقدیر دارد. اما بحث بر این است که میلیاردها هزار تومن که روحانی چاپ کرده به مرور اثرش رو روی تورم میزاره. اینطور نیست که تا چاپ پول بدون پشتوانه کنار گذاشته بشه تورم بیاد پائین. مدتی طول خواهد کشید. البته قبول دارم که دلال بازی و تقاضای ارز کاذب هم قیمت ارز رو بالا میبره که الآن همین مسئله رو شاهد هستیم. انشاء الله جلوی این آدمهای سود جو رو میگیرن. خبر جدید اینکه حساب 700 نفر از این آدمها رو امروز بستن و قراره محاکمه بشند. و گفتن در چند روز آینده هم تعداد دیگری رو خواهد گرفت.
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
      0 3
      اقتصاد علم نیست. افسانه ای است که فقط برای تامین منافع سرمایه داران نوشته شده است. جهت اطلاع شما چین بیشترین نقدینگی را دارد ولی هرگز دچار تورم نیست. افغانستان اصلا نقدینگی ندارد و دچار بحران افزایش قیمت دلار شد. همه این مشکلات کشور 85 میلیونی را با محاکمه هزار نفر می توان حل کرد
  • جوان IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    6 1
    چرا این دلال ها!! رو شناسایی نمی کنن!؟؟؟
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    10 2
    كلا سفره مردم رو به هيچي گره نمي زنيم ولش مي كنيم به امون خدا!!!!!
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    7 0
    این عده را شناسایی و کنترل کنید.
  • حسن IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 1
    سلام لطفاً قیمت ارز را کنترل کنید .
  • غلامی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 0
    جلوشونو بگیرید
  • بیکار IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 1
    بازار و دلار و قیمتها را دریاب که افسار گسیخته و بدون اهمیت به گره دادن و یا ندادن شما به برجام دارد سر بالا می رود و به ریش من و شما میخندد
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    10 1
    دلار ۳۱ هزار تومان رییسی متشکریم
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 0
    دولت هم شبانه روز تلاش کند و نگذارد نرخ ارز را بالا ببرند!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    8 2
    این کشف و دستاورد بزرگ رو تبریک می گوییم...خب اونوقت شما برای چی حقوق می گیری دقیقا...
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    4 1
    دلار رکورد زد علی برکت الله
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 2
    این امید آفرینی بسیار ارزشمند هست لیکن عده ای در دولت سیزدهم دارند بذر کینه و بدبینی را در دل مردم می‌کارند باید آقای رئیسی این افراد را راهنمایی کند.
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 0
    باهاشون برخورد کنید.
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 1
    سلام بر ابراهیم، بیایید کمی مکان یابی کنیم، افرادی که در داخل، مقادیر قابل توجهی ارز در دستشون هست چه کسانی و کجا هستند؟ قطعا جنوبشهری های دهک پایین نیستند، جی پی اس وطنی و تجربی می گوید که اینها در شمالشهر و از امکانات خوب برخوردارند، اونهایی که مناصب دولتی و شبه دولتی هم داشته اند جزو این دار و دسته بوده و ارتباط نفوذی هم دارند. پس نزدیک شدیم، میماند انگیزه، که چند دسته را شامل می شود، ضدانقلاب گروهکی و سلطنت طلب، فتنه گران اصلاح طلب و کارگزارانی، بهایی ها، یه تقاطع عمیق با تراکنشها بگیرید، افراد آرام آرام مشخص خواهند شد. نفوذی در دولت، مجلس، و قوه قضاییه هم فراموش نشود. ابراهیم مراقب باش. هر جا به سر افعی رسیدی، بدون تردید بکوبش. منتظر این و آن نمان. ممکن است وقتی به افعی رسیدی جاهایی آتش بگیرد، یا کف خیابان آشوب شود اما اینها برای رد گم کردن و ترساندن است. گنده لات رو که زدی، بقیه، ماستها رو کیسه می کنند.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    موافقم
  • DE ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    یبید پرسید دلال ها و صراف ها ، واسطه چه کسانی هستند ؟؟ چه کسانی انحصار ارز را در اختیار دارند ؟؟
  • IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    چرا کاری نمی کنید؟
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    درود
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    باید شناسایی و برخورد بشه به مردم هم اطلاع داده بشه
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    جلوشونو بگیرید.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    خوب جلوشون رو بگیر.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    دقیقا
  • ناشناس IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    البته اگر سفره مانده باشد.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    شما هم به عنوان رئیس جنهور، شبانه روز تلاش کنید تا قیمت دلار کاهش یابد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس