روابط تجاری ایران و سوریه با تمرکز بر بخش خصوصی شکل

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه گفت: روابط تجاری ایران و سوریه باید با تمرکز بر بخش خصوصی شکل بگیرد.

به گزارش مشرق، فیصل مقداد وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه در سفر به تهران با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

قاسمی در این نشست با اشاره به روابط صمیمانه دو کشور گفت: ایران و سوریه در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند، اما همکاری‌های اقتصادی آنطور که مورد نظر سران دو کشور است، هنوز به ثمر ننشسته و چهارچوب مورد نظر دو طرف شکل نگرفته است.

وی ادامه داد: در این رابطه مذاکرات خوبی انجام شده و وقت زیادی صرف شده که بتوانیم توافقنامه‌های امضا شده را به مرحله اجرا برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش بخش خصوصی در آینده روابط اقتصادی دو کشور گفت: روابط تجاری ایران و سوریه باید با تمرکز بر بخش خصوصی شکل بگیرد. در این زمینه تولیدات مشترک می‌تواند مبنای مناسبی برای همکاری‌های اقتصادی دو کشور باشد.

در این نشست فیصل مقداد وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه نیز ضمن تقدیر از کمک‌های ایران به دولت و مردم سوریه در مبارزه با تروریسم گفت: کشورهایی که در دوران سخت در کنار ملت سوریه ایستادند، در بازسازی سوریه نیز در کنار ما خواهند بود. بنابراین از حضور شرکت‌های ایرانی در روند بازسازی سوریه استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: توافقنامه‌ها و یادداشت‌های تفاهم زیادی بین دو کشور به امضا رسیده که باید به مرحله اجرا برسند. همچنین از عقد قراردادهای راهبردی و جامع با ایران به منظور گسترش روابط در کلیه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

مقداد ضمن اشاره به فشارهای اعمال شده از جانب استعمار آمریکا علیه دو کشور گفت: این گونه موارد خللی بر اراده دو کشور در استمرار همکاری‌ها وارد نخواهد کرد. روابط اقتصادی دو کشور باید گسترش یافته و به سطح روابط سیاسی ارتقا یابد.

وی در انتها بر برگزاری نشست کمیسیون عالی همکاری‌های اقتصادی دو کشور و نشست‌های جانبی آن تاکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس