کد خبر 1312540
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کارایی بازار سرمایه با صندوق های اهرمی افزایش می‌یابد

مدیرعامل بورس تهران گفت: صندوق های اهرمی در کنار سایر ابزارها مانند آپشن ها می توانند به افزایش کارایی بازارسرمایه، خصوصا به کارایی تخصیصی کمک موثری کنند.

به گزارش مشرق، محمود گودرزی در مراسم معرفی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی اهرمی در کشور که عصر دیروز(یکشنبه) در شرکت بورس تهران برگزار شد، راه اندازی این صندوق را یک قدم روبه جلو برای توسعه ابزارهای مالی بازار سرمایه و خصوصیات صندوق های ابزاری را دارای دو ویژگی خوب عنوان کرد و افزود: کارگزاران در دوران رونق و رکودی که در بازار سرمایه وجود دارد سخت گیری های خودشان را دارند.  شرکت های کارگزاری در عمل برای دادن اعتبار معیار می گذارند و لزوما تمام کسانیکه می خواهند از اعتبار در بازار سرمایه استفاده کنند موفق نمی شوند. به نظر می رسد که جریان کانالیزه کردن پول به سمت بازار سرمایه گره گشا باشد، چراکه سرمایه گذاری نیاز به اعتبار دارد.

بیشتر بخوانید:

برخی طبقات بورس تهران را اجاره می‌دهیم

مدیرعامل بورس تهران ۹۶ درصد کل سهامداران حقیقی را دارای سرمایه زیر ۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت:  حدود ۱۰میلیون و پانصد هزار نفر که ۹۶ درصد سهامداران حقیقی بازار سرمایه را تشکیل می دهند، پرتفوهای کمتر از ۵۰ میلیون تومان دارند. در بین این افراد سرمایه گذارانی مایل به ریسک می باشند و با این میزان پرتفوی ممکن است کارگزاران به راحتی به آنها اعتبار ندهند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد جذابیت این صندوق ها، به خصوص بخش صندوق ممتاز که به صورت قابل معامله در بازار هست، بتواند یک بخش از نیاز با اهمیت بازار را پاسخگو باشد و در تامین نقدینگی مورد نیاز برای حمایت از بازار گام موثری را بردارد.

گودرزی ویژگی دوم و جذاب این صندوق ها را بحث محاسبه nav دانست و گفت: سرمایه گذارانی که می خواهند در بازار بدون ریسک بازدهی کسب کنند، می توانند با کف و سقفی که توسط این صندوق ها در خصوص بازده  تضمین داده اند، سرمایه گذاری کنند. به این ترتیب  این صندوق ها به طور موثری می توانند بخشی از منابع بازار پول را به سمت بازارسهام سوق دهند.

مدیرعامل بورس تهران تصریح کرد: اداره کردن این صندوق ها بسیار حائزاهمیت است، زیرا مدیرانی که در تخصیص سهام یا" آی پی اس" که برای صندوق، طبق امید نامه تدارک دیده شده است می تواند در موفقیت این صندوق ها  بسیار اثر گذار باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • علی خان IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    9 0
    تا الان حساب کنی چیزی نمونده ولی اگه به سال قبل حساب کنی چند برابر امسال هست .فهمیدی جان من الان فهمیدی من چی گفتم نه حاشیه نرو واقعا فهمیدی ها ، ها ، ها ، ها ، ها ..
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      زنده باد
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    2 0
    این آمار باید غیر افرادی که هیچی ندارن و خارج شدن و آمار افرادی که سهام غیرمستقیم دارن باشه تا درست در بیاد
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    11 0
    بی شرف تمام پولهای مار چپاول کردید که الان اکثر سرمایه حقیقی ها به زیر 50 میلیون رسیده واقعا دست هرچی دزد است رو از پشت بسته اید وقتی یک سهمی مثل برکت که ادعای یک نهاد انقلابی داره سرمردم کلاه می زاره از بقیه شرکتهای دولتی چه انتظاری دارید رانت و فساد توی این بورس بیداد می کنه برکت از شهریور تا الان 50در صد منفی خورده کی جواب میده حتی از سیستم سجام هم استفاده نمی کنه
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    7 0
    خجالت بکشید از خدا بترسید
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    6 0
    سرمایه سهامدان حقیقی بعد از زیان 90درصدی به این مبلغ رسیده ، باسواد
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    1 0
    فقط دارن مردم گول میزنن بس
  • Mjp. Shiraz IR ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    2 0
    نمادغدام که تحت نظربنیاد شهیده از57400تومن رسیده به 8هزارتومن صدامون به کجا برسونیم اگه کودالاغ هم تولیدکرده بودبازنفعش 10برابربود.چرا جبران خسارت نمیکنن مثلانمادی مثل غدام 2400سودکرده ازسهم منه نوعی مگه تاابدقراره سهامداربمونم ک سودمونمیدن بخودم عوضش 24تاتک.تومنی سوددادن نودونه درصدسودچی میشه این وسط سهامدارهاکه به این سودنمیرسن عمرا. حق الناس نیست؟ هرشرکتی سودمحقق کردباتمام وکمالش بپردازه به سهامدارخرد. حقوقی وسهامداری بزرگ خودشون میدونن با شرکت این دزدی نیست از32هزارتومن شرکت کامابرسه به 600تا یک. تومنی؟؟ ثتوساهمینطور.. یعنی من از21شرکت سهام دارم یکیش ازورشکستگی درنیمده ک سودسازباشه به سهامداراشم کمک کنه؟؟ نمادهاافزایش سرمایه میدن میشه بلای جان گزارش میدن الف یاب میشه بازم بلای جان حقیقیها. اخه شرافت داشته باشیدکم توروز روشن مردم را ازحکومت وهمچیززده کنید. خون سگ هم حرامتره اون پالایشی یکم که روحانی فاسدگفت30 درصدم تخفیف اماالان از13هزاررسیده به 6800بایدبکجاگفت این حرفارا؟؟ 21شرکت سهام داری کنی همش بالای 60یا70 زیان باشه؟خردهاپول ندارن ک میانگین کم کنن گناه کردن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس