کد خبر 1310178
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
افزایش مرده‌ زایی در زندان‎های زنان در انگلیس

یک گزارش نشان می‌دهد که زنان زندانی در انگلیس ۵ برابر بیشتر در معرض مرده‌ زایی قرار دارند.

به گزارش مشرق، داده‌های جمع‌آوری‌شده از سوی «آبزرور» نشان می‌دهند زنان زندانی در انگلیس، ۵ برابر بیشتر در معرض مرده‌زایی (به دنیا آوردن نوزاد مرده) قرار دارند و ۲ برابر بیشتر احتمال دارد نوزاد نارس به دنیا بیاورند.

به گزارش «گاردین»، پس از مرگ ۲ نوزاد در زندان‌های انگلیس از سال ۲۰۱۹، نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد ایمنی زنان باردار و نوزادان آن‌ها افزایش یافته است.

ارقام به‌ دست‌ آمده از طریق اطلاعات ۱۱ مرکز وابسته به سازمان بهداشت ملی انگلیس که در زندان‌های زنان این کشور فعالیت می‌کنند، نشان می‌دهد که ۲۸ درصد از نوزادان متولد شده از زنانی که حکم حبس خود را بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ سپری می‌کنند، پس از تولد در بخش ویژه بستری شده‌اند.

بر اساس داده‌های پایگاه ملی تحقیقات نوزادان در انگلیس، این میزان ۲ برابر آمارهای ملی عموم جمعیت در این کشور است.

از ۱۲۵ تولدی که اطلاعات بیشتری برای آن‌ها ارائه شد، از هر ۷ نوزاد، یک نوزاد وزنی کم‌تر از استاندارد داشته است که ۲ برابر نرخ در جمعیت عمومی است.

نرخ مرده زایی ۲۰.۹ مورد در هر هزار تولد بود، در حالی که این میزان برای عموم جمعیت انگلیس ۴.۲ است.

یک زن به نام «آنیتا» که در زمان دستگیری ۶ ماهه باردار بوده و در زمان بازداشت زایمان کرده، می‌گوید که اگر در ابتدا وثیقه برای پسرش صادر می‌شد، هرگز هفته‌های اول زندگی‌اش را پشت میله‌های زندان نمی‌گذراند.

به گفته وی، «به هر زن باردار پیشنهاد می‌شود یک سلول انفرادی داشته باشد، اما من نپذیرفتم، زیرا بزرگترین نگرانی من زایمان در پشت درهای قفل شده بود.»

گزارشی که در ماه سپتامبر منتشر شد، شرایط مرگ یک نوزاد را در زندان «برنزفیلد»، بررسی کرد که در آن یک دختر ۱۸ ساله به تنهایی در سلول خود زایمان کرده بود.

تحقیقات نشان می‌دهند که از هر ۱۰ زنی که در طول اقامت در زندان‌های انگلیس زایمان می‌کنند، یک نفر در زندان یا در زمان رفتن به بیمارستان زایمان می‌کند.

«آنیتا»، می‌گوید «زندان مکان امنی برای زنان باردار یا کودکان نیست.»

«کیت پارادین»، مدیر اجرایی سازمان امور زنان در زندان‌های انگلیس، می‌گوید «وقتی والدینی به زندان می‌روند، زندگی کودکان را مختل می‌کند و به سلامت روان آن‌ها آسیب می‌رساند، به طوری که از هر ۱۰ کودک، ۹ کودک مجبور می‌شوند خانه خود را هنگام زندانی شدن مادرشان ترک کنند.»

وی می‌گوید «بی خانمانی، بی ثباتی و آسیب تنها برخی از عواقب آن (زندانی شدن مادران) است؛ دستورالعمل‌های صدور حکم این تأثیرات مخرب را تأیید می‌کنند، اما شواهد واضحی وجود دارد که به طور دقیق یا پیوسته اعمال نمی‌شوند.»

وی در پاسخ به داده‌های مربوط به مرده‌زایی در زندان‌های انگلی، گفت «یافته‌ها تکان‌دهنده و شرم‌آور بوده، اما تعجب‌آور نیستند.»

نرخ بالاتر مشکلات مربوط به استفاده از مواد مخدر و الکل در زندان‌های انگلیس در مقایسه یا عموم مردم می‌تواند یکی از عوامل موثر در نتایج ضعیف‌تر تولد باشد.

ارزیابی دولت انگلیس نشان می‌دهد که ۷۴ درصد از زنانی که محکومیت‌های کوتاه مدت تا ۱۲ ماه را سپری می‌کنند، نیاز به سوء مصرف مواد داشتند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 0
    اینم شد خبر .........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس