کد خبر 1313777
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۳
حمله سگ‌ به ۹۰۰هرمزگانی در امسال

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال ۹۰۵هرمزگانی مورد حمله سگ های ولگرد قرار گرفته اند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی هرمزگان، فاطمه نوروزیان با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۹۰۵ نفر در استان براثر حمله سگ‌های ولگرد گزش شدند، عنوان کرد: به افراد گزش شده هزار و ۴۰۰ ویال واکسن، و ۸۰ هزار واحد سرم هاری تزریق شد.

وی گفت: بیشترین آسیب‌ها از سگ‌ها ولگرد خانگی بویژه در روستاهاست، بطوریکه امسال ۷۰ درصد گزش‌ها از سوی سگ‌های خانگی بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار داشت: زیاد شدن شمار این حیوانات، دریافت نکردن واکسن و آموزش ندیدن علت اصلی این آسیب‌هاست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    2 2
    شب میری تو خیابون فقط صدای سگهای ولگرد رو میشنوی. من هرجا ببینم فرار میکنم اینقدر که ازشون میترسم.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
    1 2
    دولت و مسئولین مربوطه کشوری باید افرادی رو که به این سگ های ولگرد غذا رسانی می‌کنند و باعث پر وار شدن و ازدیاد جمعیتی سگهای ولگرد در سطح شهرها شدن شناسایی و جریمه های سنگین کنند و با همین مبالغ جریمه به افرادی که از جانب سگ های ولگرد آسیب دیدن دیه و خسارت پرداخت کند ..! سگ بازان محترم باید هزینه و تاوان اشتباهاتشون رو پرداخت کنند نباید قسر در بروند ..!
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    1 2
    استان البرز کرج هم به شدت زیاد بودند تا صبح صدای گروهی سگ های ولگرد بود و صدای دعوا و جنگ سگ ها با یکدیگر .. تا نزدیک سحر برای اهالی کرج آواز میخوندن گاها" همسایه ها زنگ میزدن پلیس 110 شکایت میکردن سر و صدای سگها آرامش شهر رو بهم ریخته بود خدا رو شکر گویا اخیرا" کمتر شدن ..! جای سگ در سطح کوچه و خیابان نیست ، باید این سگ های ولگرد رو در یک مکانی سر بسته به دور از شهرها نگهداری کنند یا تحویل سگ بازها بدهند ببرن نگه دارن برای خودشون ..!
  • محمد IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    از وقتی که مثلا طرفداران حیوانات امحای این سگهای خطرناک را محدود کردند این سگها هم محیط زیست انسانها و حیوانات حیات وحش را محدود کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس