به گزارش مشرق، محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: اخیرا در یکی از کلاس های پایه دهم به طور اتفاقی متوجه شدم دانش اموزان چهره شهید اوینی را نمیشناسند و همین باعث شد در مورد شناخت دانش اموزان نسبت به بقیه چهره های انقلاب از جمله شهید بهشتی و شهید مطهری هم  کنکاش کنم و به این نتیجه رسیدم که دانش اموزان حتی چهره این شخصیت ها را هم نمیشناسند چه رسد به افکار و عقایدشان!! 

واقعیت تاسف بار این است که نظام اموزش و پرورش ما هیچ فکر و برنامه ای برای آشنا کردن دانش اموزان با چهره ها و اسطوره های انقلاب ندارد و تمام تلاش ها معطوف به پاس کردن واحد های درسی است که آن هم داستان غم انگیز خودش را دارد 

خلاصه این که خانواده ها فرزندان خود را به نظام اموزشی سپرده اند و نظام اموزشی هم این وظیفه را به صدا و سیما محول کرده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  و سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه هم که اساسا در این خصوص هیچ مسئولیتی را از اول بر عهده نگرفته اند که الان بخواهند پاسخگو باشند .

نتیجه این بی مسئولیتی ها تربیت نسلی شده است که در خوش بینانه ترین حالت تنها احکام نماز و روزه را یاد گرفته ولی کوچکترین حس و شناختی نسبت به مبانی اصیل انقلاب و خونهایی که برای به ثمر رسیدن آن بر زمین ریخته شده است ندارد .

در این بین شیوع بیماری کرونا هم مزید بر علت های موجود شد و تقریبا همه برنامه های جانبی از جمله بازدید از موزه های مربوط به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیزتعطیل شد و این درحالی بود که هیچ یک از سایت ها و برنامه هایی که دشمن برای پوچ کردن و بی هویت کردن این نسل تدارک دیده بود تعطیل نشد و با شدت و حدت بیشتر ادامه یافت 

بیم ان میرود در شرایطی که همه تریبون ها به قیمت گوشت و مرغ و یارانه ها  و مسائل اقتصادی اختصاص یافته است  ناگهان متوجه شویم که ارزشمند ترین سرمایه ما که همان فرزندانمان است را از دست داده ایم و شاید زمانی برای جبران آن نداشته باشیم .

فراموش نکنیم عقب افتادگی چند واحد درسی فیزیک و شیمی کاملا قابل جبران است ولی اگر بی هویتی و بی تفاوتی در شاکله شخصیتی دانش اموزان جا خوش کرد به این اسانی قابل جبران نخواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 6
    نسل جدید همان احکام نماز و روزه را هم نمی داند و اطلاعاتش از اینترنت ماهواره است. تلویزیون و ماهواره مردم از مسجد جدا کردند.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      2 0
      تلوزیون و ماهواره یا رفتار بعضی مسئولین؟
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 0
      و یا غربزدگی
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 1
      تلویزیون و گوشی و اینترنت و رسانه ها میتونن منبع وصل انسان به نماز و روزه و دین باشن.بسته به نوع استفاده باید استفادشون درست باشه سواد رسانه ای ندارن.متاسفانه مسعولین هم کاری نمیکنن و در برابر هجوم رسانه ای غرب ضعیف عمل کردن
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      اسم و قیافه اکثر شخصیت های کارتونی را میدانند اصلا داستانش را حفظند
    • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      چرا با چند نفری که دیدید حکم کلی میدید.عینک بدبینی رو در بیارید
  • حی IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    7 2
    این مایه تاسف است ولی هم عصران این شهدا آیا مرام اینها رامی شناسند؟ راه این سهدا را چه کسی ادامه میدهد؟
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    12 6
    شاهکار اصلاح طلبان فتنه گر ضد ایران.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 0
      الان چه ربطی داشت
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      خیلی ربط داشت این اوضاع اسفناک فعلی حاصل تلاش های شبانه روز ی اصلاح طلبها جهت منحرف نمودن عقاید اسلامی و انسانی توده مردم بوده است.
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    10 6
    نهادهاي باصطلاح فرهنگي هم بدون ذره اي بازدهي
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    20 2
    معلمی که باید برای معاش سه جا کار کند خودش هم وقت شناخت بزرگان را ندارد چه اینکه بخواهد آموزش بدهد. معلم را تامین کنید و از او کار آموزشی و تربیتی بخواهید . اینکه حقوق نداده را جار بزنید و برای معلم آبرو نگذارید نتیجه ای بهتر از این عایدتان نمیکند .
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      1 7
      اونی که باید کاملا تامین باشه تا کار کنه ....
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      6 1
      فقط معلم ها این طور نیستن همه دارن برای تامین معاش کار میکنن یه جوری حرف میزنید انگار غیر از معلم ها بقیه دزدن ! بالاخره اون معلم هم باید جوری کار کنه تا حقوقش حلال باشه بعد هم کسی مجبورش نکرده بود معلم بشه خودش انتخاب کرده پس باید حداقل به انتخاب خودش احترام بگذاره و با علاقه و تعهد به کارش مشغول باشه
    • غضنفری IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      4 1
      با این وضع میخواستن سند 2030 هم امضا کنن... گرچه یواشکی اجرا کردن...
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    8 1
    البته حتی معلم های این دانش اموزان هم نه اوینی میشناسند نه مطهری و....
    • بابک IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
      0 1
      در این حرف حق و انصاف رعایت نشد
  • US ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    3 1
    دانش آموزان الان همش سرشون تو گوشی و مشغول بازیگوشی هستند، چه می دونند آوینی و مطهری و بهشتی یعنی چی؟ از پدر و مادرشون هم بپرسی نمی دونند، چه برسه به خودشون، وقتی در منزل هیچ کتابی مطالعه نمیشه دانش آموز هم به این نتیجه میرسه که مطالعه یک کار بی فایده است.
  • DE ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    این که خانواده ها فرزندان خود را به نظام اموزشی سپرده اند و نظام اموزشی هم این وظیفه را به صدا و سیما محول کرده و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه هم که اساسا در این خصوص هیچ مسئولیتی را از اول بر عهده نگرفته اند که الان بخواهند پاسخگو باشند .// علت اینکه در زمان طاغوت انقلاب شد و مردم به‌ اوج فهم و شعور و انقلاب رسیدند بخاطر این بود که مردم رادیو تلوزیون شاه را از خودشان نمیدانستند . و مساجد روشنگری مردم را به عهده داشتند و علت اینکه دیگه در ایران انقلاب نخواهد شد اینه که مردم رادیو تلوزیون را از خودشان میدونند و تربیت نسل جدید را گذاشته اند به عهده رادیو تلوزیون. و خب وقتی این را من بدانم‌امریکا هزاربار بهتر از من میداند و میداند کدام نفوذی ها را وارد عرصه فرهنگ ما کند یعنی همین سنیملیتریهای در پیتی را. راستی از دست افشار چه خبر؟
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    لطفا در موردی که پای اصالت و ارزش های ملی وسطه این و ان را متهم نکنیم گرچه اکر سازمانی کارش را نمیکند مسئولی و سازمانی فراتر از آن هست که با بی میلی و مماشات شریک جرم انهاست ارزش های ملی را تبدیل به اراده ملی و مطالبه عمومی کنیم تک تک و گروه به گروه برای ارزش ها قیام کنید باز هم ارزشش را داره
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    1 0
    دانش اموزی گوشت در یخچال تدارد . بالا شهری ها هر شب پارتی دارند و یلا عمه خاله دایی خوش می گذرند..قیمت دفترچه 2 یا سه دلار درامد پدر ۴دلار فکری برای کتاب وفرهنگ می ماند.. یک کتاب ۱۰۰صفحه ایی پنچ ۵دلار مقصر کیست پدر بی پول یا دانش اموز یا ماهواره وتلویزیون یا مطالعه نکردن یا گرانی روزنامه ونشریه .......پیدا کنید پرتقال فروش را
    • ناشناس IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      اگر اینطور باشد و مسئله فقط پول باشد که الان بالا شهری ها همه شان باید علامه زاده باشند
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    یکی از بزرگترین مشکلات سیستم آموزش و پرورش اینه که زیاد به پرورش بها نمیده، مثلا بچه ها در مقطع حساس متوسطه دوم درس پرورشی در برنامه درسی ندارن، در حالی که همه این مدارس معاون پرورشی دارن و از این بابت میلیاردها تومن هزینه به آموزش و پرورش تحمیل میشه، ولی در بهترین حالت معاونین پرورشی یا شدن دستیار معاون آموزشی یا منشی کارهای اداری مدیر مدرسه، اگه در برنامه درسی کلاس ۱۰ تا ۱۲ درس پرورشی گنجانده بشه میشه از ظرفیت معاونین پرورشی استفاده کرد تا بتونن با بچه ها موارد مهمی مثل آموزش عملی نماز و احکام و مبانی انقلاب و مشاوره مشکلات بچه ها در سن نوجوانی رو داشته باشن. درس دین و زندگی به تنهایی جوابگو نیست، دبیر دین و زندگی مجبوره تند تند درس بده تا سرفصل درسی رو پوشش بده. در مناطق محروم فقر فرهنگی بیداد میکنه و خیلی از دانش آموزای سال دهم نماز رو هم بلد نیستن بخونن، چه برسه به اینکه بخوان راست از دروغ جفنگیات ماهواره رو تشخیص بدن ، تصمیمات مدیران ما فقط بر اساس نگاه به مدارس نمونه شهرهای بزرگ است ، و فکر میکنن همه دانش آموزان کشور در همان سطح هستن که با یکبار آموزش نماز در کلاس سوم ابتدایی دیگر نیازی به آموزش و تکرار ندارن. اغلب به مدارس بالای شهر مشاور تعلق میگیره ولی به مدارس محروم کاردانش پایین شهر با هزاران مشکلی که دانش آموزان دارن و نیاز شدید به مشاور دارن ، مشاور تعلق نمیگیره .
  • جلال IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 1
    میدونم منتشر نمی کنید اما من پدر صد سال سیاه می خواهم
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    دین چه ربطی داره به کم‌کاری مسئولین؟تو دینتو حفظ کن اون دنیا سرت بالا باشه
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    0 0
    حجاب
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    این روزها از مطهری یک 12 اردیبهشت داریم و از بهشتی یک 7 تیر . خود مسئولین و از جمله پسر خود مطهری هم باباشو نمیشناسه . شما از جوانان میخواهید این افراد را بشناسند ؟
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    0 0
    من هر دو را میشناسم . اما رسمشان در کشور کنار زده شد . اقتصاد اسلامی مطهری الان در کشوری با حاکمیت اسلامی اجرا میشود ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس