کد خبر 1312072
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
اعلام وضعیت اضطراری در ایالت کنتاکی آمریکا؛ افزایش قربانیان طوفان به ۷۰ نفر

به گفته مقامات، انبوهی از گردبادها که حداقل ۶ ایالت آمریکا را درنوردید، بیش از ۷۰ نفر را در ایالت کنتاکی کشته و خانه‌ها و مشاغل را ویران کرده، اما ممکن است تلفات تا ۱۰۰ نفر افزایش دهد.

 به گزارش مشرق، مقامات روز شنبه گفتند که پس از آنکه طوفان‌های شدید مسیری ۲۰۰ مایلی را در غرب میانه و جنوب آمریکا، تخریب خانه‌ها و تلاش برای یافتن بازماندگان در زیر آوار، بیم آن می‌رود که دست کم ۱۰۰ نفر در کنتاکی کشته شده باشند.

به گزارش «رویترز»، به گفته مقامات، انبوهی از گردبادها که حداقل ۶ ایالت آمریکا را درنوردید، بیش از ۷۰ نفر را در کنتاکی کشته و خانه‌ها و مشاغل را ویران کرده است.

کشته‌های طوفان در کنتاکی به ۷۰ نفر رسید


طوفان‌های قدرتمند، که پیش‌بینی‌های هواشناسی می‌گویند در ماه‌های سردتر غیرعادی هستند، یک کارخانه شمع‌سازی و ایستگاه‌های آتش‌نشانی، اداره پلیس و یک خانه سالمندان در همسایگی ایالت میسوری را در در کنتاکی ویران کردند و حداقل ۶ کارگر انبار شرکت آمازون را در ایالت ایلینوی کشتند.

کشته‌های طوفان در کنتاکی به ۷۰ نفر رسید


این ویرانی آخرین مورد از طوفان‌های مخرب متعددی بود که آمریکا را درنوردیده است. آمریکا جایی که در آن طوفان‌ها بیش از هر کشور دیگری در جهان رایج است.

کشته‌های طوفان در کنتاکی به ۷۰ نفر رسید

بیش از ۳۰ طوفان در حداقل ۶ ایالت از جمله میسوری، تنسی و می‌سی سی پی گزارش شده است.

یکی از ویران‌شده‌ترین مکان‌ها، شهر میفیلد در جنوب غربی کنتاکی است، جایی که یک طوفان جمعه شب در حالی که مردم مشغول کار بودند، به کارخانه شمع‌سازی محصولات مصرفی می‌فیلد رسیده و آن را ویران کرد. ۱۱۰ نفر در این کارخانه مشغول کار بودند.

کشته‌های طوفان در کنتاکی به ۷۰ نفر رسید


فرماندار ایالت کنتاکی تخمین می‌زند که تعداد تلفات این رویداد در شمال کنتاکی ۷۰ نفر است و ممکن است قبل از پایان روز به بیش از ۱۰۰ برسد.

کشته‌های طوفان در کنتاکی به ۷۰ نفر رسید


جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در ایالت کنتاکی اعلام وضع اضطراری کرده و دستور به کمک فدرال برای تکمیل تلاش‌های مشترک المنافع و واکنش محلی به دلیل شرایط اضطراری ناشی از طوفان‌های شدید، بادهای مستقیم، سیل و گردباد را صادر کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس