کد خبر 1314224
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
اردوغان - ماسک

رئیس جمهور ترکیه با مدیر عامل شرکتهای اسپیس ایکس و تسلا درباره باتری لیتیومی خودرو برقی توگ (TOGG) ترکیه و روند پرتاب ماهواره «ترکسات ۵B» ترکیه گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از طریق ویدئو کنفرانس با ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت‌های «اسپیس‌ایکس» و «تسلا» دیدار کرد.به گزارش مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، طرفین در این دیدار راه‌های همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی در ترکیه با تسلا و اسپیس‌اکس در زمینه‌های مختلف به‌ویژه فناوری‌های فضایی و ماهواره‌ای را بررسی کردند.

اردوغان و ماسک موضوعات مربوط به وسایل نقلیه خودمختار الکتریکی، اقتصاد دیجیتال و اقدامات لازم برای سرمایه‌گذاری‌های طولانی مدت و گسترش همکاری موجود را مورد بررسی قرار دادند.

طرفین در مورد اقدامات مشترک درباره باتری لیتیومی خودرو برقی توگ (TOGG) ترکیه و روند پرتاب ماهواره «ترکسات 5B» ترکیه به فضا نیز بحث و رایزنی کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین ماسک را در جریان سایر فعالیت‌های کشور در چارچوب برنامه ملی فضایی قرار داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    9 23
    بیچاره میخواد نمایش با ماهواره منتاجی برای انتخاباتش رای بیاره ولی مردم ترکیه باهوش هستند
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 16
    مالک حقیقی سرزمین انسانها همانا حضرت زهرا س است و همان باغ فدک است که به ارث ایشان رسیده است. ایرانی ها در کنار دیگر اقوام محب اهل بیت در کشور های دیگر، آنقدر خواهیم ایستاد تا این ارثیه را به فرزندش امام زمان ع تقدیم کنیم.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 16
    ای رجب تو مثل روحانی و ظریف یک جهانوطن هستی و اصلا علاقه ای به کشورت نداری
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    4 12
    ایلان ماسک متریک تبلیغاتی صهیونیسم است که خدا میداند در بادکردنش چه اهدافی خوابیده.
  • FI ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    16 17
    اردوغان با تخیلات بلند پروازی یک عقاب ولی عقل و اندام یک شتر مرغ را داراست. مردم ترکیه نان پیدا نمی کنند, اون داره تو خیالات سیر میکنه. دوست داره بر تخت افراسیاب قرار بگیره و شاه توران بشه, میخواد در جایگاه معاویه خلیفه مسلمین بشه, می خواد حکومت نوین عثمانی ایجاد کنه, میخواد عضو اصلی اتحاديه اروپا شده و همه اروپا پادوی جناب اردوغان بشن, در هر حرکتی کورکورانه میخواد شبیه آمریکا باشه, و مهم نیست که موضوع چی باشه, در هر فرصتی میخواد یک قدم جلوتر از ایران باشه. ولی ابله فکر نمیکنه که ایران ده هزار سال پیشینه تمدني داره, ولی ترکیه با پیشینه عثمانی فقط با چپاول و یاغیگری هفتصد سال بر گرده اعراب نشسته و هیچ خدمتی و هیچ نوآوری در دنیای اسلامی نداشته اند. حتی 90% کلمات علمی ترکیه تا تاریخ معاصر فارسی میباشد. ایران فقط هفت میلیارد بدهی دارد که با یک ماه پول نفت میشه صفر کرد, ولی ترکیه 580 میلیارد بدهی خارجی داره. جمعیت 83 میلیونی ایران 90% بدون در نظر گرفتن زبان, ملیت و اعتقادات خویش خود را ایرانی میدانند و سعادت ایران اولویت اصلی آنها میباشد, ولی ترکیه با 84 میلیون جمعیت و 99% آنها پیرو ترجیحات احزاب سیاسی خود هستند, یعنی با گرایش تعصبات نژادی, مذهبی, زبانی و حتی گرایش فکری. یعنی در ترکیه کمتر میشنوی که بگویند ترکیه ای هستم, بلکه همدیگر را با نژاد, زبان و مذهب و سایر گرایشات مشخص میکنند. ایران با چهل سال تحت تحریم غرب, کم یا بیش توانسته نیاز ابتدایی ملت را تهیه کرده و کسی با شکم گرسنه نخوابد, و همزمان در کنار آزادگان دنیا اعم از گروه مقاومت یا کشورهای غیر اسلامی ولی مخالف استکبار بایستد. ولی حکومتهای ترکیه با اهداف مافیایی تنها به فکر سعادت احزاب خویش هستند. ایران با پرداخت هزینه جلوی صهیونیست و استکبار ایستاده ولی ترکیه با شارلاتانی سعی میکند خودرا در نتایج سهیم کرده و خودنمایی کند. مثلاً در جنگ اخیر غزه 3-6 هزار موشک با هزینه ایران شلیک شد, و ترکیه با قیل و قال ریاکارانه فقط به ترکیب رنگ پرچمهای ایران, فلسطين و ترکیه نورپردازی روی بنای قبر آتاترک اکتفا کرد. و حتی از پرچم ایران و فلسطين چیزی پیدا نبود. خلاصه این وارثین عثمانی حکومتداری و همزیستی با ملل دنیا را در شیطنت, ریاکاری, چپاول و دوز و کلک میبینند و همیشه در همه حال به داشته های همسایگان با چشم طمع می نگرند.
    • سعید IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      25 19
      چقدر عقده دارین از ترکیه و اردوغان.خب کسی جلوتونو نگرفته شماهم میتونین بفکر پیشرفت باشین.دو و پونصدتون شده ده هزار؟بقیشو از تورکا چاپیدی مث همیشه؟
    • US ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      11 12
      همزمان با تورم در ترکیه حداقل حقوق در این کشور 50 درصد افزایش پیدا کرد. شما که ادعات میشه کشورت همچین کاری میکنه یا کل تورم رو بر اساس اعداد ساختگی مرکز آمار حواله میده واسه آخر سال و حتی اون رو هم به بهانه اینکه باعث ایجاد تورم میشه، 10 درصد می کنه؟
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      2 9
      هر کی هستی هر جا هستی دمت گرم لذت بردم از مطالب خوب و مستند و دقیق شما ای ولا داری به تو می گن یه ایرانی وطن پرست واقعی اگر تو خارج هم باشی از ما ایرانی تر و آگاه تری دست مریزاد بازم ادامه بده خدا یارت.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    3 15
    دیدارها مسخره . بی ارزش. سرنوشت بدتر از باقی نوکران چون رژیم افغانستان،در انتظار شماست...
    • محمد NL ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      13 1
      عقده ای بدبخت
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    5 4
    اونی که نوشته تاریخ ایران فقط 2500 ساله بد نیست بدونه تاریخ واقعی ایران بیش از 7 هزار سال و احتمالا همون ده هزار سال هست. اینو فقط من نمیگم استاد خسرو معتضد بزرگترین تاریخ شناس معاصر ایران تو رادیو جوان می گفت و تو آثار تاریخدانان خارجی هم هست. این 2500 سال رو شاه بی عرضه و بی غیرت به درخواست اسرائیل و به خاطر محور قرار دادن آزادی یهودیان بابل توسط کوروش تو تاریخ ما اومد یعنی تحریف شد. اسرائیل سگ کی باشه که به خاطرش ما بیایم 5000 سال از تاریخ خودمونو کم کنیم تا اون اسرائیلیهای نجس خوششون بیاد ؟! حالا هم افرادی مثل قادر اومدن بدون مطالعه دم از همون 2500 سال تحریف شده میزنن ! بازم ایران بزرگ و متمدن و ریشه دارو با تاریخ مغولستان اشتباه گرفتن !
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    2 18
    فردا بعد این دیدار قادر می نویسه چون ایلان در زبان ترکی به معنای مار هست پس ایلان ماسک هم ترکه !! اینا فقط منتظر یه بهانه هستن تا هر کی رو دوست دارن ترک کنن و هر کشوری رو که دلشون میخواد جزو ترکا بدونن ! البته پانترکا هم فوری باور می کنن ! همه اینارو باید بزارن تو موزه مردم ببینن یه کم بخندن !
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۸
      36 0
      اونقدر نژادپرستی درونتان رشد کرد که در آخر به خانواده خودت هم شک خواهی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس