کد خبر 1321696
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
جزئیات طرح رصد لحظه‌ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی

کلیات طرح رصد لحظه‌ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی در جلسه اخیر کمیسیون انرژی به تصویب رسید.

به گزارش مشرق، در جلسه اخیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طرح رصد لحظه‌ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی با وجود اینکه این طرح بار مالی سنگینی دارد اما با توجه به اینکه موجب شفافیت میزان تولید و برداشت فرآورده‌ها خواهد شد، کلیات آن با اکثریت آرای اعضا به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه مقرر شد جزئیات آن در کارگروه نفت و گاز کمیسیون به صورت کارشناسی بررسی دقیقتر و در صورت نیاز اصلاح شود و پس از آن جزئیات طرح در صحن کمیسیون مرود بررسی قرار گیرد.

متن کامل طرح رصد لحظه به لحظه برداشت نفت به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

برای رصد لحظه ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی از چاه تا نقطه تحویل به پالایشگاهها و پایانه های صادراتی و موجودی مخازن در بنادر و پالایشگاهها و همچنین موجودی فرآورده های نفتی در خطوط لوله و مخازن نیازمند سامانه ای دقیق برای مبارزه با فساد در این امور هستیم.

عنوان طرح:رصد لحظه ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی

وزارت نفت موظف است ظرف مدت دو ماه از تاریخ مصوبه این قانون با نصب دستگاههای سنجش الکترونیک در خطوط لوله و مجاری نفت کشور ترتیبی اتخاذ نماید تا امکان رصد لحظه ای میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی از چاه تا نقطه تحویل به پالایشگاهها و پایانه های صادراتی و موجودی مخازن در بنادر و پالایشگاهها و همچنین موجودی فرآورده های نفتی در خطوط لوله و مخازن فراهم شود. متخلفین از اجرای این قانون مشمول مجازات نوع ... خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس