کد خبر 1316755
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
شناسایی ۱۸۰۰ بیمار مشکوک به اُمیکرون در کشور

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد که تاکنون ۱۸۰۰ مورد مشکوک به امیکرون از سراسر کشور برای انجام آزمایش ارسال شده است.

به گزارش مشرق، کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به اینکه طی چند روز گذشته با شناسایی نخستین نمونه امیکرون در کشور، فرد مبتلا و خانواده‌اش در منزل خود در تهران قرنطینه هستند، گفت: تاکنون ۱۸۰۰ مورد مشکوک به امیکرون از سراسر کشور برای انجام آزمایش برای ما ارسال شده است، فعلاً هیچ کدام از این موارد تأیید امیکرون نگرفته‌اند؛ در صورت شناسایی مورد جدید و تأیید آن، به اطلاع مردم خواهیم رساند. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که این سویه کرونا تا ۲ ماه دیگر کل جهان را فرا خواهد گرفت؛ بنابراین باید قدرت، مقاومت و مراعات خود را بیشتر کنیم تا این ویروس سرکوب شود.

وی با ابراز نگرانی از برداشته شدن برخی محدودیت‌ها در سطح جامعه، اظهار داشت: با اعلام اولین مورد امیکرون در آفریقای جنوبی، روز پنجشنبه و جمعه (۲۵ و ۲۶ آذر) جلسه اضطراری در تهران تشکیل شد و به دنبال آن نکات لازم را به مراقبان مرزی اعلام کردیم. کیت‌های تشخیص امیکرون به مراکز آزمایشی کشور ارسال شد و ۱۸۰۰ مورد مشکوک در دست بررسی است. برگزاری جلسات نیز با حضور رئیس جمهور و وزیر بهداشت برای پیشگیری بود. اقدام مهم برای پیشگیری تزریق دز دوم و سوم واکسن است. البته تزریق دز سوم واکسن پیش از امیکرون اعلام شده بود، زیرا ثابت شده است در کشورهایی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، باز با کرونا درگیر شدند و مقاومت بدن پس از ۳ یا ۴ ماه پایین آمد. الان در فصل شیوع آنفولانزا قرار داریم، و از طرفی سویه دلتا از قبل هم بوده و امیکرون هم به تازگی آمده است؛ بنابراین باید بیشتر مراقبت کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سمیه IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    سلام من و خانواده دو برادرم همزمان و ظرف دو روز دچار علایم کرونای اومیکرون شدیم نه جایی سراغ دارم که تست رایگان بدم توی شهرمون ساری نه این مملکت کیت تشخیص کافی داره .یکی بگه ایا سرما خوردگی وجود داره یا نه
  • یه مامان با حال IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    خب من گفتم امیکرون گرفتم مشرق تو دیروز چاپ نکردی بهم گفتن بازم باید دوباره آزمایش بدی امروز ۳روزه تو قرنطینه هستم علایم امیکرون رو داشتم تستم مثبت شد مشرق فکر کردی دروغ میگم هنوز علایم رو دارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس