کد خبر 1324750
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
مرز نمایه مرز ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برخی تحولات تاکتیکی کوچک در مرزهای مشترک با افغانستان را طبیعی دانست و گفت: با حضور قدرتمندانه نیروهای مسلح در مرزهای کشور مشکل امنیتی وجود ندارد.

به گزارش مشرق، حسن همتی، نماینده مردم تکاب و شاهین دژ و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص آخرین وضعیت امنیتی مرزهای کشور به خصوص تحرکات اخیر در جنوب شرق کشور اظهار داشت: باید از زحمات نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در بحث تامین امنیت مرزهای کشور تشکر کرد چرا که با حضور مقتدرانه ماموران ارتش، مرزبانان انتظامی و سپاه تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته و امنیت در مرزها حکمفرماست.

بیشتر بخوانید:

ایجاد بازار مشترک مرزی افغانستان با ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بحث امنیت مرزهای جنوب شرق کشور و همسایگی با افغانستان اشاره و تصریح کرد: برخی تحولات تاکتیکی کوچک گاها در مرزها وجود دارد؛ به ویژه با توجه به اینکه دولت افغانستان دولت فراگیر و مردمی نیست و فعلاً دست گروهی به نام طالبان است طبیعتاً انتظار برخی حرکات تاکتیکی و جزئی و گاهی هم به عنوان سوء استفاده داعش و موارد دیگر وجود دارد.

وی با بیان این مطلب که امیدواریم که دولت رسمی، قانونی و فراگیر مردمی در افغانستان مستقر شود گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به صورت قدرتمندانه از مرزها حفاظت کرده و مسأله ای نیز در مرز جنوب‌شرق وجود ندارد.

همتی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص چگونگی همراهی مجلس با نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر کجا لازم باشد در راستای کمک و خدمت رسانی بیشتر به نیروهای محترم نظامی و انتظامی حاضر بوده و در راستای تامین بودجه نیز تقویت نیروهای مسلح در حد شایسته و مقدورات در دستور کار است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس