کتاب «امام؛ فراتر از مرزها» چاپ شد/امام خمینی از نظر دیگران

کتاب «امام؛ فراتر از مرزها» با گردآوری و تدوین پژمان عرب و نرگس‌سادات مظلومی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش مشرق، کتاب «امام؛ فراتر از مرزها؛ امام خمینی در نگاه شخصیت‌ها، تحلیلگران و رسانه‌های بین‌المللی» با گردآوری و تدوین پژمان عرب و نرگس‌سادات مظلومی به‌تازگی توسط انتشارات راه‌یار منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب مجموعه‌ای از اظهارنظرهای شخصیت‌های مختلف جهان، از چهره‌های دینی و مذهبی گرفته تا اجتماعی و سیاسی و متفکرین را مانند نلسون ماندلا، میشل فوکو، کلیم صدقی، روژه گارودی و ... را درباره امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی ایران را شامل می‌شود.

کتاب «امام؛ فراتر از مرزها»، ۴ فصل اصلی دارد که به‌ترتیب عبارت‌اند از: «احیاگر اسلام در نگاه رهبران و سیاستمداران جهان»، «مبدع حکومت اسلامی در قرن ۱۴ از نگاه متفکرین و اندیشمندان»، «ساده‌ترین حاکم جهان در کانون توجه رسانه‌ها» و «امام امت از منظر عالمان و رهبران دینی».

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

امام خمینی مانند بسیاری از جوانان مذهبی مشتاق در شهرهای کوچک در قلب ایران، ثروت مادی اندکی داشت،‌ اما از استعداد طبیعی سرشاری برخوردار بود... او سرانجام صاحب تخصص فوق‌العاده‌ای شد و به یک مدرس و معلم مردمی فلسفه اسلامی و اخلاقیات بدل گشت. امام خمینی که خود از پیروان آیت‌الله‌العظمی «سید محمدحسین بروجردی» از رهبران آگاه، اما غیرسیاسی شیعه بود، سیستم سیاسی پهلوی را نامشروع، فاسد و سرکوبگر می‌شمرد و احساس مخالفت با آن را قویا پرورش می‌داد. بعد از درگذشت «آیت‌الله بروجردی» در فروردین ۱۳۴۰، امام خمینی کار خود را به‌عنوان یک‌فعال سیاسی آغاز کرد.

تردیدی نیست که امام خمینی با اخلاص کامل و اراده محکم اهداف خود را دنبال می‌کرد. وی از اوایل دهه ۱۹۶۰ به بعد درصدد نابود کردن سلسله پهلوی بود و احساس می‌کرد این خاندان، روح ایران را به غرب فروخته، در حالی که فساد، کارهای خلاف اخلاق و ظلم و استبداد را در ایران ترویج کرده است. فعالیت‌های رژیم علیه او در دهه ۱۹۶۰ و علیه پیروان او و طلبه‌های مرید او در اوایل دهه ۱۹۷۰، این‌مخالفت اولیه او را تقویت کرد.

این‌کتاب با ۲۲۴ صفحه، شمارگان هزار و ۲۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس