کد خبر 1313431
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
گلدن گلوب

چندی است با پررنگ شدن مسائل نژادی در آمریکا، فشارها بر گلدن‌گلوب که توسط انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود تاسیس شده نیز افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، اسامی نامزدهای جوایز گلدن‌گلوب سال۲۰۲۱ درحالی اعلام شد که برگزاری این مراسم به‌دلیل بروز برخی اختلافات و جنجال‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. گلدن‌گلوب به‌طور سنتی تعداد زیادی از فیلم‌ها، ستارگان و بازیگران سینما و بهترین فیلم‌ها و سریال‌های درام و موزیکال را برای دریافت یکی از معتبرترین جوایز سینمایی و تلویزیونی گردهم می‌آورد، اما چندی است با پررنگ شدن مسائل نژادی در آمریکا، فشارها بر گلدن‌گلوب که توسط انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود تاسیس شده نیز افزایش یافته است.

در سال‌جاری میلادی شبکه ان‌بی‌اسی برای نخستین‌بار اعلام کرد که مراسم گلدن‌گلوب را به‌دلیل عدم‌رعایت تنوع نژادی در انتخاب اعضای رأی‌دهنده خود و ابهام در شیوه انتخاب نامزدها، پخش نخواهد کرد. از سویی دیگر انجمن مطبوعات خارجی هالیوود نیز متهم به عدم‌پذیرش اعضای سیاه‌پوست در میان رأی‌دهندگان خود شده است.


برخی پا را فراتر از این گذاشته‌ و مدعی شده‌اند که روند انتخاب نامزدهای حاضر در گلدن‌گلوب۲۰۲۲ بسیار ابهام‌آمیز بوده و ادعاهایی از بروز یک‌سری رفتارهای غیراخلاقی در میان اعضای رای‌دهنده گلدن‌گلوب منتشر شده است.

بریتانیایی‌ها در صدر نامزدها


طبق گزارش روزنامه سان، ستارگان بریتانیایی در این دوره با بیشترین تعداد نامزدی از بیشترین بخت دریافت جایزه برخوردار خواهند شد؛ ازجمله این ستارگان، کیت وینسلت ۴۶ساله و برنده جایزه اسکار است که به‌دلیل نقش‌آفرینی در سریال آمریکایی «مر از ایست تاون»در رشته بهترین بازیگر زن در یک‌سریال تلویزیونی نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شده است.


سینتیا اوریوی ۳۴ساله، بازیگر دیگر بریتانیایی است که به‌دلیل بازی در سریال «نابغه: آرتا» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن در یک‌سریال تلوزیونی شده است.اولیویا کالمن ۴۷ساله هم برای حضور در فیلم «دختر گمشده» نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب در رشته بهترین بازیگر زن شده است. اولیویا کالمن در این رشته با لیدی گاگا (به‌دلیل نقش‌آفرینی در فیلم خانه گوچی) و کریستن استیوارت (به‌دلیل بازی در اسپنسر) بر سر جایزه بهترین بازیگر زن رقابت خواهد کرد.


بندیکت کامبربچ ۴۵ساله بازیگر مشهور بریتانیایی نیز برای بازی در فیلم «قدرت سگ» نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر مرد شده است. بندیکت کامبربچ در رشته بهترین بازیگر مرد، با دنزل واشنگتن (به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم تراژدی مکبث) و ویل اسمیت (به خاطر بازی در فیلم شاه ریچارد) بر سر جایزه گلدن‌گلوب رقابت خواهد کرد.


کنت برانای ۶۱ساله نیز دیگر بریتانیایی است که با فیلم«بلفاست» در ۳رشته بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی، نامزد دریافت جایزه گلدن‌گلوب شده است.

منبع: همشهری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس