امیر سیاری - رهبری - بندرعباس

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: برای الحاق ناوشکن جماران رهبری فرمودند گرم‌ترین روز بندرعباس را انتخاب کنید تا برای الحاق بیایم و بدانم فرزندان من در نیروی دریایی در چه شرایطی امور را انجام می‌دهند.

به گزارش مشرق، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری‌؛ رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم الحاق ناوشکن الوند و 4 فروند زیردریایی مرطوب‌السابحات به نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: ما دست تمام عزیزان همرزم در نیروهای مختلف که برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند را می‌بوسیم و افتخار می‌کنیم که عضو کوچکی از این مجموعه هستیم.

بیشتر بخوانید:

الحاق ناو الوند و چهار فروند زیردریایی به نداجا

وی افزود: افتخار ما این است که امروز عنوان کنیم راه شهدایمان را ادامه می‌دهیم؛ یاد کنیم از 30 اسفند 88 که در همین مکان ناوشکن جماران استقرار داشت و فرمانده معظم کل قوا برای الحاق آن آمده بودند و فرمودند امروز برای من روز شیرینی است که توانمندی‌های جوانان ایران اسلامی را دیدم.

دریادار سیاری بیان کرد: ناوشکن جماران در این کارخانجات متولد شد و خط تولید ناوشکن‌ها با آن راه اندازی شد و ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها یکی پس از دیگری ساخته شد و به جایی رسیدیم که ناوهای پیکان، جوشن، درفش و جماران را ساختیم و الحاق کردیم در حالی که قبل از انقلاب فقط محدود به دریانوردی آن هم زیر نظر کشورهای دیگر بودیم.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ما برای تامین نیازمندی‌هایمان دیگر دستمان را جلوی دیگران دراز نمی‌کنیم و امروز تا مدار 10 درجه و دورتر از آن امنیت اقتصادی کشور را برقرار می‌کنیم.

دریادار سیاری عنوان کرد: در دفاع مقدس 10 هزار کشتی را اسکورت کردیم تا اقتصاد کشور سالم بماند؛ رهبری فرمودند خوب است برای مردم بگویید یکی از نتایج عملیات‌های نیروی دریایی سالم ماندن اقتصاد کشور است و از سال 78 که بحث دزدی دریایی شروع شده است و 5 هزار کشتی توسط نداجا اسکورت شده است همان معنای سالم ماندن اقتصاد کشور را دارد چرا که همت، غیرت، دانش و ولایتمداری نیروی دریایی ارتش پای کار است و نبض تپنده اقتصاد کشور و سلامت آن را تضمین می‌کند.

وی اضافه کرد: بدانیم که توسعه سواحل و پس‌کرانه‌های مکران و استقرار جمعیت و رفع نیازمندی‌های مختلف بدون اقتدار دریایی ممکن نیست و به اقتدار دریایی لازم داریم تا حرف از توسعه سواحل بزنیم حتما باید اقتدار دریایی داشته باشیم و با این حرکت‌هایی که داریم اقتدار دریایی را به ارمغان می‌آوریم؛ حتما ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش پا در رکاب است تا تدبیر رهبری در توسعه سواحل مکران محقق شود.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی اظهارداشت: زمانی که زیردریایی یونس در سال 90 به سریلانکا سفر کرد افسران نیروی دریایی هند از آن بازدید کردند و گفتند زیردریایی را اینطور نگهداری می‌کنند؛ رهبری وقتی آمدند به بندرعباس با کارکنان زیردریایی یونس را دیدار کردند و فرمودند: وقتی شما در منطقه‌ای مختلف حضور پیدا می‌کنید دشمنان مانند زنبور وز وز می‌کنند و از حضور شما در دریاها واهمه دارند، وقتی که ناوشکن‌های سبلان و ناو خارک در اقیانوس آرام پهلو گرفت کسی باور نمی‌کرد که ما بتوانیم آنجا حضور پیدا کنیم.

دریادار سیار گفت: ناوشکن تمام ایرانی سهند که 50 هزار کیلومتر دریانوردی می‌کند آن هم بدون پهلوگیری در هیچ بندری معنی‌اش این است که آبروی ملت ایران در اوج قرار دارد و آبروی ملت با اقتدار، توانمندی و نشان دادن علم و دانش به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: ناوشکن الوند 50 سال عمر دارد اما توانایی‌های آن به روز است و توان حضور در آب‌های آزاد را دارد؛ یادمان باشد که حضرت آقا فرمودند یک نیروی دریایی بسازید که در شان ملت ایران و در تراز انقلاب اسلامی باشد و ما در اول راه هستیم.

سیاری خاطرنشان کرد: برای الحاق ناوشکن جماران زمانی که حضرت آقا می خواستند برای بازدید به بندرعباس بیایند به ما فرمودند زمان پیشنهاد دهید؛ ما گفتیم بهمن ماه زمان مناسبی است چرا که در این ایام هوا در بندرعباس خوب است اما آقا قبول نکردند و گفتند بازدید را در گرم‌ترین روز بندرعباس قرار دهید تا ببینم فرزندان من در آن گرما چه می‌کنند و در چه شرایطی امور را انجام می‌دهند.

وی افزود: بعد ما آمدیم و بررسی ‌کردیم و 20 مرداد را پیشنهاد کردیم که به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به یکم و دوم مرداد ماه تغییر یافت و ایشان در اوج گرما تشریف آوردند و به همه کارکنان کارخانجات خداقوت گفتند و ما هم پای کار هستیم تا نیروی دریایی ما در شان ملت ایران و تراز انقلاب اسلامی باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس