ماکرون: ریاکاری انگلیس عامل مرگ مهاجران در کانال مانش است

در ادامه اختلافات لندن و پاریس بر سر بحران پناهجویان، رئیس‌جمهور فرانسه، انگلیس را به دلیل امتناع از ایجاد یک مسیر قانونی برای مهاجران مسئول مرگ آن‌ها دانست.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» در اظهاراتی گفت که انگلیس مسئولیت همه مرگ و میرهای مهاجران در کانال مانش را برعهده دارد و لندن را به ریاکاری متهم کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی گفت که فشارها را بر بوریس جانسون به منظور ایجاد یک مسیر قانونی برای پناهجویان به انگلیس، چیزی که وست مینستر تاکنون از انجام آن امتناع کرده، افزایش خواهد داد.

ماکرون گفت مسئولیت کسانی که در دریا می‌میرند برعهده فرانسه نیست، بلکه برعهده این امتناع انگلیس است. «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه، آن را اشتباه خواند و رد کرد. پاتل خطاب به نمایندگان کمیته امور داخلی مجلس عوام انگلیس گفت: نظرات ماکرون اشتباه است. آن‌ها کاملاً اشتباه می‌کنند. بنابراین، اجازه دهید من در مورد آن بسیار بسیار واضح بگویم.

به گزارش روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس، رئیس‌جمهور فرانسه در توضیح درباره امتناع لندن گفت که اقتصاد انگلیس متکی به نیروی کار مهاجر غیرقانونی و کم دستمزد است و افزود: انگلیسی‌ها همچنان سیستمی از دهه ۱۹۸۰ دارند که مهاجرت اقتصادی را از طریق ریاکاری مدیریت می‌کند. هیچ مسیر قانونی برای مهاجرت وجود ندارد. انگلیسی‌ها باید نیازهای خود را از نظر اقتصادی بیان کنند و مسیری را برای درخواست‌های قانونی پناهندگی باز کنند. ما فشار را افزایش خواهیم داد.

کانال مانش، یکی از پر ازدحام‌ترین خطوط کشتیرانی در جهان است که جریان‌های آب در آن قوی است. قایق‌های پر از بار اغلب به سختی شناور می‌مانند و در تلاش برای رسیدن به سواحل انگلیس در معرض امواج قرار می‌گیرند.  تعداد مهاجرانی که از کانال مانش عبور می‌کنند در حال افزایش است و ژانویه امسال تعداد افرادی که این سفر خطرناک را با قایق انجام دادند، شش برابر تعداد افراد در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بود. مقامات بریتانیا ۱۳۴۱ نفر را در مقایسه با ۲۲۳ نفر در سال قبل ردیابی کردند یا نجات دادند.

پاریس قبلاً پیشنهاد ایجاد مراکز پردازش مشترک در خاک فرانسه را داده بود که در آن درخواست‌های پناهندگی در انگلیس توسط ماموران مهاجرت این کشور بررسی شود. سال گذشته، «ژرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه از انگلیس خواست که مسیر قانونی مهاجرت را باز کند و افزود در حال حاضر هر کسی که می‌خواهد درخواست پناهندگی کند، چاره‌ای جز عبور از کانال مانش ندارد.

تنش بین فرانسه و انگلیس در نوامبر سال میلادی گذشته زمانی به اوج رسید که ۲۷ نفر به طور غم انگیزی در حال عبور از کانال مانش در شرایط یخبندان جان خود را از دست دادند. پس از این فاجعه، بوریس جانسون از فرانسه خواست افرادی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده‌اند، بازپس بگیرد.  انگلیس و فرانسه همچنین بر سر حق ماهیگیری و تبادلات تجاری پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) با یکدیگر اختلاف دارند.  

ماکرون که انتظار می‌رود به زودی کارزار انتخاباتی خود را اعلام کند، اکنون برای توافق جدید بین اتحادیه اروپا و انگلیس تلاش می‌کند. وی که هنوز تصمیم خود را برای رقابت در انتخابات آوریل اعلام نکرده، گفت که بحران اوکراین و ویروس کرونا در اولویت قرار دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • عمو IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 1
    بیچاره انگلیس به این کوچیکتر چطور پذیرای چه جمعیتی و چطور دفاع در برابر همونایی که پنهانی غلطاشون انجام میشه و تقصیرات گردن انگلیس میوفته(گرداننده های چه مقادیری از مواد مخدّرند و غیره در اقتصاد جهانی و معلوم نیستند ولی انگلستانه که پایتخت کوکایینه).

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس