کد خبر 1311303
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
باد به کمک ریه تهرانی ها آمد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با وزش باد در ظهر امروز ۱۹ آذر ماه ، شاخص هوای پایتخت از میانگین ۱۴۷ به ۷۳ رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس رصد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران و بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین شاخص کیفیت هوای تهران عدد ۱۴۷ را نشان می‌داد.

این در حالی است که پیش بینی‌ها حکایت از آن داشت که با توجه به انباشت آلاینده‌ها و عدم وزش باد مؤثر، در بیشتر مناطق برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس رخ دهد.

اما به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی در طول روز بر تندی باد افزوده شد و شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا فراهم شد.

از این رو با توجه به وزش باد در حوالی ظهر امروز شاخص آلایندگی هوای پایتخت از میانگین ۱۴۷ به عدد ۷۳ در ساعت ۱۵ رسید و به این ترتیب کیفیت هوای تهران که در وضعیت ناسالم قرار داشت؛ در شرایط قابل قبول قرار گرفت.

به این ترتیب تهرانی‌ها پس از یک هفته به واسطه وزش باد شاهد بهبود وضعیت هوای پایتخت بودند که البته این موضوع پایدار نبوده و از فردا شنبه کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار خواهد گرفت.

تهران از اول سال تا کنون ۱۹۲ روز با وضعیت قابل قبول، ۶۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۶ روز ناسالم و دو روز هوای پاک داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس