کد خبر 1323641
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
تورم در منطقه پولی یورو رکورد زد

تورم در منطقه یورو طی ماه دسامبر به رکورد جدیدی رسید و سوالات بیشتری را در مورد سیاست پولی بانک مرکزی اروپا ایجاد کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی نیوز، تورم در منطقه یورو طی ماه دسامبر به رکورد جدیدی رسید و سوالات بیشتری را در مورد سیاست پولی بانک مرکزی اروپا ایجاد کرد.

داده های اولیه روز جمعه نشان داد که نرخ تورم کل طی این ماه در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته ۵ درصد بوده است که بالاترین رقم در تاریخ این منطقه محسوب می شود و پس از رکورد ماه نوامبر با ۴.۹ درصد ثبت شد.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در حوزه پولی یورو بیشتر به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی صورت گرفت.

موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس در یادداشتی در روز جمعه نوشت: پس از رسیدن به ۵.۰ درصد در دسامبر، تورم کل منطقه یورو باید امسال با کاهش شدید مؤلفه انرژی کاهش یابد.

تورم پس از افزایش‌های متوالی در ماه‌های اخیر در کانون توجه قرار گرفته است و مدیران مالی در حال بحث هستند که آیا بانک مرکزی اروپا باید موضع تهاجمی‌تری برای مقابله با افزایش قیمت‌ها اتخاذ کند یا خیر.

بانک مرکزی اروپا ماه گذشته اعلام کرد که خرید دارایی های ماهانه خود را کاهش خواهد داد، اما قول داد که به سطح بی سابقه محرک های خود در سال ۲۰۲۲ ادامه دهد.

بانک مرکزی اروپا در آن زمان گفت: هنوز تطبیق پولی برای تثبیت نرخ تورم ۲ درصدی در میان مدت مورد نیاز است.

پیش‌بینی‌های این بانک که در ماه دسامبر به‌روزرسانی شد، تورم کل را در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ۱.۸ درصد رساند. پیش‌بینی می‌شود این نرخ در سال ۲۰۲۲ از هدف بانک فراتر رود، اما به ۳.۲ درصد برسد.

اقتصاددانان استدلال می کنند که همه گیری و تورم یکی از بزرگترین خطرات برای عملکرد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس