مخالفت کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس با واگذاری گزارش‌های نظارتی به کمیسیون اصل 90

اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با سپردن مسئولیت پیگیری گزارش‌های نظارتی مجلس در دستگاه قضایی به کمیسیون اصل 90 مخالفت کردند.

به گزارش مشرق، در نشست امروز کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس مسئولیت پیگیری گزارش‌های نظارتی مجلس از معاونت نظارت به کمیسیون اصل نود مجلس مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر افزود: اعضای کمیسیون با این پیشنهاد که مسئولیت پیگیری گزارش‌های نظارتی مجلس در قوه قضائیه به کمیسیون اصل نود مجلس سپرده شود مخالفت کردند.

وی اظهار داشت: دلیل اعضای کمیسیون این بود که کمیسیون اصل نود یک نهاد فراقوه‌ای است و طبق قانون اساسی مسئولیت رسیدگی به شکایت از طرز دستگاه‌ها در قوای سه‌گانه را برعهده دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: نظر اعضای کمیسیون بر این بود که کمیسیون اصل نود دارای یک مرجعیت برای رسیدگی به شکایات است و شأن و جایگاه آن در سطح فراقوه‌ای است و از سوی دیگر پیگیری این گونه امور این کمیسیون را از رسیدگی به مسائل اصلی خود بازمی‌دارد.

اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: در نهایت بنا شد تا طبق روال همیشه معاون نظارت مجلس این مسائل را پیگیری کند و هر سه ماه یکبار به صحن مجلس گزارش دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۵
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس