تزریق دز سوم ایمنی ناشی از دو دز قبلی را افزایش می دهد

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن کمک می کند؟»، یادآور شد: تزریق دز سوم با هدف بهبود و افزایش ایمنی ناشی از دو دز قبلی تزریق می شود.

به گزارش مشرق، دکتر فردین مهرابیان گفت:، قدرت سرایت امیکرون را بسیار بیشتر از سایر سویه ها از جمله دلتا دانست و اظهار کرد: مردم در کنار واکسیناسیون حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و ماسک بزنند و حفاظت فردی را جدی بگیرند و فاصله فیزیکی و اجتماعی داشته باشند و از حضور در دورهمی ها خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه پرهیز از عادی انگاری کرونا در قطع زنجیره انتقال ویروس مفید و موثر است، تصریح کرد: همچنین تزریق دز سوم واکسن برای افزایش ایمنی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی در پاسخ به این سوال که «تزریق دز سوم چقدر به مقاومت بدن کمک می کند؟»، یادآور شد: تزریق دز سوم با هدف بهبود و افزایش ایمنی ناشی از دو دز قبلی تزریق می شود و لذا هرچقدر پوشش واکسیناسیون بیشتر شود، میزان ایمنی جامعه در برابر جهش های آینده ویروس نیز بالا می رود.

مهرابیان، با بیان اینکه تزریق دز سوم بیش از ۸۰ درصد از ابتلا به امیکرون جلوگیری می کند، گفت: با تزریق دز سوم هم خود و هم اطرافیان را مصون می کنیم؛ همچنین در صورت ابتلا به کرونا شدت بیماری به نحو چشمگیری کاهش می‌یابد و مدت زمان بستری نیز کم می شود.

وی از واکسینه شدن بیش از ۳۰۵ هزار نفر از افراد واجد شرایط در نوبت سوم معادل ۱۳.۷ درصد خبر داد و خاطرنشان کرد: آمادگی تزریق دز سوم برای همه افراد بالای ۱۸ سال در گیلان وجود دارد. همچنین افراد باقی مانده برای تزریق دزهای اول و دوم نیز اقدام کنند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری ۴۰ بیمار جدید کرونایی در گیلان طی روز گذشته، عنوان کرد: هم اکنون ۱۴۲ بیمار کرونایی بستری داریم که ۳۶ نفر بدحال هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    3 0
    تا سه ماه پیش میگفتند دو دوز واکسن ۹۰ درصد ایمنی میاره..الان میگن دوز سوم بزن تا ایمنی کامل حاصل بشه.. واقعا چی فرض کردن ما رو ...
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      اون موقع امیکرون نیومده بود خطرناکترین سویه کرونا هست بزنید و جدی بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس