کد خبر 1310908
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
انگلیس عرصه را بر پناهجویان تنگ‌تر می‌کند

پارلمان انگلیس با طرح قانونی دولت بوریس جانسون برای تشدید قواعد پناهندگی بخصوص برای مهاجرانی که از کانال مانش به این کشور می‌آیند موافقت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، دولت انگلیس می خواهد قواعد علیه مهاجرانی که به صورت غیر قانونی وارد این کشور می شوند را تشدید کند.

مجلس عوام انگلیس به تشدید قابل توجه قوانین پناهندگی در انگلیس رای مثبت داد. دولت لندن می خواهد با این لایحه موسوم به ملیت و مرزها بخصوص از هجوم روزافزون مهاجران از طریق کانال مانش جلوگیری کرده و آن را تحت کنترل درآورد.

بیشتر بخوانید:

انگلیس خبرنگار ایرانی را در فهرست تحریم‌ قرار داد

با وجود مخالفت احزاب اپوزیسیون اما فراکسیون محافظه کار دولت بوریس جانسون در پارلمان، این طرح قانونی را با ۲۹۸ رای موافق در برابر ۲۳۱ رای مخالف به تصویب رساندند. این طرح البته قبل از تصویب باید تایید مجلس اعیان انگلیس را هم بگیرد.

با کمک این طرح و مقررات جدید در آینده افرادی که به صورت غیر قانونی وارد انگلیس شده اند به شدت تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و در هنگام ارزیابی درخواست پناهندگی بدتر از افرادی که قانونی وارد شده اند به کار آن ها رسیدگی می شود.

همچنین در این طرح پیش بینی شده است مهاجرانی که قصد عبور از کانال مانش را دارند توسط نهادها و نیروهای انگلیسی از آب های تحت قلمرو این کشور خارج شوند.

این طرح برای اخراج های سختگیرانه علیه پناهندگان، بسیار در انگلیس بحث برانگیز شده است. کمیسیون حقوق بشر مجلس عوام انگلیس اخیراً هشدار داده بود که لندن با اجرای این طرح قواعد بین المللی را نقض می کند.

این طرح دولت انگلیس پیش بینی می کند که فرصتی فراهم شود تا مهاجرانی که قبلاً به این کشور وارد شده اند تا زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی خود به یک کشور جهان سوم انتقال داده شوند و اخراج پناهندگان هم ساده تر شود.

"پریتی پاتل"، وزیر کشور انگلیس در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: لایحه قانونی جدید ما یک طرح جامع، سختگیرانه و البته منصفانه را برای مقابله با چالش مهاجرت های غیر قانونی که به جنایتکاران سازمان یافته اجازه می دهد از بدبختی انسان ها سو استفاده کنند فراهم می کند.

وی اپوزیسیون انگلیس که با این طرح مخالف هستند را متهم کرد که با رد این لایحه اخراج قاتلان و تجاوزکاران را هم رد کرده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس