سفر به گرجستان در نوروز 1401

قبل از رزرو تور گرجستان بهتر است بدانیم گرجستان یک کشور کوچک و باستانی در کوه های قفقاز و در تقاطع اروپا و آسیا می باشد که بین روسیه در شمال و ترکیه در جنوب واقع شده است. گرجستان بعد از گذراندن تاریخی پرفراز و نشیب حال کم کم در حال تبدیل شدن به یک مقصد توریستی بسیار محبوب است. میتوان گرجستان را از بابت جاذبه های طبیعی بسیار غنی دانست، کوهستان ها، مناطق سرسبز و ساحل دریای سیاه همه و همه زیبایی دوچندانی به این کشور بخشیده اند. اگر شهرهای تفلیس و باتومی گرجستان را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور گرجستان آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد. امروزه شهر تفلیس به خاطر موقعیت جغرافیایی خود تبدیل به یک نقطه ی مهم برای ترانزیت انرژی و پروژه های تجارتی شده است و با دارا بودن اماکن تاریخی و طبیعت زیبا و بکر خود تبدیل به یکی از محبوبترین و خواستنی ترین مقاصد گردشگری در سطح بین الملل شده است و توریست ها و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به شهر تفلیس سفر می کنند. همراه ما باشید با راهنما و شرایط سفر به تفلیس در نوروز 1401

تور تفلیس گرجستان نوروز 1401-شرایط سفر و اماکن دیدنی تفلیس در نوروز

دیدنی های گرجستان

شرایط سفر نوروزی به گرجستان در ایام کرونا

سفر به گرجستان در ایام کرونا دارای شرایطی است که باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. اما محدودیت سفر به گرجستان شامل حال چه افرادی است. همراه ما باشید.

در طول پاندمی کرونا، گرجستان از آن دسته کشورهایی می باشد که از آن با نام مقصدی با امنیت بالا برای گردشگری یاد می شود. با پیدا شدن علائم کرونا در گرجستان، دولت این کشور برای حفظ سلامت مردم  و گردشگران، سریعا اقدام به بستن مرزها کرد. با بسته شدن مرزهای گرجستان به روی مسافران در مقابله با ویروس کرونا، گرجستان در هر میلیون از شهروندان خود، تا ۲ برابر مرگ و میر کمتری را نسبت به بقیه کشورها شاهد بود. با این حال اگر قصد دارید تور گرجستان نوروز 1401 را خریداری کنید قبل سفر به موارد زیر توجه داشته باشید.

کدام گردشگران مجاز به ورود به گرجستان می باشند؟

در حال حاضر برای مسافرانی که واکسن کرونا را دریافت کرده، هیچ گونه محدودیت ورودی به کشور گرجستان وجود ندارد  اما داشتن مدارک زیر برای سفر به گرجستان الزامی است:

پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

نتیجه منفی تست PCR

کارت واکسن

آیا در ایام کرونا، کافه ها و رستوران های گرجستان باز هستند؟

در گرجستان کافه ها، مراکز خرید و رستوران ها از صبح تا ساعت ۹ شب در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی به کار خود ادامه می دهند.

کرونا در گرجستان

کافه در گرجستان

در  تفلیس از کدام بناها و مناظر دیدن کنیم؟

شهر تفلیس، پایتخت کشور گرجستان دارای تضادهای بسیار زیادی است که در آن ساختمان های مدرن به زیبایی در کنار معماری قدیمی قرار گرفته اند. شهر تفلیس در طول عمر خود مورد تهاجم های بسیاری قرار گرفته و بارها سوخته و ویران شده است و دوباره از اول ساخته شده است با این حال هنوز هم شهر تفلیس نشان دهنده زیبایی تاریخ و فرهنگ غنی خود است. درکنار جاذبه های گردشگری تفلیس، شهر تفلیس جواهرهای ارزشمندی را در پشت پرده برای گردشگران خود تدارک دیده است که در ادامه به بررسی برخی از آنها برای شما مسافران تور تفلیس نوروز 1401 خواهیم پرداخت.

نارین قلعه (Narikala Fortress): قلعه ناریکالا یا نارین قلعه مشرف بر منطقه قدیمی تفلیس آبانوتوبانیف (Abanotubani) است. این قلعه که تماماً آجری می باشد تاریخ ساختش به قرن چهارم میلادی میرسد زمانی که یک قلعه نظامی برای ایرانیان بوده است. این قلعه بر روی تپه ای بین حمام های طبیعی سولفور و بوتانیکال گاردن شهر تفلیس قرار گرفته است.

کارتلیس دِدا (Kartlis Deda): دقیقاً در کنار قلعه ناریکالا یک مجسمه بزرگ از یک زن که در یک دست شمشیر و در دست دیگر یک جام دارد قرار دارد. این مجسمه، مادر گرجستان و یا کارتلیس ددا در کشور گرجستان است. مجسمه مادر گرجستان که از آلومینیوم ساخته شده است دارای ارتفاع 20 متر می باشد و نه تنها سمبلی برای شهر تفلیس است بلکه سمبلی برای کشور گرجستان به حساب می آید.

پل صلح (Peace Bridge): یکی از اولین سازه های مدرن شهر تفلیس پل صلح است که از شیشه و فولاد ساخته شده است. پل صلح پلی است که مخصوص عابرین پیاده و به شکل قوس مانند طراحی و ساخته شده است. پل صلح دارای تعداد بسیار زیادی از LED ها می باشد که در زمین شب این پل را روشن می نمایند. پل صلح در مرکز شهر تفلیس و بر روی رودخانه کر قرار دارد.

کلیسای جامع اسمیندا سامبا (Tsminda Sameba Cathedral): بزرگترین سمبل و نماد کلیسای ارتدوکس گرجی می باشد. کلیسای اسمیندا سامبا بر روی تپه های الیا (Elia Hills) در بالای آولاباری (Avlabari) قرار گرفته و تقریباً از تمامی نقاط شهر قابل رویت است ساخت و ساز این کلیسا تقریباً یک دهه طول کشید و در سال 2004 بر روی عموم بازگشایی شد. ارتفاع این کلیسا به همراه صلیب طلایی بر روی گنبدش برابر با 84 متر است.

تور هوایی تفلیس

مدت پرواز تهران تفلیس 2 ساعت و 10 دقیقه می باشد و از ایرلاین هایی که وظیفه جابه جایی مسافران را دارند می توان به ماها، ایران ایر و قشم ایر اشاره کرد.

سوالات متداول

برای سفر به تفلیس لاری بهتر است یا دلار؟

برای سفر به شهرهای تفلیس بهتر است در ایران پول های خود را به لاری تفلیس تبدیل نمایید، خوشبختانه تفلیس ممنوعیتی در وارد و خارج کردن ارز این کشور ندارد مگر اینکه بخواهید مبلغی بیشتر از 30000 لاری را به همراه خود ببرید که باید از قبل اعلام کنید.

آیا پکیج تور تفلیس نوروز همان بلیط هواپیما به تفلیس و رزرو هتل در تفلیس است؟

بله، به طور کلی پکیج تور تفلیس نوروز 1401 شامل بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری،تور لیدر فارسی زبان و بیمه مسافرتی می باشد. 

با رزرو کسب تورهای  نوروزی، ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس