هادی عامل: محسن تنابنده اگر بازیگر نمی‌شد کشتی‌گیر خوبی می‌شد

گزارشگر خاطرانگیزِ تلویزیون درباره خاطراتش از بازی در سریال "پایتخت" گفت که محسن تنابنده اگر بازیگر نمی‌شد می‌توانست کشتی‌گیر خوبی شود.

به گزارش مشرق، تفاوت هادی عامل و گزارش‌های کشتی او با دیگران شاید این باشد که عشق به گزارشگری محور و هدف زندگی او بوده به گونه‌ای که حضور در یک سوم از میادین بین‌المللی ورزش کشتی را با هزینه شخصی خود و به واسطه همین عشق تجربه کرده است. او میهمان برنامه «رخ به رخ» بود تا مثل گزارش‌هایش گرم و صادقانه مقابل امیرعلی دانایی بنشیند و به سؤالاتی از جنس مواجهه نزدیک‌تر با خود پاسخ دهد.

هادی عامل در اتاق گریم این برنامه به برخی از خوش‌پوش‌ترین کشتی‌گیرها اشاره کرد و گفت: مهدی حاجی‌زاده و رضا یزدانی و از قدیمی‌ترها آقای تاجیک در دوران پهلوان تختی و منصور مهدی‌زاده به نظرم شیک‌پوش‌اند.

گزارش بیان یک احساس است

امیرعلی دانایی مجری «رخ به رخ» با اشاره به کشتی‌گیر بودنِ هادی عامل از او درباره مصدومیتش پرسید و این گزارشگر کشتی پاسخ داد:در سن ۱۶، ۱۷ سالگی به دلیل مصدومیت آرنج دستم  دکتر به من گفت کشتی نگیر. آن زمان کشتی‌گیری بود که با یک پا کشتی می‌گرفت و من هم می‌خواستم با الگو قرار دادن او با یک دست قهرمان جهان شوم. تا ۱۹ سالگی ادامه دادم و چندین قهرمانی هم به دست آوردم اما بعد از آن وارد مسیر مربیگری و داوری کشتی شدم.

این مفسر کشتی ادامه داد: پس از آن به صورت اتفاقی وارد عرصه گزارشگری کشتی شدم و اولین المپیکی که در آن مسابقات کشتی را گزارش کردم سال ۱۹۹۶ بود که بعد از برد آقای خادم کلی گریه کردم.

وی ادامه داد: خیلی تلاش کردم و بسیاری چیزها را فدای گزارشگری کردم. همیشه گزارشگر خوب شدن برایم در زندگی هدف و محور بوده است. هر روز سعی می‌کنم اطلاعاتم را بالا ببرم هرچند از فنون کشتی چیزی نیست که بلد نباشم.

عامل درباره گزارشگری حسی خود گفت: کار گزارش بیان یک احساس است.خوشحالم که توسط کشتی با مردم ارتباط عاطفی برقرار کردم. به دلیل شغلم سفر زیاد رفتم اما به جرأت می‌گویم مردم ایران مهربان ترین مردم دنیا هستند و اگر تا به حال در ایران مانده‌ام اول به خاطر همین مهربانی مردمش هست.

این گزارشگر ۶۷ ساله گفت: ۷ سفر المپیکی رفتم و المپیک ۹۶ و ۲۰۰۰ سیدنی را با هزینه خودم رفتم. آن زمان شادروان نوایی، جواد رفوگر و خیلی‌های دیگر خیلی بهتر از من  گزارش می‌کردند. در گذشته و زمانی که شناخته شده نبودم یک سوم سفرها را با هزینه خودم رفتم.

عامل درباره طلایی‌ترین نسل کشتی گفت:  دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ سال‌های خوبی برای کشتی بود اما قهرمان دنیا نشدیم. طلایی‌ترین نسل کشتی ایران در دهه ۱۹۶۰ درخشیدند. سال ۱۹۶۱ یوکوهاما قهرمان جهان شدیم که در ۸ وزن ، ۷ مدال گرفتیم که ۵ تای آن طلا بود.

۴ سال بعد یعنی سال ۱۹۶۵ هم در مسابقات جهانی منچستر  قهرمان دنیا شدیم. 

وی درباره تأثیر حافظه قوی و داشتن اطلاعات در گزارشگری توضیح داد: در گزارش کشتی باید ۶ دانگ بود چون تایم مسابقه ۶ دقیقه است و کوچکترین غفلتی ممکن است چیزی را از دست بدهی. در زمان گزارش غرق کشتی می‌شوم و اطلاعات را هم در ذهن دارم و احساسات هم به صورت دلی به آن اضافه می‌شود.

این مفسر کشتی درباره فنون مورد علاقه خود گفت: در کشتی فرنگی سالتو بارانداز و در کشتی آزاد پلنگ شکن، درخت کن و لنگ تندر را دوست دارم.

محسن تنابنده پتانسیل کشتی‌گیر شدن را دارد

عامل گفت: محسن تنابنده اگر بازیگر نمی‌شد می‌توانست کشتی‌گیر خوبی شود. در المپیک هم با من تماس گرفت و از مسابقات پرسید درست مثل پرویز پرستویی که کشتی را دوست دارد.

او از خاطراتش در بازی در سریال «پایتخت» گفت: وجه اشتراک بازیگری و گزارشگری استفاده درست از احساسات است. با اینکه برای ضبط یک پلان بارها کات داده می‌شد اما سعی می‌کردم  هر بار با احساسی قوی خود را در موقعیت واقعی تصور کنم.

این گزارشگر تلویزیون درباره هیجان‌انگیزترین بازی‌ها توضیح داد: همه فینال‌هایی که به طلا برای کشورمان ختم شده خیلی برایم هیجان‌انگیز بود. در المپیک ۲۰۰۴ آتن علیرضا حیدری سه بار به حریفش باخته بود و در کشتی آخر دوست داشتم ببرد که بُرد و این بازی هم برای من بسیار هیجان داشت.

عامل درباره پهلوان تختی گفت: پهلوان تختی از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۶ عضو تیم ملی بود با این حال در همه بازی‌های انتخابی شرکت می‌کرد که مربوط به روحیه جوانمردی او می‌شد.

وی افزود: آقا تختی در ۴ المپیک شرکت کرده که یک طلا، دو نقره و یک چهارمی دارد که به لحاظ مدالی هم سرآمد و پرافتخار است اما در بحث اخلاقی هم همه‌چیز را برای همه می‌خواست. دوست داشت جامعه‌اش در رفاه باشد.  در مسابقات ملبورن وقتی ۵۰ هزار تومان به او جایزه دادند گفت به کسانی که اوت شدند هم مبلغی به عنوان تشکر بدهید که ندادند. آمد جایزه خود را بین آنهایی که اوت شده بودند تقسیم کرد که یکی از کسانی که زنده هست می‌گوید من آن سال از این پول ازدواج کردم، خانه خریدم و کاسبی هم راه انداختم.
یک بار به یک داور اعتراض نکرد و همه رقبا از او به نیکی یاد می‌کنند.

این مفسر کشتی در ادامه گفت: خدا بی‌جهت به کسی عزت نمی‌دهد آقا تختی ویژگی‌های زیادی داشته که خداوند به او عزت داده است. 

بدون نقاب در آئینه «رخ به رخ»

هادی عامل در بخش آئینه رخ به رخ در مقابل خودش قرار گرفت و گفت: من سعی می‌کنم از لذات آنی برای لذت‌هایی که ماندگارند بگذرم. هادی سعی کن اشتباه نکنی اگر کردی سعی کن جبرانش کنی سرزنش کردن خودت تأثیری ندارد. من هیچ‌وقت به این فکر نمی‌کنم که ممکن است عزیزی را از دست دهم سعی می‌کنم در لحظه به عزیزانم عشق دهم. به هادی ۳۰ ساله می‌گویم با مردم صداقت داشته باش سعی کن اول کوچکِ مردم شوی و بعد آرام آرام بزرگ شوی. شهرت ارزش نیست، محبوبیت ارزش است. باید مردم دوستت داشته باشند تا محبوب شوی.

وی که اصالتاً زابلی است گفت: از همه جای دنیا  زادگاهم یعنی مشهد را بیشتر دوست دارم. آشپزی را دوست دارم و به نظرم جزو فرهنگ هر کشوری است و من هم از تجربه غذایی در نقاط مختلف دنیا استقبال می‌کنم. برای چهلمین سالگرد ازدواجم هم برای ۵۰ نفر خودم غذا درست کردم.

این گزارشگر تلویزیون اضافه کرد: آخرین اشک شوقی که ریختم مربوط به طلای محمدرضا گرایی بود. تکه کلام خداقوت پهلوان و خسته نباشید پهلوان را دیده‌ام که حتی در مجلس هم  استفاده کرده‌اند.

وی در انتها المپیک پاریس را تجسم کرد و نبرد رضا یزدانی با دیوید تیلور را در فینال ۲۰۲۴ گزارش کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس