گام دوم آبی‌ها پس از موفقیت در تبلیغات محیطی/ استقلال به دنبال استفاده از حق محتوا

باشگاه استقلال در دومین گام خود در راستای حرفه‌ای شدن و پس از در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی، به دنبال دریافت حقوق خود از تولید محتوای تصویری است.

به گزارش مشرق، باشگاه استقلال پس از تغییرات مدیریتی و حضور مصطفی آجورلو در راستای حرفه‌ای شدن و دستیابی به برخی حقوق تجاری خود دست به کار شد. مسئله تبلیغات محیطی، تولید محتوا و در هدف‌گذاری بزرگتر، دستیابی به حق پخش تلویزیونی از اهداف تعیین شده در مدیریت جدید این باشگاه بود که تا به اینجای کار، موضوع تبلیغات محیطی به سرانجام رسیده و استقلال توانست به عنوان اولین باشگاه، اجرای تبلیغات محیطی را خودش به عهده بگیرد و این مسئله پس از سال‌ها از دست سازمان لیگ خارج شد.

حالا در گام دوم، باشگاه استقلال در تلاش است به حقوق خود در تولید محتوای تصویری غیر زنده مسابقات دست پیدا کند و در این راستا عزم خود را جزم کرده است.

پخش زنده مسابقات فوتبال در اختیار صدا و سیما بوده و در این خصوص دولت از طریق مجلس شورای اسلامی به دنبال تصویب بودجه‌ای برای پرداخت آن به ورزش و فوتبال است. در این خصوص نیز پس از مصوب شدن قوانین و توافق روی تقسیم بندی ۵۰-۵۰ حق پخش بین صدا و سیما و وزارت ورزش، دولت قبل لایحه‌ای را به کمیسیون تلفیق ارائه کرد که این عدد ۷۰ به ۳۰ به سود صدا و سیما بود که مورد موافقت کمیسیون تلفیق قرار نگرفت. با این حال مسئله حق پخش تلویزیونی از محل پخش زنده مسابقات، همچنان ادامه دارد و تا زمان تصویب نهایی آن، دست ورزش و به خصوص باشگاه‌های فوتبال به آن نمی‌رسد. در این بین باشگاه استقلال به دنبال رسیدن خود به حقوق دیگری در این زمینه است که مربوط به تولید محتوای تصویری غیر زنده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تقابل با استقلال و پرسپولیس در ماجرای تبلیغات محیطی به روش جدید/ فدراسیون حمایت می‌کند، سازمان لیگ انتقاد!

قرارداد باشگاه استقلال با کارگزارش که به سه بخش تقسیم می‌شود، شامل تبلیغات محیطی، تولید محتوای تصویری و حق پخش تلویزیونی است. شاید استقلال به این زودی‌ها نتواند به درآمد خود از محل حق پخش تلویزیونی برسد، اما به صورت جدی رسیدن به درآمدهایش از محل تولید محتوای تصویری را دنبال می‌کند. در قرارداد استقلال با کارگزار ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده از این محل در نظر گرفته که مربوط به پخش محتوای غیر زنده فعالیت‌های باشگاه از جمله تکرار صحنه‌های بازی در برنامه‌های مختلف، نشست‌های خبری، تمرینات، میکسدزون و موارد مشابه است.

این شیوه از درآمدزایی الگویی رایج در فوتبال دنیا محسوب می‌شود که بخشی از درآمدهای یک باشگاه فوتبال را تأمین می‌کند. بر مبنای این الگو، حق انحصاری پخش تصاویر محتوای غیر زنده فقط در اختیار باشگاه قرار می‌گیرد و همه رسانه‌ها اعم از صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها مجازی و گروهی با دریافت مجوز و تعامل با باشگاه می‌توانند اقدام به پخش این تصاویر کنند. حق پخش اینترنتی زنده مسابقات هم از جمله مواردی است که باشگاه استقلال خواستار دریافت آن شده و در این زمینه تلاش می‌کند تا به حقوق خود برسد.

با توجه به تلاش باشگاه استقلال در این بخش، صدا و سیما می‌تواند پخش زنده مسابقات را از شبکه‌های مختلف انجام دهد، اما در بسترهای اینترنتی خود از جمله سایت و اپلیکیشن تلوبیون قادر به پخش این مسابقات نخواهد بود. در واقع حق پخش اینترنتی مسابقات در انحصار باشگاه استقلال قرار می‌گیرد که می‌تواند در این زمینه از اپلیکیشن‌ها، سایت‌ها یا صفحات مجازی خود استفاده کرده یا این حق خود را در بستر اینترنت برون سپاری کند تا به درآمدزایی در این زمینه برسد. در زمینه محتوای تصویری غیر زنده، باشگاه استقلال قرار است با سازمان صدا و سیما جلساتی را برگزار کند تا این زمینه تعامل و هکاری صورت بگیرد.

حالا باید دید استقلالی‌ها که در زمینه دریافت تبلیغات محیطی به موفقیت رسیدند، در گام بعدی خود برای احقاق حق خود در ارتباط با محتوای تصویری غیر زنده هم موفق خواهند بود یا نه. حقوقی که یک گام پیش از رسیدن به حق پخش تلویزیونی است و می‌تواند برای فوتبال، زمینه ساز درآمدهایی درخور توجه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مکتب لنگ IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 0
    جالب اینجاست مسئولین پرسپولیس مخالف اینکار باشگاه استقلال بودن ولی الان نفعشون از اینکاریکه استقلال باعث و بانیش بوده از خود استقلال بیشتره. یعنی فقط نفع خودم برام مهمه، حالا هرکس که زحمتش رو کشیده اصلا مهم نیست
  • US ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    اگه استقلال موفق بشه حقشو بگیره تیم های دیگه هم برخوردار میشن .. و درامد سنگینی برا باشگاها به وجود میاره و بازیکنانمون دیگه بهونه ندارن برن لیگ های عربی و تیم ها بهترین بازکینانو میگیرند نتیجه => تیم های ایرانی میتونن حتی در اسیا هم جام بگیرند و وقتی که لیگ قوی بشه چند برابرش تیم ملی قوی میشه میره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس