کد خبر 1315290
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
وضعیت کرونایی زندان‌های آمریکا/خودداری زندان‎ها از ارائه اطلاعات واکسیناسیون

تنها ۴ ایالت آمریکا اطلاعات درباره وضعیت واکسیناسیون در زندان‌های خود را ارائه داده و دیگر ایالت‌ها از ارائه اطلاعات خودداری می‌کنند.

به گزارش مشرق، آمریکا در پی شیوع سویه‌های «دلتا» و «اومیکرون»، شاهد افزایش شمار مبتلایان کرونا بوده است.

به گزارش پایگاه «کوارتز»، با این حال درباره زندان‌های آمریکا، که مشخص شده سهم بزرگی در شیوع کرونا دارند، نقطه کوری وجود دارد؛ به دلیل ازدحام بیش از حد و تهویه ضعیف در زندان‌ها و همچنین ارتباط کارکنان زندان با افراد دیگر، کرونا در جوامع مرتبط با این مراکز منتشر می‌شود.

اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که احتمال ابتلای زندانیان به کرونا در آمریکا ۵۵ درصد بیشتر از جمعیت این کشور است و ۱۳ درصد از موارد ابتلا در جوامع گسترده تر، مرتبط با انتقال ویروس از زندان‌های آمریکاست.

علاوه بر این، شیوع ویروس در زندان‌ها جوامع سیاه پوست و لاتین تبارها را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

با وجود اینکه متخصصان بهداشت عمومی آمریکا خواستار واکسیناسیون اجباری برای زندان‌ها و همچنین اطلاعات بهتر در مورد وضعیت واکسیناسیون زندانیان هستند، تقریبا تمامی ایالت‌های این کشور اطلاعات کمی در مورد وضعیت ایمن سازی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های خود به اشتراک می‌گذارند.

شواهدی مبنی بر تزریق دوز تقویتی کرونا در زندان‌های ۴۰ ایالت آمریکا وجود ندارد و به طور کلی، تنها ۱۰ ایالت، از جمله ایالت‌های میزوری، میشیگان، دلاور و مینه سوتا، هستند که اطلاعاتی در مورد تاریخ شروع برنامه دوز قویت کننده یا تعداد دوزهای تجویز شده برای زندانیان به اشتراک گذاشته‌اند.

در ایالت‌های دیگر آمریکا هیچ مدرکی مبنی بر تجویز داروهای تقویت کننده، چه برای زندانیان و چه برای کارکنان زندان‌ها، وجود ندارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس