نسل آینده اگر راه حاج قاسم را برگزیند، پیروز خواهد شد

رییس شورای شهر تهران تاکید کرد: نسل آینده اگر راه حاج قاسم را برگزینند یقینا در دنیای فردا پیروز خواهند بود.

به گزارش مشرق، مهدی چمران در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج سلیمانی گفت: همه ما با یاد و نام شهدا بزرگ شده ایم. با یاد و نام امام حسین (ع) به دنیا آمده ایم و ان شاءالله با یاد و نام امام حسین (ع) و با شهادت از دنیا می رویم. بحث شهادت بحث زنده ماندن است. امام حسین(ع) به شهادت رسید و زنده ماند و امروز چه نامی زنده تر از نام حسین است؟

وی افزود: شهدای ما نیز در همین مسیر گام برداشتند و با یاد امام حسین(ع) به شهادت رسیدند. ذکر و همه امید و آرزویشان این بود که میهمان سرور شهیدان باشند. دفاع مقدس نیز که پر از این نمونه های زیبا بود. اگر ما در کربلا نبودیم و آن واقعه را درک نکردیم ولی دفاع مقدس خودمان را از نزدیک دیدیم که شهدا با نام و یاد حسین (ع) به میدان رفتند و زنده ماندند. ماییم که از زندگی چیزی نفهمیدیم و شهدا به آنجایی که می خواستند، رسیدند.

چمران ادامه داد: اگر یاد شهید سلیمانی را زنده نگه می داریم نفعی برای او ندارد همانگونه که وقتی که محرم را زنده نگه می داریم منفعتی برای سرور شهیدان ندارد. ما قیام کردیم و انقلاب کردیم و امام (ره) انقلاب خود را از محرم ۴۲ آغاز کرد بنابراین این ما بودیم که از امام حسین (ع) منفعت بردیم. با پیمودن این راه دشمنان و طاغوت را سرنگون کردیم و چه چیزی از این زیباتر که  از آن بهره مند شدیم و بعد از  آن در دفاع مقدس  نیز نمونه های فراوانی را شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی که نیازی به به این نشست ها و برخاست ها و گفتن ها ندارد بلکه این ما و نسل  آینده ماست که به آن نیاز دارد. نسل آینده اگر راه حاج قاسم را برگزینند یقینا در دنیای فردا پیروز خواهند بود. اگر یاد شهدا را زنده نگه می داریم برای امروز خودمان و فردای فرزندانمان است. ما با یاد و نام شهدا باید تلاش کنیم تا سفره شهادت همچنان پابرجا باشد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم زینب سلیمانی - رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی - نیز گفت: ابتدا تشکر می‌کنم از شهرداری بابت برنامه هایی که برای سالگرد شهید به بنیاد ارائه کردند. در برنامه امسال تشییع شهدا را خواهیم داشت و برنامه های دیگری به همت شهرداری برگزار خواهد شد. رهبری معظم فرمودند که برنامه های حاج قاسم نباید از حالت برنامه های مردمی خارج شود. از شهرداری می خواهیم تا از برنامه های مردمی حمایت کنند. در بنیاد نیز تصمیم گرفتیم این برنامه ها به صورت ویژه ای پوشش  داده شود. در سازمان صدا  و سیما نیز ستادی تشکیل می شود تا این برنامه های مردمی پوشش داده شود.

وی افزود: یکی دیگر از نکات جالب، علاقه‌مندی قشر کودک و نوجوان به شخصیت شهید سلیمانی است. در  اختتامیه کنگره شعر شهید سلیمانی آقای قزوه از علاقه‌مندی دختر نوجوانی از کشور هندوستان به شخصیت شهید سلیمانی گفتند و این نکته خیلی برای من عجیب بود و وقتی او را دیدم  انگار که او سال‌های سال با شهید سلیمانی زندگی کرده بود.

سلیمانی با اشاره به اینکه یاد و خاطره شهید سلیمانی یعنی یاد همه شهدا گفت: این مسأله بنده را بر آن داشت که در دستور کار بنیاد چندین کار در حوزه  کودک و نوجوان انجام دهیم و اهتمام جدی در این باره داشته باشیم.  

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس