کد خبر 1323158
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
تکرار غوغای شهدا در اصفهان

شهدا بار دیگر در اصفهان غوغا به پا کردند و خیابان‌های این شهر با مردمانی که برای بدرقه یادگاران دفاع مقدس در روز شهادت مادرگمنامی‌ها آمده بودند، فرش شد.

به گزارش مشرق؛ کاروان اهالی بهشت امروز پس از بدرقه در کوچه به کوچه ۱۰۰ شهر و روستای استان به اصفهان، شهر شهیدان رسیدند.

۲۵ شهید گمنامی که مادرانشان هنوز چشم به راهشان هستند و سه شهید تازه تفحص شده بعد از وداع با خانواده‌هایشان بعد از بیش از ۳۵ سال چشم انتظاری امروز روی دستان مردمانی بدرقه می‌شوند که در صبح یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع و خاکسپاری کردند و عصر همان روز فرزندانشان را راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند، آری مردم اصفهان همیشه در میدان بوده و هستند و همواره هر اقدامی برای انقلاب را لبیک گفته و امضاهایشان پای همه اتفاقات انقلاب ثبت شده است.

امروز ۱۶ دی ماه است، روزی مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، بانوی گمنامی‌ها و مادر همه شهدای گمنام، روزی که در اصفهان سیل مردمان عاشق و دلباخته شهدا بار دیگر خیابان‌های اصفهان را فرش کرد تا بار دیگر غرورشان را برای حفظ امنیت و اقتدار کشور به رخ بکشند.

پیکر مطهر یادگاران عملیات‌های کربلا، رمضان، بدر، خیبر، والفجر مقدماتی، والفجر ۹ و والفجر ۸ امروز در میدان بزرگمهر و از ساعت ۹ صبح آماده بودند تا مسیر خود را تا گلستان شهدا به پایان برسانند، زمان زیادی نگذشت تا خیابان‌های اطراف میدان بزرگمهر از مردمانی که برای تشییع آمده بودند پر شود، همه آمدند تا با ادای احترام به قهرمانان خود آنها را تا خانه ابدی شأن بدرقه کنند.

تکرار غوغای شهدا در اصفهان

از شئون عاقبت به خیری، حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب است

سردار مجتبی فدا، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در این مراسم با بیان اینکه ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم، اظهار داشت: شاخصه همه شهدا از جمله شهدای انقلاب، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا مدافع حرم، شهدای امنیت و به ویژه شهید سلیمانی ولایتمداری و ولایت پذیری است به نحوی که قوام و ادامه انقلاب اسلامی را تکیه بر ولایت می‌دانستند.

وی با بیان اینکه بر اساس وصیتنامه همه شهدا از شئون عاقبت به خیری، حرکت در مسیر رهبر معظم انقلاب است، ابراز داشت: دفاع از اصول یعنی ولایت فقیه و همه باید این امر را مورد توجه قرار دهیم.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه مردمی بودن، انجام کار برای مردم، تأمین آرامش و امنیت و مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی‌های شهدای کشور است، گفت: بصیرت، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، خستگی ناپذیری نیز از دیگر رفتارهای شهدا بود که بر روی آنها ثابت قدم ماندند و در این راه جان خود را تقدیم نظام و اسلام کردند.

شهدا تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع امنیت و … همواره محور وحدت بودند، افزود: شهدا تمام توطئه‌های دشمن را خنثی کردند، در برای تثبیت انقلاب، مقابله با گروهک‌های تروریستی، مقابله با دولت سازی، مقابله با تجزیه عراق و سوریه و تضعیف روحیه مقاومت گام‌های بزرگی برداشتند.

سردار فدا با بیان اینکه راه شهید سلیمانی و شهدای هشت سال دفاع مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: با شهادت سردار سلیمانی نه تنها مکتب آن از بین رفت بلکه فصل جدیدی در جبهه مقاومت، ایران و منطقه شکل گرفته است و آمریکا با این جنایت در نظر مردم ایران منفورتر شد.

تکرار غوغای شهدا در اصفهان

انتقام شهدا را خواهیم گرفت

وی با تاکید بر اینکه ما انتقام شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی را از این دشمن بزرگ خواهیم گرفت، گفت: ما در کنار بالا بردن قدرت رزمی و بازدارندگی خود ضربه محکم را به آمریکایی‌ها و صهیونیسم خواهیم زد و آنها را از منطقه بیرون خواهیم کرد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) با بیان اینکه ما منکر مشکلات نیستیم، منکر کمبودها و گرانی نیستیم و منکر فشار به مردم متوسط به پایین نیستیم، افزود: اما دولت عزم خود را جزم کرده تا سختی معیشت را از دوش ملت ایران بردارد.

تصویر حاج قاسم اما گویا نماد اصلی تشییع امروز شهدا در اصفهان است، اکثر حاضران در این مراسم تصویری از مرد میدان را بالای سر دارند تا بار دیگر به آمریکای خاصم نشان دهند که انتقام سخت فراموش نخواهد شد و به زودی اتفاق می‌افتد.

دلم به تشییع شهدا در اصفهان گرم است

همه آمده بودند تا بار دیگر ثابت کنند در خط شهدا هستند، حضور کودکان بر روی دوش پدران و نگاه‌های جذاب آنان به تابوت‌های پهلوانان عاشق دیدنی بود، مادران شهدای چشم انتظار نیز در سیل جمعیت حضور داشتند، مادری که هنوز با عکس شهید مفقودالاثرش برای استقبال از شهدایی آمده که مانند فرزندش گمنام مانده‌اند، او به خبرنگار مهر می‌گوید: هر بار که شهید می‌آوردند حس می‌کنم محمدم را آورده‌اند، می آیم و می‌دانم که محمدم هم مرا می‌بیند.

او می‌گوید: با هر بار حضور در بین جمعیت قدرشناس اصفهان در مراسم تشییع شهدا دلم گرم می‌شود که اگر من تا قبل از مرگم محمدم را پیدا نکردم مادران زیادی هستند که پیکر مطهرش را بدرقه کنند.

پیکر مطهر شهدا که بر روی خودروی حامل شهدا قرار گرفته حرکت خود را از میدان بزرگمهر آغاز کرده و در مسیر گلستان شهدا به خیابان سجاد می‌رسد، جایی که نفس کشیدن سخت می‌شود و به لحظات وداع آخر می‌رسیم.

پیکر شهدا پس از عبور از خیابان سپهسالار به گلستان شهدای اصفهان، نمایشگاه عشق و جنون وارد می‌شود، چشم انتظاران زیادی نیز در این میعادگاه برای وداع با شهدا ایستاده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس