کد خبر 1311534
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
دانشجو نمایه دانشجویان نمایه دانشگاه نمایه

دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور گفت: برخلاف حکم دیوان عدالت اداری، شورای عالی انقلاب فرهنگی مانع حذف سهمیه فرزندان اعضای هیأت علمی شد.

به گزارش مشرق، هامون سبطی، دبیر کارگروه آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور، اظهار کرد: قضات دیوان عدالت اداری بحث سهمیه‌ها از جمله سهمیه نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی را بررسی کردند و آن را برخلاف قانون اساسی تشخیص دادند.

بیشتربخوانید:

برگزاری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اعضای جدید

وی ادامه داد: اگر به واقع موضوعی بر خلاف قانون اساسی است، هیچ فرد و هیچ نهادی نمی‌تواند بگوید که می‌خواهم بر خلاف قانون اساسی رفتار کنم اما متأسفانه با وجود این حکم، شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده است که همان روند امتیازدهی به فرزندان اعضای هیأت علمی را ادامه دهیم.

سبطی اضافه کرد: متأسفانه این امتیاز به دلیل اشکالات قانونی و آیین‌نامه‌ای، در سال های اخیر  مفسده‌های زیادی را به وجود آورده است، ولی علی رغم نظر دیوان عدالت اداری، امسال هم دستور اجرای آن ، دوباره به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: در این زمینه نامه‌نگاری میان احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور و مراجع ذی‌صلاح انجام شده است و پیگیر هستیم.

به گزارش فارس، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرداد ۱۴۰۰ در دیدار با رئیس قوه‌قضائیه، به مصوبه ۶۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی که وجه تنقیح مصوبات و اعتبار بخشی و عدم مداخله دیوان نسبت‌ به مصوبات شورا را مشخص می‌کند، اشاره کرد و گفت: «نسبت‌ به ورود دیوان عدالت اداری در لغو مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مانند لغو مصوبه جابه‌جایی فرزندان هیأت علمی که اخیراً هیأت عمومی دیوان ورود پیدا کرد، انتقاداتی وجود دارد. هیچ جایگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی را لغو کند مگر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    9 3
    اعضای هیات علمی دانشگاه ها تقریبا همه مناصب بااهمیت کشور را در دست دارند. کی میتونه بر خلاف منافع آنها اقدامی بکنه؟
    • منصور IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      این کجا اسمش سهمیه است؟ فقط تسهیلات نقل و انتقال است..
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    11 1
    عجیب غریب ترین سهمیه تو تاریخ بشر.اونا انقد امکانات واسه بچه هاشون فراهم میکنن که اگ یکم لیاقت داشته باشن بهترین رشته ها قبول میشن.فقط حق بچه ای پایین خورده میشه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    4 0
    یعنی یکنفر در قوه قضاییه نیست که به ایشان حالی کند که شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه تعیین تکلیف برای دیوان عدالت اداری نیست که می فرمایند "هیچ جایگاهی نمی‌تواند مصوبات شورای عالی را لغو کند" ؟! حالا خوبه نگفته که خود شورای عالی انقلاب فرهنگی هم نمی تواند مصوبات خود را نقض کند! مشخص است که قوه قضاییه در زمینه برخورد یا این قانون شکنی کوتاهی می کند
  • غلومعلی IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    خدانگذره از اونایی که تبعیض را در کشور رواج میدن!!!
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    2 0
    با سلام دانشگاه های پولی و مدرک ساز و آزاد را جمع کنید بقیه دانشگاه ها را هم مثل وزارت بهداشت ممیزی کنید سهمیه سازی ها را هم جمع کنید تا استعداد واقعی به حق خودش برسد.
  • نگین پارسا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    1 0
    این به قول خودشون تسهیلات ظالمانه ترین تبعیض تاریخ ه .چرا بقیه مشاغل این تسهیلات رو ندارن یک هیات علمی کم تر حقوق می گیره یا مثلا یک کاسب یا رفتگر یا کارمند که نمیتونه امکانات رو تو یک شهر دیگه برای بچه ش فراهم کنه اینا تمام بچه هاشون لیسانس رو تو یک دانشگاه عالی با نقل و انتقال می خونن بعد هم مهاجرت میکنن بقیه هستن که با جون کندن درس میخونن و به این مملکت خدمت میکنن
  • رامین IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    بنده خودم هیات علمی دانشگام. مگه فرزند من نیاز به این سهمیه ها داره؟ وقتی پدرش تو کنکور سال ۸۲ گروه ریاضی رتبه ۷۴ منطقه۲ بدست آورده بی‌شک تمایل داره فرزندش بعد از شریف، اشتباه پدرش را نکنه و بره استنفورد یا برکلی که آینده خودشو بسازه.
  • ابراهیم مومنی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    اگر دیوان میخواد عدالت رعایت کند چرا سهمیه. قبولی فرهنگیان در مدارس تیز هوشان یا فرزانگان وشاهد وسایر مدارس ممتاز را حذف نمیکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس