کد خبر 1314144
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
تمرینات نظامی روسیه در دریاهای «سیاه» و «سفید»

نیروهای نظامی روسیه در دریای سیاه انهدام یک کشتی جنگی دشمن را شبیه‌سازی کردند و در دریای سفید نیز یک پرتاب موشک فراصوت را با موفقیت تمرین کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای نظامی روسیه روز پنجشنبه در دریای سیاه (مرزهای جنوب غربی) و دریای سفید (مرزهای شمال غربی) تمرینات نظامی برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، توپخانه و هواپیماهای متعلق به ناوگان دریای سیاه روسیه انهدام یک کشتی جنگی دشمن را حین یک رزمایش از پیش برنامه‌ریزی شده، تمرین کردند.

دفتر مطبوعاتی این ناوگان روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد تحت سناریوی این رزمایش، کشتی نظامی دشمن و خدمه آن در دریای سیاه مشاهده شده و منهدم شد.

در این بیانیه آمده است، در این تمرین نظامی، بیش از دویست نیروی نظامی، چهار جنگنده سوخو-۳۰ اس‌ام، دو جنگنده سوخو-۲۴ اِم و گردان سامانه‌های موشکی ضد کشتی «باسشِن» حضور داشتند.

به نوشته تاس، کشتی جنگی «ادمیرال گورشکوف» متعلق به ناوگان شمال روسیه نیز روز پنجشنبه توانست یک موشک فراصوت زیرکان را با موفقیت پرتاب کند.

ارتش روسیه در بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، این موشک از آب‌های دریای سفید شلیک شده و به موقعیت تعیین شده در منطقه «آرخانگلسک» اصابت کرد.

اواخر ماه گذشته میلادی نیز این ناو روسی در دریای سفید به‌طور موفقیت‌آمیزی یک موشک فراصوت زیرکان دیر را به سمت یک هدف دریایی در فاصله چهارصد کیلومتر پرتاب کرد.

قدرت‌نمایی روسیه در دریای سفید در حالی انجام شده است که دولت فنلاند روز جمعه خبر داد که قصد دارد طی قراردادی به ارزش ۹.۴ میلیارد دلار، ۶۴ فروند جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کرده و آنها را جایگزین جنگنده‌های قدیمی F/A-۱۸ کند.

در دریای سیاه نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که فعالیت کشتی‌های جنگی نیروی دریایی آمریکا در این منطقه در حال تبدیل شدن به یک عامل بی‌ثبات‌کننده فزاینده در منطقه است و یکی از اهداف آن استفاده از خاک اوکراین برای اهداف نظامی است.

چندی پیش روزنامه «کراسنایا زوِزدا» نزدیک به وزارت دفاع روسیه نیز در روزهای گذشته گزارش داد که رادارهای روسی طی یک هفته پرواز بیش از ۳۰ هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرزهای این کشور ردیابی کرده‌اند.

اینفوگرافی این گزارش نشان می‌دهد که ۳۱ هواپیمای جاسوسی خارجی و شش پهپاد برای شناسایی هوایی در اطراف مرزهای روسیه طی یک هفته پرواز کرده اند.

در همین زمینه وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد جنگنده «سوخو-۳۰» این کشور یک فروند هواپیمای جاسوسی «P-۸A» را بر فراز دریای سیاه دنبال کرد.

وزارت دفاع روسیه افزود، جنگنده روس پس از دور کردن موفقیت‌آمیز هواپیمای جاسوسی آمریکا از مرزهای روسیه، به پایگاه هوایی خود بازگشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • برار ایران JP ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 0
    امیدوارم روسیه و چین ا هر چه زودتر این کمونیستها نابود شوند.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس