نیروی نظامی آمریکا

منابع امنیتی سوریه گفتند که ائتلاف آمریکایی 79 تانکر نفت این کشور را برای استفاده نیروهای خود، به عراق منتقل کرده است.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی سوریه خبر دادند که ائتلاف آمریکایی روز گذشته (یکشنبه) ۷۹ کامیون تانکردار حامل نفت را از چاههای نفتی شمال شرق سوریه به عراق منتقل کرده است.

بیشتربخوانید:

احداث پالایشگاه توسط اشغالگران آمریکایی برای سرقت منابع نفتی سوریه

به نوشته خبرگزاری سانا، قاچاق نفت سوریه به دست نظامیان آمریکایی همچنان در مقیاس بسیار بالایی ادامه دارد و به صورت هفتگی دهها کامیون تانکردار، ثروت ملی سوریه را از میادین نفتی شمال شرق این کشور به عراق یا به پایگاههای ائتلاف آمریکایی در سوریه منتقل می‌کنند.

علاوه بر قاچاق ۷۹ تانکر حامل نفت، بیش از ۶۰ تانکر نیز در سه روز گذشته از سوریه وارد عراق شده است؛کاروانی از کامیون‌های تانکردار که از سوی شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) اسکورت می‌شوند.

آمریکا ده‌ها تانکر نفت از سوریه به عراق قاچاق کرد

در این راستا به ژفته منبع محلی اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه‌نظامیان کُرد سوریه، کار احداث یک پالایشگاه نفت در میادین نفتی «رمیلان» واقع در استان الحسکه را آغاز کرده‌اند. یک منبع حاضر در میادین رمیلان به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: «نیروهای اشغالگر آمریکایی یک پالایشگاه نفت با ظرفیت روزانه ۳۰۰۰ بشکه را احداث کردند».

به گفته این منبع، پس از احداث این پالایشگاه، هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد افزایش چشمگیر سرقت و غارت نفت سوریه از منطقه شرق سوریه توسط نیروهای آمریکایی خواهیم بود.

قاچاق نفت سوریه و استفاده از آن برای نیروهای نظامی خود از سوی آمریکا در حالی است که دولت و مردم سوریه از کمبود سوخت در مضیقه به سر می‌برند و کامیون‌ها گاهی ساعت‌ها منتظر سوخت‌گیری می‌مانند.

دولت سوریه حضور نظامیان آمریکایی در شمال شرق و جنوب شرق این کشور را اشغالگری می‌داند. عمده حضور آمریکایی‌ها در سوریه در اطراف چاههای نفتی این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس