کد خبر 1319750
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
چرخش مسیر گازی آمریکا از چین به انگلیس

با شدت گرفتن بحران انرژی در اروپا گفته می شود چندین محموله گاز LNG آمریکا که قرار بود به چین بروند حالا تغییر مسیر داده و در حال عزیمت به انگلیس هستند.

به گزارش مشرق، با شدت گرفتن بحران انرژی در اروپا تعدادی از محموله‌های ال ان جی آمریکا که در حال رفتن به چین بودند تغییر مسیر داده و حالا به سمت انگلیس می روند.

جیمز هاکستپ، کارشناس موسسه اس اند پی گلوبال، می‌گوید: ممکن است این اقدام آمریکا به کاهش قیمت گاز در اروپا و تأمین تقاضا کمک کند.

وی ادامه داد ما شاهد محموله های گازی هستیم که قبلا قرار بود به سمت بازارهای آسیایی بروند اما حالا در حال حرکت به سمت انگلیس هستند. این محموله ها به خصوص آنهایی هستند که از آمریکا بارگیری شده و با توجه به آن که مسیر رفتن به انگلیس بسیار کوتاهتر از بازارهای آسیایی است آنها بازار نزدیک تر را انتخاب کردند.

به گزارش بلومبرگ، بر اساس آمارها هم اکنون ۲۰ محموله گاز آمریکا در حال رفتن به اروپا هستند و ۱۴ محموله دیگر نیز به سمت اروپا حرکت می‌کنند اما مقصد نهایی آنها هنوز مشخص نیست.

به طور کلی تعداد محموله هایی که گاز آمریکا را به سمت اروپا حمل می‌کنند طی روزهای گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به طور معمول انگلیس بیشتر گاز مورد نیاز خود را از طریق خطوط لوله ای انفتال گاز عبوری از دریای شمال تامین می‌کند اما در عین حال ۲۰ درصد نیاز خود را هم از طریق کشتی‌های حامل ال ان جی از بازار جهانی تأمین می کند.

طی روزها و هفته های گذشته قیمت گاز در سطح اروپا سر به فلک کشیده و حتی رکورد تاریخی خود را هم شکسته است. 

اخیراً شاهد رسیدن قیمت گاز به رقم ۲۱۵۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب بودیم که در تاریخ معاملات گازی اروپا بی‌سابقه بوده است. با این حال رسیدن محموله های ال ان جی به سواحل کشورهای اروپایی در حال پایین آوردن قیمت است.

اخبار مربوط به رسیدن این محموله ها باعث شده تا در ۶ روز معاملاتی اخیر به صورت مداوم قیمت گاز در اروپا پایین آمده و حالا به ۱۲۰۰ دلار برسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • GB ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    آم ری کا با استفاده از اهرم انرژی داره اروپا رو به سمت جنگ با روسیه میبره. تا الآن آلمان جلوشون ایستاده بود اما بعد از آنگلا مرکل دولت جدید آلمان به شدت یانکی پرست هست. بی شک ۵ تا ۱۰ سال آینده اروپا خیلی پر تنش خواهد بود.
  • GB ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    0 0
    آم ری کا با استفاده از اهرم انرژی داره اروپا رو به سمت جنگ با روسیه میبره. تا الآن آلمان جلوشون ایستاده بود اما بعد از آنگلا مرکل دولت جدید آلمان به شدت یانکی پرست هست. بی شک ۵ تا ۱۰ سال آینده اروپا خیلی پر تنش خواهد بود. بی‌شک اگر تنش ها در دریای چین بیشتر بشه این مسأله بغرنج‌تر هم خواهد شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس