عدم بکارگیری سربازان در عملیات های یگان ویژه در تهران

فرمانده یگان‌های ویژه گفت: در تهران در عملیات‌ها از سرباز استفاده نمی‌کنیم و همگی کادر هستند، در استان‌ها حدود ۲۵ درصد از سربازان در عملیات‌ها استفاده می‌ شود.

به گزارش مشرق، سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه انتظامی کشور صبح امروز در مراسم تجلیل از فرماندهان و کارکنان تحریم و تهدید شده از سوی استکبار جهانی گفت: یگان‌های ویژه یک نیروی واکنش سریع در بحث امنیت داخلی است که شش مأموریت دارد؛ کنترل نا آرامی‌های اجتماعی، ضد تروریستی، رهایی گروگان، دفاع شهری، عملیات مردم یاری و پشتیبانی از فرمانده انتظامی استان‌ها ۶ مأموریت یگان ویژه است.

ببینید:

عکس/ تجلیل از فرماندهان و پرسنل تحریم‌شده یگان ویژه

وی افزود: آمایش سرزمینی بسیار خوبی داریم و یگان‌های ویژه در تمامی استان‌ها واحدهایی مناسب با جمعیت و تهدیدهای احتمالی داریم. البته در تهران ۵ تیپ عملیاتی داریم.

کرمی بیان کرد: ضد اغتشاش و ضد شورش را از واژگان خود حذف کرده ایم و واژه ناآرامی‌های اجتماعی را جایگزین کرده ایم.

فرمانده یگان‌های ویژه گفت: در تهران در عملیات‌ها از سرباز استفاده نمی‌کنیم و همگی کادر هستند، در استان‌ها حدود ۲۵ درصد از سربازان در عملیات‌ها استفاده می‌شود.

وی گفت: ۹۵ درصد از تجهیزات پلیس یگان‌های ویژه در داخل کشور تولید می‌شود. البته بحث سلاح فرق می‌کند و ربطی به این موضوع ندارد.

کرمی بیان کرد: آموزش‌های ما سیال هستند و ثابت نیستند، متناسب با محیط و شرایط آموزش‌های لازم به مأموران داده می‌شود.

فرمانده یگان‌های ویژه افزود: در دهه ۹۰ راهبرد ما به بازدارنده بودن و برخورد نرم تغییر پیدا کرد و در عملیات‌ها از تجهیزات سخت استفاده نمی‌کنیم و در حادثه ۹۶ این موضوع به کار آمد و با گفتمان و سلاح‌های غیر کشنده توانستیم صحنه‌ها را جمع کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ کار ما سخت‌تر بود، تاکتیک دشمن عوض شده بود اما همکاران ما در تهران، شیراز، اصفهان و دیگر استان‌ها خوش درخشیدند.

کرمی خاطرنشان کرد: رویکرد نرم ما دشمن، منافقین و سلطنت طلبان را به شدت عصبانی کرد چرا که رویکرد آنها تخریب بود و ۳۴ دستورالعمل خشونت برای درگیری‌های داخلی ایران آماده کرده بودند.

فرمانده یگان‌های ویژه گفت: چندین بار ما را تحریم کردند و اسامی افسران را در شبکه‌های اجتماعی پخش کردند و در نهایت خزانه داری آمریکا هم یگان ویژه و هم نوپو که واحد ضدتروریسم هستند را تحریم کردند.

وی تاکید کرد: ما از این تحریم خوشحال شدیم اما نهادهای حقوقی، مجلس و وزارت خارجه نباید سکوت کنند و باید جوابیه صادر کنند. متأسفانه تا کنون عکس العمل خوبی از مسئولان نداشته ایم.

کرمی در پایان گفت: توان و تجهیزات ما نسبت به سال ۹۵ دو برابر شده است و اعتقادمان مدارا کردن با مردم است‌.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس