موافقت مجلس با طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه های نیرو، صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری را مکلف به اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان کردند.

به گزارش مشرق، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اصل ماده واحده طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با ۱۷۰ رأی موافق، ۳۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ببینید:

تصویر ماهواره‌ای از ورود سیل به دریای عمان

براساس پیشنهاد علیرضا سلیمی ماده واحده اصلاح شد. به موجب پیشنهاد این نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری علاوه بر وزارت نیرو و صمت مکلف به انجام تکالیف قانونی در این حوزه شد. همچنین برداشت فلزات بازمانده از دریای عمان علاوه بر نمک زدایی و انتقال آب نیز به پیشنهاد سلیمی به ماده واحده اضافه شد و در نهایت نمایندگان با اصل ماده واحده نیز موافقت کردند.

ماده واحده طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان که به عنوان بند خ به ماده ۲ قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۴ الحاق می‌گردد، عبارت است از: «وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی ریاست جمهوری مکلف است در زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک‌ها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) اقدام کند. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران مصارف آب شرب در چارچوب ماده (۲۰) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ۲ از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

آئین نامه اجرایی این قانون حداکثر ۳ ماه پس از تصویب آن توسط وزارت نیرو تدوین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 0
    ای سیستان و بلوچستان چقدر از دریای عمان دوره .../.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 1
    خوب شما آب شرب ر ابه مصرف کاشت برنج و هندوانه و خربزه نرسانید وگرنه مشکل آب شرب در سیستان وجود ندارد و پیدا هم نمی شود
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 1
    اصلا این نمایندگان می دانند هزینه هر متر مکعب نمک زدایی اب چند است حدود 2 دلار اینها منهای هزینه تاسیسات آب شیرین کن و انتقال است که برای 50 میلیون مترکعب آب باید 100 میلیون دلار کشور باید هزینه نماید بجای کشت موز و برنج و هندوانه در سیستان آب شرب این استان تامین می شود که هزینه هایش سر به فلک می کشد و از جیب مردم مظلوم ایران تامین خواهد شد مشکل سیستان مدیریت آب است مدیریت تمام
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    1 2
    اگر طرح خوبی بود اینچنین با سرعت تصویب نمی شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس