رییسی روحانی

یک روزنامه زنجیره‌ای ضمن به رخ کشیدن نتایج سوءمدیریت دولت پیشین ادعا کرد: پرکاری دولتمردان جدید بی‌فایده است(!)

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در اخبار ویژه خود نوشت:

روزنامه آرمان در یادداشتی، پرکاری را مقابل غفلت از مسائل اصلی قرار می‌دهد و می‌نویسد: «دولت با ادعای رفع سریع مشکلات روی کارآمد و از ابتدای مسئولیت خوتلاش داشته و دارد که نشان دهد بسیاری از مشکلات با پرکاری و مدیریت انقلابی قابل حل هستند. در این زمینه می‌توان به سفرهای گسترده استانی و انبوه جلسات پی‌درپی رئیس دولت‌ اشاره کرد. البته تلاش مستمر، پیگیر و پرحجم مورد استقبال همه عقلاست و کسی نمی‌تواند از آن نهی کند و با جرات می‌توان از دولت آقای روحانی که دراین زمینه دچار ضعف بود، انتقاد کرد. در زمانی که حجم بسیار زیادی از نابسامانی‌ها متوجه امور روزمره مردم است واقعاً هیچ راهی جز تلاش شبانه‌روزی همه مسئولان کوچک و بزرگ دولت و همه ارکان حکومتی وجود ندارد.

اما روشن است که وقتی ما در امور کلی با بحران‌ها و چالش‌های عمیق روبه‌رو هستیم پرکاری تنها قادر خواهد بود بخشی از مشکلات موردی را برطرف کند. مثلا وقتی کشور دچار خشکسالی است و ۶۵ درصد از مخازن سدها خالی هستند با هر میزان ازکار و تلاش امکان رفع کامل مشکل وجود ندارد و گاهی تلاش‌های بی‌ثمر نه‌تنها موجب اتلاف منابع می‌شوند که خود عوارض منفی به‌وجود می‌آورند. دولت باید متوجه این جنبه از پرکاری و تعجیل و سرعت در عمل هم باشد.

بیشتر بخوانید:

ژنرال‌های خسته دولت را تخریب می‌کنند

نکته بسیار مهم اینکه تاکنون دولت اصولگرایان در زمینه مشکلات و بحران‌های اصلی موجود هیچ برنامه دقیقی ارائه نداده است و جز فعالیت‌های پرحجم همه ناظران منتظرند تا ببینند که برنامه‌های ایشان در زمینه‌های اساسی چیست؟ رئیس دولت تاکنون ۳ گفت‌وگوی مستقیم و زنده با مردم داشته است ولی در هر ۳ برنامه بجز اظهار برخی از کلیات نفرموده‌اند که برنامه‌های مشخص ایشان چیست؟ سؤالات بزرگ و گزنده‌ای وجود دارد که نفس تاخیر در پاسخ به آنها خود مشکل آفرینند و اقتصاد رنجور و فعالان اقتصادی را سردرگم می‌کند. مثلا مجری برنامه می‌توانست از پرواز قیمت دلار به بالای ۳۰ هزار تومان بپرسد؟...

بیشتر بخوانید:

ناراحتی روحانی اصلاح طلب از تحقیر آمریکا

به‌نظر می‌رسد خطر مشغول شدن دولت به جزئیات و غلفت از مهمات و کلیات واقعاً در حال خودنمایی است. قطعا جاده فلان روستا و شهرستان باید احداث شود، مسلما مشکل فاضلاب اهواز باید برطرف شود، حتما باید تعداد داروخانه‌های توزیع‌کننده داروهای کرونا زیاد شوند و بسیاری از مشکلات از این دست نیازمند پیگیری هستند ولی تا زمانی که اقتصاد، تحریم‌ها، امنیت، روابط خارجی، سطح رفاه عمومی، تورم و خشکسالی مورد رسیدگی اساسی قرار نگیرند و در شرف حل و فصل نباشند اگر ده دولت همزمان به رفع مشکلات موردی بپردازند، قادر نخواهند بود که حتی همین موارد کوچکتر را برای همیشه به نقطه اطمینان بخشی برسانند. وقتی قیمت دلار نگاه‌ها را خیره و نگران می‌کند اگر هزار بار بگوئیم که سفره مردم را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، سودی نخواهد داشت و آن گره زده شده است.»

از نویسنده این روزنامه باید پرسید آیا مشکلات مربوط به آب و برق و گاز و سایر حامل‌های انرژی، یک شبه نازل شده یا عقبه مدیریتی دارد؟ اگر عقبه دارد که این‌گونه هم هست، اولا آیا پیگیری آنها در دوره دولت متبوع خود بوده‌اید یا همه چیز را متاسفانه به سازش با آمریکا و برجام حواله داده‌اید؟ آیا خبر داشته‌اید که امکانات هسته‌ای و غیرهسته‌ای (سوخت فسیلی) برای تامین منابع پایدار انرژی و آب در کشور، به اعتبار توافق برجام و توافق پاریس و.. معطل و متوقف شد؟ اگر خبر نداشتید که امروز چرا مدعی شده‌اید؟ اگر خبر داشته‌اید و سکوت کرده‌اید، که بدتر! اما از همه بدتر این است که زبانی که دیروز باید به طلبکاری از ۸ سال فرصت‌سوزی باز می‌شد و بند آمده بود، امروز دراز شده و از دولت نوپا طلبکاری می‌کند!

دوم اینکه پرکاری و سختکوشی و میان مردم و نخبگان و فعالان اقتصادی رفتن و از نزدیک آشنایی پیدا کردن و گره‌گشایی نمودن، منافاتی با برنامه‌ریزی ندارد.

سوم عجیب است که برخی محافل به هنگام ۸ برابر شدن قیمت دلار، سکوت اختیار کرده بودند و حالا که آثار سوءمدیریت ۸ ساله در کنار شرطی‌سازی اقتصاد، عملیات روانی رسانه‌های زرد اجاره‌ای و اتاق جنگ اقتصادی دشمن، سرگرم بازی با قیمت ارز است، ناگهان نگران می‌شوند! و جالب اینکه به بهانه این گرانی، دوباره آدرس مذاکره و کنش در مقابل آمریکا را می‌دهند؛ یعنی همان رفتار خطرناکی که موجب تضعیف اقتصاد ملی و پس‌لرزه‌های آن شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    14 0
    هیچ وقت مدیریت اشرافی و رسانه های قلم به مزدش مدیریت مردمی و جهادی رو بر نخواهد تابید
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    3 11
    نتیجه پرکاری دلار ۳۱هزار تومنی وتورم است وقدرت خرید مردم که داره به زیر صفر نزدیک میشه!!!!! وقتی میتونی بگی پرکار هستیم که نتیجه رو مردم ببینند.
    • سید IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      8 1
      این تورم اخیر بیشتر نتیجه دسیسه و توطئه تفاله های اصلاح طلبان ...ـوع آور است که بانکهای خصوصی کشور را برای همین خیانت ها ایجاد کرده اند!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      6 0
      اونی که سزش به تنش بیرزه میفهمه که تلاطم ارزی کار رفیقای خودته! اینها در نهایت دستشون رو میشه زمستون میره و رو سیاهیشش میمونه برا زغال. صبر کن
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      5 0
      تا سی هزار تومنش که دست گل روحانی بوده هنوزم خراب کاری هاش ادامه داره
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      7 0
      منم از مردمم و در آمد ماهیانه 5 شیش تومن دارم. مشکلات دارم ولی این خبرایی که تو میگ هم نیست! برای فشار و جو سازی علیه رییسی این هوچی بازی ها رو در میارید. من به آقای رییسی ایمان دارم و با ایشون آینده روشنی رو میبینم
  • سید IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    9 1
    ظاهراً اصلاح طلبان ..ـوع آور به جز تنبلی، به حسادت و کینه و عقده بیشتر مبتلا هستند!!!!!!!
  • عباد IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 6
    سلام خسته نباشی بله درسته ریسی شبو روز می دود ولی چه سوذی به حال ملت دارد بورس هر روز افت می کند همه کالا ها هر روز گران می شود خود رو یه هو یی 18 درصد گران می شود دلار سی و یک هزار تومان می شود
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      2 0
      چون نتیجه رای کنسرتی سال ۹۶ است
  • دانا IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    دقیقا مشرق جون
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    درود بر رییسی خدا قوت
  • شهاب سنگ IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    این اوضاع عقبه و میراث دولت افساد طلبانه و تا رفع کامل زمان میبره. نتیجه سفرهای رئیسی .هم نتیجه داده هم زمان میبره تا نتیجه بده.نتیجه دادهاش(اون کارخانه ها ک راه افتاد و کارگران برگشتن سر کار یا حقوق کارگران یا محل زندگی کارگران یا پایین کشیدن قیمت فولاد و سیمان ووو.) در اینده هم نتایج بهتری نصیب مملکت میشه .البته اقای رئیسی اگه فقط بتونه چاه ها و زمینهای سوخته دولت قبل و کسری بودجه واوراق پیش خور و کارخانه های تعطیل شده و و و ...اونچه که میراث عالیجناب ایتالیایی پوشه برطرف کنه شاهکار کرده و توقع دیگه ای نباید داشت.علی برکت ا...
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس