کد خبر 1311094
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

به گزارش مشرق، مسعود براتی، تحلیلگر سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: تحریم جدید آمریکا علیه نیروی انتظامی (نوپو و یگان ویژه) فاقد اثر اقتصادی است. آمریکا تلاش می‌کند زنده بودن ابزار تحریم را نشان بدهد. در حالیکه این ابزار که با هدف اعمال فشار اقتصادی و سپس آوردن به میز مذاکره و تحمیل توافقی برای تغییر رفتار طراحی شده است، در حال حاضر برای آمریکا کارکرد مناسب ندارد. ضعف ابزار تحریم در ایجاد فشار اقتصادی به ذات تحریم باز می‌گردد. آمریکا برای بازگرداندن تحریم به اوج خود نیازمند زمان است و البته زمان می‌تواند اثر معکوس هم داشته باشد، چرا که اقتصاد کشور هدف (ایران) خود را با شرایط تحریمی وفق می‌دهد و با انجام اصلاحات اقتصادی آسیب‌پذیری خود از تحریم را به حداقل می‌رساند. همان چیزی که فارین پالیسی در اسفند ۹۹ درباره آن به بایدن آن هشدار داد.

برای همین آمریکا به دنبال یک تیر با دو نشان است. هم زمان بخرد تا ابزار تحریم را بازپخت کند و هم ایران را از مسیر مقاوم‌سازی اقتصاد دور کند. همان تجربه‌ای که در سال ۹۲ با توافق موقت ژنو به دست آورد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    4 3
    اثر اقتصادی مگه میشه نداشته باشه ولی اشکالی نداره. بالاخره کسانی که علاوه بر سر و سینه به دست و پا هم شلیک میکنن یه جا باید جواب پس بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس