از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

زاغ‌زنی، بالکن‌روی، توپی زنی و زورگیری عمده روش سارقان برای ورود به منازل و سرقت وسایل باارزش از جمله طلا، ارز ، پول و کالای گرانقیمت است.

به گزارش مشرق، سارق هستند سارق منزل، چند نفری باهم یک باند را تشکیل داده و با خودرو یا موتور سرقتی به آدرس خانه ای که از قبل زیر نظر داشته اند می روند. 

 بعد از ساعت‌ها زاغ زنی با بالکن روی، سواستفاده از کندی  بسته شدن درب ریموت دار پارکینگ، زدن زنگ یکی از همسایه ها، توپی زنی و یا شاه کلید درخانه را بازکرده و هر آنچه را که سبک است و قابل سرقت، می دزدند از طلا و سکه و ارز گرفته تا موبایل و لب تاپ و قالیچه‌های ابریشم. اموالی که بعد از سرقت و دستگیری سارقان دستیابی به آنها سخت و دشوار است چرا که به بهایی ناچیز نصیب مالخران شده یا به خودشان در بازار سیاه آب می‌کنند!

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

پرونده اول: درج آگهی اینترنتی فروش لوازم خانه ، پای سارقان را به خانه بازکرد/ همسایه‌ها به داد صاحبخانه رسیدند!

برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر حضور سارقان در یک منزل عوامل گشت کلانتری ۱۶۴ قائم سریعا در محل حاضر شدند که دربررسی بعمل آمده مشخص شد که یک خانم و آقا ۲۶ و ۳۲ ساله به بهانه خرید لوازم منزل که در سایت های اینترنتی درج شده بود وارد منزل شده و با مشاهده تنها بودن مالک در منزل اقدام به بستن دستان و محبوس کردن صاحبخانه در اتاق کرده و قصد سرقت لوازم قیمتی و با ارزش منزل را داشتند که با سر و صدای مالک، همسایه ها متوجه شده و وارد منزل می‌شوند که با ۲ سارق روبرو شده و سارقان که قصد فرار داشتند با آنها درگیر شده و در نهایت سارقان توسط همسایه ها مهار و به پلیس اطلاع داده می‌شود.

 در بررسی های بیشتر از متهمان تعدادی تجهیزات دفاعی و یک قبضه سلاح سرد کشف و در بازجویی های فنی صورت گرفته به بزه انتسابی معترف شدند.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

پرونده دوم: سرقت ۳۰۰ میلیون تومانی تاسیسات منزل/ «نیسان» سارقان را لو داد

ساعت۹:۴۰ روز دوازدهم مهر ماه یکی از شهروندان با ارائه شکوائیه ای اعلام کرد که شب گذشته از منزل خارج شده و در مراجعت به منزل متوجه به سرقت رفتن تجهیزات و تاسیسات ساختمانی به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان از داخل منزل شده که براین اساس پرونده اولیه تشکیل و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه هشتم پلیس آگاهی مامور پی جویی و کشف جرم شدند.

 کارآگاهان بدوا صحنه جرم را بررسی کرده و در پایش اطلاعات به دست آمده موفق به کشف سرنخ های متعدد شدند.

یافته ها حاکی از آن بود که سارقان ۳ نفر بوده و با یک دستگاه خودروی وانت بار اقدام به سرقت لوازم و تجهیزات شاکی کرده اند.

در ادامه کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل با کنار هم قرار دادن سرنخ های موجود موفق به شناسایی مالک خودرو به هویت سهراب شده و با هماهنگی قضائی مالک خودروی نیسان در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شود.

سهراب ابتدا منکر بزه انتسابی می شود اما پس از مواجهه با دلائل و قرائن بدست آمده از صحنه جرم به همدستی در سرقت معترف و همدستان خود را که امید و شهرام نام داشتند معرفی کرد.

ماموران نیز در عملیات دیگری هر دو متهم را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان تعداد ۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه و یک دستگاه موتور سیکلت طرح ویو که ارکان اصلی آن سنگ گرفته شده بود کشف کردند.

 هر ۲ متهم ضمن اعتراف به سرقت اموال شاکی اظهار داشتند اموال مسروقه را به یکی از دوستان خود به نام نادر فروختند که مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر شد و متهمان به ۶ فقره سرقت اعتراف کردند.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

پرونده سوم: پلیس سر بزنگاه رسید/ درگیری سارق چاقو به دست با مأموران

عوامل عملیات کلانتری ۱۲۴ قلهک در راستای پیشگیری از وقوع سرقت در حال گشت زنی در یکی از خیابان‌ها به خودرویی که ۲ سرنشین داخل آن بود و فرد دیگری بیرون از خودرو در حال باز کردن درب منزلی بود مشکوک شدند.

 ماموران بلافاصله برای دستگیری متهمان وارد عمل شده و راننده و سرنشین خودرو به محض مشاهده ماموران با خودرو متواری و شخصی که در حال بازکردن درب منزل بود در حالی که با سلاح سرد به سمت ماموران حمله ور شده بود با درایت و شگردهای پلیسی دستگیر شد.

در ادامه متهم دستگیر شده به کلانتری منتقل و در بررسی های بیشتر از وی یک دسته شاه کلید کشف شد.

 متهم که چاره ای جز اعتراف نداشت در تحقیقات پلیسی به جرم خود معترف و اظهار داشت که با همکاری همدستان متواری اش قصد سرقت از منازل ویلایی را داشته است.

گفتنی است متهم به ۵ فقره سرقت از منازل ویلایی با همکاری همدستانش اعتراف کرد و تحقیقات پلیسی برای دستگیری همدستان متواری وی و کشف سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

پرونده چهارم: حضور سارق در محل سرقت و فرار همدستان با دیدن پلیس/ کیف مشکی به دست پلیس افتاد!

عوامل ضربت سرکلانتری یازدهم در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲۸ تهران نو به یک دستگاه خودرو با دو نفر سرنشین که در حال زاغ زنی منزلی بوده مشکوک شده و در استعلام پلاک خودرو مشخص می شود پلاک متعلق به خودروی فوق نبوده و اصالت ندارد لذا جهت بررسی بیشتر وارد عمل شده که سارقان با مشاهده مامورین از محل متواری می شوند.

در ادامه با اجرای عملیات تعقیب و گریز خودروی سارقان در یکی از خیابان‌های سطح حوزه در ترافیک متوقف شده و سارقان دستگیر می‌شوند.

 متهمان پس از دستگیری اظهار داشتند که یکی از همدستان آنان در منزلی که جلوی در آن حضور داشتند جهت سرقت وارد شده و در منزل حضور دارد که بلافاصله ماموران به محل اعزام و وارد منزل شده و نفر سوم با در دست داشتن یک عدد کیف مشکی رنگ در حال خروج از منزل با مشاهده مامورین فرار کرد که بلافاصله با درایت ماموران دستگیر شد.

گفتنی است در بازرسی کیف متهم اموال سرقتی از جمله ۱۰۰ گرم طلا و ۴۰۰ گرم نقره و دو میلیون تومان پول نقد، همچنین انواع مختلف پیچ گوشتی و دیلم و کلیدهای مختلف جهت بازکردن درب منازل کشف و در نهایت متهمان که در حوزه سرقت دارای ۵ مورد سابقه و تحمل حبس در زندان هستند همراه با اموال مکشوفه به کلانتری دلالت شدند.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

پرونده پنجم:سارقان «بالکن رو» دستگیر شدند

پرونده ای با موضوع سرقت منزل در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل شد که برای کشف و پیگیری پرونده در اختیار دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

محتویات پرونده و اظهارات شاکی حاکی از آن بود که سارق یا سارقان از طریق بالکن و با تخریب قفل در وارد منزل شاکی شده و اقدام به سرقت اموال به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون تومان کرده که کارآگاهان ضمن بازدید محل سرقت طی مشاهدات و بررسی های صورت گرفته متوجه شدند که تنها راه ورود به منزل شاکی از طریق بالکن امکان پذیر است.

 در تحقیقات محلی تصاویر ۲ نفر از متهمان سابقه دار بنام های سهراب و خسرو شناسایی شد.

در ادامه اقدامات پلیسی، مخفیگاه هر ۲متهم واقع در محدوده افسریه شناسایی و با هماهنگی قضائی هر ۲ متهم در عملیات های منسجم دستگیر و با تکمیل تحقیقات پلیسی سارقان با صدور قرار تامین مناسب روانه دادسرا شدند.

پرونده ششم: دستگیری حین سرقت!

تیم عملیات کلانتری ۱۳۹ مرزداران جهت پیشگیری از سرقت در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یکدستگاه خودرو با ۲ سرنشین که در حال زاغ زنی منزلی بودند مشکوک شده و متهمین را زیر نظر قرار داده و مشاهده کردند که یکی از نفرات از خودرو پیاده شده و در حال بازکردن درب منزل شده و وارد منزل می شود که سریعا عوامل عملیات کلانتری جهت دستگیری سارقان وارد عمل شده که متهم وارد منزل شده دستگیر و متهم دیگر متواری می شود.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

در بازرسی بدنی متهم دستگیر شده دستکش و آلات و ادوات سرقت که جهت بازکردن در منازل استفاده می کردند کشف شد و خودرو و متهم به کلانتری انتقال یافت که در بررسی خودروی سارقان در کلانتری مشخص شد پلاک‌های نصب شده روی خودرو متفاوت و جعلی است که در بازرسی از خودرو دو عدد پلاک دیگر و ۵ دستگاه تلفن همراه سرقتی و ۳ قبضه سلاح سرد انواع پیچ گوشتی های متنوع و دسته کلید که جهت بازکردن و تخریب درب منازل استفاده می کردند کشف شد.

گفتنی است متهم در تحقیقات فنی پلیسی به ۱۰ فقره سرقت مشابه اعتراف کرد؛ همچنین در بررسی سوابق متهم مشخص شد که وی سابقه دار بوده و ۱۳ سال سابقه زندان به علت زورگیری و سرقت دارد.

مقابله با سرقت منزل در دستور کار جدی پلیس/ کاهش ۱۸ درصدی سرقت 

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه طرح مقابله با سرقت منزل در صدر اولویت‌های پلیس پایتخت قرار دارد اظهار داشت: در نیمه اول آبان ماه سال جاری با تلاش‌های صورت گرفته شاهد کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت منزل در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هستیم.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

وی با اشاره به اینکه در این طرح از گشت‌های خودرویی و موتوری به صورت هدفمند استفاده می‌شود تصریح کرد: درحال حاضر این طرح در ۴۰ کلانتری هدف انجام می‌شود که در بررسی‌های صورت گرفته میزان سرقت در این مناطق بیش از سایر نقاط شهر است.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه سرقت منزل امنیت و آرامش مردم و جامعه را به شدت به مخاطره می‌اندازد، خاطر نشان کرد: پلیس با همه توان و با قدرت با کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند، برخورد خواهد کرد.

سردار هداوند با اشاره به اینکه برخی شرایط اقتصادی و .. موجب افزایش میزان سرقت شده اند، بیان داشت: نصب برخی تجهیزات از جمله دوربین مداربسته، استفاده از دزدگیر و ... می‌تواند در کاهش سرقت تاثیر وضعی داشته باشد.

از زاغ‌زنی و بالکن‌روی تا توپی‌زنی و زورگیری/ سارقان منزل در تیررس پلیس!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 1
    حبس ابدیاقطع ید فقط میتونه اینهاروسرجاشون بنشونه!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس