کد خبر 1315788
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۵
زمستان سخت بایدن

رئیس جمهوری آمریکا این روزها علاوه بر رویارویی با یک زمستان کرونایی سخت، با مخالفت سناتور دموکرات جو منچین با لایحه بودجه ۲ تریلیون دلاری بازسازی اقتصادی و زیست محیطی مواجه است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سی ان ان؛ اعلام مخالفت ناگهانی منچین نماینده دمکرات ویرجینیای غربی با لایحه دو تریلیون دلاری دولت بایدن، ضربه سنگینی به کاخ سفید به شمار می رود چرا که نشانه مخالفت اعضای هم حزبی بایدن با لایحه دولت او است.

جدایی منچین از حامیان دمکرات بایدن، تاکیدی بر تاثیر فلج کننده این جدایی های درون حزبی بر تلاش های بایدن برای ایفای وعده هایش در دوره کارزار انتخاباتی برای ایجاد اجماع در کنگره، بهبودی اوضاع اقتصادی و پایان دادن به همه گیری بود که شاید موجب کاهش بیشتر اعتماد رای دهندگان به توانایی رئیس جمهوری شود.

منچین روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت که حتی ماه ها مذاکرات با بایدن نتوانسته نگرانی هایش را از تشدید و تعمیق تورم در پی تصویب این لایحه ۲ هزار میلیارد دلاری، هم زمان با رنج بردن شهروندان آمریکا از افزایش بهای کالاها از خوار و بار فروشی ها تا جایگاه های فروش سوخت، از بین ببرد. دستیاران کاخ سفید به سی ان ان گفته اند که تنها نزدیک به ۳۰ دقیقه پیش از اعلام این مطلب در شبکه فاکنس نیوز، از آن آگاهی یافته اند.  

حامیان دمکرات این لایحه و مقام های کاخ سفید بارها با رد این منطق، تاکید کرده اند که این لایحه در طول زمان تورم را کاهش نیز خواهد داد.  

نتایج تازه‌ترین نظر سنجی مرکز مورنینگ کانسالت از ۲۸ تا ۳۰ نوامبر (۷-۹ آذر)، نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها از عملکرد جو بایدن در حوزه اقتصادی، برنامه های اشتغالزایی و کاهش بیکاری به رغم تصویب بسته های حمایتی ناراضی هستند و موفقیت های اخیر او مانند تصویب اخیر لایحه زیرساختی یک تریلیون دلاری، نتوانسته محبوبیت وی  را افزایش دهد و بیش از نیمی از رأی دهندگان از عملکرد او ناراضی هستند.

در این نظرسنجی،  ۴۵ درصد از رای دهندگان عملکرد بایدن در مقام ریاست جمهوری را تایید و ۵۲ درصد ناراضی از عملکرد وی بودند.

بعد از خروج عجولانه آمریکا از افغانستان و فرار از مسئولیت های دو دهه اشغالگری، در اکثر نظرسنجی های صورت گرفته در سه ماه اخیر روند رضایت شهروندان آمریکایی از عملکرد بایدن روند کاهشی داشته است.

براساس گزارش مطبوعاتی مرکز مورنینگ کانسالت، حتی موفقیت های اخیر بایدن در تصویب بسته های حمایتی نتوانسته تغییری در محبوبیت رییس جمهوری آمریکا از نگاه مردم ایجاد کند.

نتایج نظرسنجی های اخیر همچنین نشان می دهد مردم آمریکا علاوه بر نارضایتی از عملکرد بایدن نسبت به شیوع سویه اومیکرون کرونا و افزایش تورم نگران هستند.

 جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا نسبت به تاثیر گونه اومیکرون کرونا بر وضعیت اقتصادی این کشور هشدار داد و گفت که این سویه جدید خطرات اقتصادی را افزایش و شک و تردیدها را در مورد نرخ  تورم به دنبال دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس