کد خبر 1320766
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
بدهی پرسپولیس به پدیده ۱۵ میلیارد شد

جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت سازمان لیگ اعلام کرد اگر بدهی پرسپولیس به پدیده پرداخت نشود پنجره این تیم برای نقل‌وانتقالات زمستانی بسته خواهد شد!

به گزارش مشرق، مدیران پرسپولیس که تا همین چند روز قبل به‌دلیل شکایت گابریل کالدرون، سرمربی سابق این تیم زیرفشار پنجره بسته نقل‌وانتقالاتی بودند با باز شدن آن نفسی راحت نکشیدند، چون بلافاصله با معضل جدید روبه‌رو شدند. بعد از تسویه‌حساب با کالدرون نوبت اوساگونا بود تا باز هم یک بدهی قدیمی ترس را به‌جان پرسپولیسی‌ها بیندازد که دوباره با جریمه و شاید بسته شدن پنجره کارشان بیخ پیدا کند اما پرونده اوساگونا با توافق پرسپولیس با سازمان لیگ و پرداخت بدهی به این بازیکن از محل درآمد پرسپولیسی‌ها در سازمان لیگ ختم به خیر شد. سریال بدهی‌ها اما پایانی ندارد، چون بسته شدن پرونده اوساگونا مصادف شده با باز شدن پرونده‌ای دیگر! باشگاه پدیده (شهرخودرو) به‌دلیل صدور رضایتنامه برای کادرفنی سابق‌شان، پرسپولیس را در خطر بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی قرار داده است.

 وقتی یحیی پرسپولیسی شد

گل‌محمدی در شرایطی به‌عنوان مربی پرسپولیس انتخاب شد که پیش از این هدایت سرخپوشان برعهده گابریل کالدرون آرژانتینی بود. جواد وطنخواه مدیرعامل وقت و حمیداوی مالک‌ باشگاه شهرخودرو از مذاکرات خوب می‌گفتند و از انتقال یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس ناراضی نبودند، چون چشم به پول رضایتنامه دوخته بودند. در آن سو محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت پرسپولیس از اینکه یحیی را پرسپولیسی کرده خوشحال بود اما شاید آن زمان هیچ‌کدام نمی‌دانستند این قصه تا این حد ادامه‌دار خواهد بود! یحیی به‌اتفاق کادر مورد اعتمادش (فنایی و مطهری و...) در شرایطی مشهد را به مقصد تهران و پرسپولیس ترک کردند که قرار بر این شد مدیران پرسپولیس ۶ میلیارد تومان به‌عنوان هزینه رضایتنامه یحیی و کادرش به باشگاه مشهدی بپردازند. از این مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان پرداخت شد و ۴.۵ میلیارد آن باقی ماند و کادرفنی سابق پدیده با قراردادی به مدت یک‌فصل‌ونیم پرسپولیسی شدند.

انصاری‌فرد برای باقی‌مانده مبلغ رضایتنامه با حمیدوای و باشگاه پدیده توافقنامه‌هایی را به‌امضا رساند که در آن باشگاه پرسپولیس متعهد شد در صورت دیرکرد در پرداخت مبلغی اضافه به‌علاوه جریمه دیرکرد روزانه ۱۰ میلیون تومانی به باشگاه طرف مقابل بپردازد؛ توافقنامه‌ای که بعد از جدایی زودهنگام مدیر وقت پرسپولیس چند دست چرخید و بدهی به‌دلیل جرایم دیرکرد بیشتر و بیشتر شد!

بیشتر بخوانید

هشدار قائم مقام پدیده به استقلال و پرسپولیس

پرسپولیس به‌خاطر یحیی نقره داغ شد

 پیگیری‌های سمیعی و توافقی که صورت نگرفت

با جدایی انصاری‌فرد و مدیریت رسول‌پناه در پرسپولیس توافقی با باشگاه پدیده صورت نگرفت اما مدیران پدیده بی‌کار ننشستند و با توجه به مشکلات عدیده‌ای مالی که داشتند، تصمیم گرفتند از طریق قانونی اقدام کنند. مدتی بعد هم توانستند باشگاه پرسپولیس را محکوم کنند اما در آن زمان سمیعی که جانشین رسول‌پناه شده بود با مالک پدیده توافق کرد هر زمان که پاداش بلوکه‌شده پرسپولیسی‌ها از ای‌اف‌سی آزاد شود، این مبلغ را پرداخت خواهند کرد؛ توافقی که ابتدا با موافقت حمیدوای همراه شد اما بعدها از سوی مدیران آن باشگاه تکذیب و اعلام شد تمام بدهی و مبلغ دیرکرد و وجه الزام را می‌خواهند.

 پرسپولیس باید ۱۵ میلیارد تومان بپردازد؟

کمیته استیناف در دی‌ سال ۹۸ باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کرد. ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به توافق بر سر رضایتنامه بود و مابقی هم یکی از بندهای توافقنامه که همان مبلغ الزام به پرداخت بود اما حکم کمیته استیناف مربوط به دوسال قبل بود و از آن روز به بعد بند دیگر توافقنامه فعال شد. با یک حساب سرانگشتی و با جمع کردن مبالغ الزام و جریمه، بدهی پرسپولیسی‌ها به باشگاه پدیده به ۱۵میلیارد تومان می‌رسد، مبلغی عجیب و سنگین که می‌شد با یک توافق و در همان ماه‌های اولیه یک‌سوم آن را پرداخت و پرونده را مختومه کرد.

 افزایش نگرانی پرسپولیسی‌ها

جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت سازمان لیگ اعلام کرد اگر بدهی پرسپولیس به پدیده پرداخت نشود پنجره این تیم برای نقل‌وانتقالات زمستانی بسته خواهد شد! تهدیدی که با توجه به گذشت بیش از سه‌سال از تاخیر پرسپولیسی‌ها در پرداخت بدهی‌شان به‌نظر می‌رسد رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و همین مساله سبب‌شده سرپرست باشگاه پرسپولیس به‌دنبال توافق با مسئولان باشگاه پدیده باشد. شنیده می‌شود صدری به اطلاع باشگاه پدیده رسانده، حاضر است همان مبلغ اولیه (۴.۵ میلیاردتومان) را بپردازد که با مخالفت شدید طرف مقابل همراه شده است. مدیران باشگاه پدیده به صدری گفته‌اند، حاضرند در جلسه‌ای پیشنهاد باشگاه پرسپولیس را بشنوند اما با ۴.۵ میلیارد رضایت نمی‌دهند. جلسه‌ای که زمانش بنابر گفته نزدیکان باشگاه پدیده احتمال دارد یکی از روزهای هفته آینده صورت بگیرد و دوطرف مذاکره رودررو شوند.

 حیدرپور: فقط برای جریمه روزانه حاضر به مذاکره هستیم

برای پیگیری آخرین وضعیت شکایت باشگاه پدیده از پرسپولیس با قائم‌مقام باشگاه پدیده تماس گرفتیم. اسماعیل حیدرپور به «فرهیختگان» گفت: «استیناف به پرسپولیس فرصت ۱۰‌روزه برای پرداخت داده بود که خبری نشد. آقای صدری به ما می‌گوید فرصت بدهید اما چقدر باید فرصت می‌دادیم؟ آیا نزدیک به سه‌سال زمانی کافی نیست؟ همان‌طور که نورشرق صراحتا اعلام کرده اگر پول را پرداخت نکنند پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس بسته می‌شود. بلاتکلیفی ما و بی‌توجهی پرسپولیسی‌ها به‌ضرر هر دوطرف است. نمی‌دانم چرا آقایان وقت‌کشی می‌کنند، ما هم به بازیکنان و مربی خارجی خودمان تعهد دادیم و با دریافت این پول می‌خواهیم بدهی‌مان را بدهیم. همین‌جا اعلام می‌کنم اگر پنجره ما بسته شود یا مشکلی برای باشگاه ما پیش بیاید مقصر آن باشگاه پرسپولیس است!»

حیدرپور درخصوص اینکه آیا باشگاه پدیده تمام بدهی و جریمه دیرکرد را از پرسپولیس طلب کرده یا راضی به توافق با این باشگاه هستند، ادامه داد: «آنها گفتند پول اولیه را می‌دهیم تا توافق کنیم که گمان می‌کنم شوخی بوده و ما هم جدی نگرفتیم. باشگاه پدیده مبلغ ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان را می‌خواهد و برای جریمه روزانه ۱۰‌میلیونی در دوسال گذشته حاضریم توافق کنیم. عجیب است که ما طلبکار هستیم اما پیگیری از طرف باشگاه ما بوده است و هربار ما با آنها تماس می‌گیریم. حالا قرار شده این هفته جلسه بگذارند و ما منتظر هستیم.» روزی ۱۰میلیون تومان پول کمی نیست که باید از بیت‌المال پرداخته شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    6 1
    با این همه بدهی، آقای نورشرق چطور مجوز جذب بازیکنان خارجی رو به باشگاه دادید؟
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 1
      برای اینکه هردمبیل ترین و بخوربخورترین و بی حساب و کتابترین بیت المال طوله تاریخ مال ماست
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 8
    درروز روشن و درکشور اسلامی ودرحضور مردم باشگاه پدیده به جای چهار میلیارد ونیم دارد از پرسپولیس پانزده میلیارد میگیرد اگر این ربا نیست پس چی هست ایا اگردو شخص همچین پول کلانی را ازهمدیگر بگیرند موردتایید مراجع میباشد که یک شخص بیسواد که از مسائل شرعی هیچی بلد نیست همچین حکم سنگینی علیه پرسپولیس بریده است
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 4
      قشنگ مشخصه طرفدار پرسپولیسی می خواستن ۳ سال پیش ۴.۵ میلیارد رو بدن که الان زورتون نیاد تیم پدیده بعد از رفتن همین اقای گل محمدی بهم پاشید
  • حسنی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    چقدر راحت توی فوتبال ایران حرف از میلیارد زده میشه اونوقت مردم امکانات ورزشی ندارن . بهتر نیست این پولها خرج تاسیس ورزشگاه بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • شیرن کازرون استقلال IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    ناراحت نیاشید بالاخره پول بدهی را از یه صندوق دیگه جور می کنند حالا یا از صندوق صدقات کمیته امداد باشه یا کارگران بینوا
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      پول های میلیاردی بابا مسعود کیسه برای کیسه از کجا می آمد؟؟,
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      شیرین! شما از کجا میارید که یشبه پول میلیاردی دیاباته رو پرداخت کردین؟!!!! اصلا کسی خبر دار شد قضیه استراماچونی بکجا کشید؟!
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    این تیمهای دولتی هزینه خالص هست رو دست مردم. جمعشون کنین. واقعا نمی ارزه این همه بودجه مملکت رو فوتبال با این همه بازیکن بی اخلاق حیف و میل کنه. پول های میلیاردی میدن به بازیکنای به درد نخور. بخدا با 100 تومن هم بازی میکنن و کلی هم کشف استعداد میشه هر کی هم با این پول ها بازی نمیکنه میتونه بره لیگ های خارجی یه سودی هم به مملکتش برسونه. تا کی از جیب ملت قراره خرج چیزای بیخود بشه.
  • هانی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 1
    استقلایا اینجا کامنت نزارن ربطی به اونا نداره / از همون جایی تامین میشه که پول میلیچ دیاباته و استراماچونی تامین شد . شما برید به بفکر غرامت 10 میلیون دلاری پادووانی باشید که بودجه یک مملکت رو میخوره . یحیی هم از ندانم مدیران بوده همچین وجه التزامی گذاشتن تو بند قرارداد و اگرم گذاشتن مدیرانه بعدشم بیشعور بودن که پرداخت نکردن و تا امروز مبلغ 6 ملیارد تبدیل بشه به 15 میلیارد . چطور استقلال تو پرداختی هاش به موقع بوده به کجا وصله جیبشون !!!. حتی اگه 20 میلیاردم باشه نوش جونمون چون لااقل یحیی کلی جام اورده و تو اسیا برامون درامد زایی داشته
  • محمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 1
    پول دلال اعظم و بدهی به شهرخودرو هم پرداخت میشه . مثل بدهی کالدرون . لُنگ ، لَنگِ پول نمیمونه . صندوق حمایت از دلالان و مفت خوران آماده پرداخت بدهی لنگی ها .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس