کد خبر 1312963
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
دستگیری دو سارق رمز ارز دیجیتال

طمع پول، دو برادر را در بازار ارزهای دیجیتالی به دام انداخت.

به گزارشمشرق، بازار ارزهای دیجیتالی برای خودش دنیایی است و اگر یک موقع یا یک جایی پایت را کج بگذاری همه زندگی ات را خواهی باخت. درست شبیه من و برادرم که یک شبه همه آن ۱۰۰ هزار دلار پس انداز دیجیتالی مان را از دست دادیم.

پرده اول: همه چیز برای فروش

در پی سود کلان بودیم. هم من و هم برادرم. برای همین هم بود که هرچه داشتیم و نداشتیم برای فروش گذاشتیم و به دلار تبدیلشان کردیم. بازار ارزهای دیجیتالی برای خودش دنیایی است و اگر یک موقع یا یک جایی پایت را کج بگذاری همه زندگی ات را خواهی باخت. درست شبیه من و برادرم که یک شبه همه آن ۱۰۰ هزار دلار پس انداز دیجیتالی مان را از دست دادیم.

پرده دوم: جان گرفتن یک ظن دور

پرونده ابتدا در دادسرای مشهد تشکیل شده و از سوی مقام قضایی دستور خورده بود. چند روز پیش بود که پرونده به پلیس فتای مرکز استان خرسان رضوی ارجاع شد و تیمی از کارشناسان این مجموعه انتظامی تخصصی مسئول رسیدگی به این پرونده شدند.

از شواهد و مستندات پرونده پیدا بود که دو مرد جوان بالغ بر سه میلیارد تومان خود را به علتی نامعلوم در حوزه ارزهای دیجیتالی از دست داده اند. رمز ارزهایی که تا همین دیروز در کیف دیجیتالی دو برادر بود و اتفاقا به سوددهی خوبی هم رسیده بود، اما انگار شخصی دست درازی کرده و همه آنچه که دو برادر اندوخته بودند را به یغما برده بود.

دو شاکی پرونده به پلیس فتای استان خراسان رضوی فراخوانده شدند و پای میز کارشناسان این مرکز نشستند. در همان ابتدا فرضیه دست داشتن برخی از دوستان و آشنایان دو برادر مطرح شد و آن‌ها با کمی مرور تصاویر ذهنی گذشته، ناگهان هردو به دو شخص مظنون شده و اطلاعات این افراد را در اختیار پلیس قرار دادند.

پرده سوم: اعتماد نابجا

احضار دو مظنون پرونده به مرکز فرماندهی پلیس فتای استان موجب شد تا سرنخی‌هایی از نقش داشتن آن‌ها در این سرقت بزرگ در اختیار مأموران قرار گیرد. اما هنوز شواهد و مستندات کافی علیه این افراد وجود نداشت. ضمن اینکه هر دو نیز از دم ماجرای نقش داشتن خود در این پرونده را کتمان می‌کردند.

در این بین اطلاع داشتن دو مظنون از مشخصات و اطلاعات دیجیتالی شاکیان فرضیه دست داشتن آن‌ها را در انتقال ارزهای دیجیتالی مال باختگان پررنگ جلوه می‌داد، اما مظنونان همچنان بر طبل انکار می‌کوبیدند و خود را بی ارتباط با این پرونده می‌دانستند.

پیگیری‌های پلیسی ادامه داشت تااینکه مأموران در ادامه تحقیقات خود به چند سرنخ دست یافتند که نشان از دست داشتن دو مظنون پرونده در این جرم داشت. دیگر برای مجریان قانون مسجل شده بود که هر دو فرد مظنون مرتکب این جرم شده اند. مستندات پرونده در نهایت دو متهم را به حرف آورد و راز مجرمانه شان را فاش کرد.

پرده آخر: به دست آوردن رمز ۱۲ رقمی

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان در اظهارات خود معترف شدند که با به دست آوردن رمز دوازده رقمی و کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی شاکیان پرونده موجودی رمزارزهای آن‌ها را سرقت کرده و به یک کیف دیجیتالی دیگر انتقال داده اند.

سرهنگ جواد جهانشیری گفت: دو متهم پرونده ضمن ابراز پشیمانی از اقدام مجرمانه خود، با توجه به آشنایی قبلی که با شاکیان پرونده داشتند از آن‌ها خواستند که خطای آن‌ها را نادیده بگیرند. پرونده متهمان نیز برای تعیین تکلیف قانونی به دادسرا ارجاع شد و تحقیقات کارشناسان پلیس فتای استان در این باره ادامه دارد.

این مقام ارشد پلیس فتای استان گفت: به افرادی که علاقه‌مند هستند در زمینه ارزهای دیجیتالی ورود پیدا کنند توصیه می‌کنم، برای سرمایه گذاری دانش خود را درباره موضوع رمزارزها افزایش داده و نکات و توصیه‌های امنیتی را جدی بگیرند. همچنین در نگهداری کلید خصوصی کیف پول خود دقت و به هیچ فردی در این باره اعتماد نکنند و هرگز در این بازار دست به اقدام هیجانی نزنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
    0 0
    درود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس