کد خبر 1327706
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
دانشگاه نمایه

مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم به تشریح جزئیات آموزش حضوری ترم بهمن دانشگاه‌ها پرداخت و گفت:

به گزارش مشرق، محمدرضا آهنچیان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم در خصوص حضوری شدن آموزش نیمسال دوم دانشگاه‌ها، در شبکه خبر اظهار کرد: طبق ابلاغیه‌ مصوبه‌ ستاد ملی کرونا از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها دیروز توسط معاون آموزش وزیر علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شد، دانشگاه‌ها از بهمن ‌ماه یعنی از نیمسال دوم ۱۴۰۱ـ۱۴۰۰ موظف به از سرگیری آموزش حضوری هستند.

وی ادامه داد: در جلسه رؤسای دانشگاه‌های کشور که در چهارشنبه ۲۲ دی ماه برگزار شد بر اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی تمام دانشگاه‌ها تحت پروتکل‌های بهداشتی و با ملاحظه همه جوانب مربوط به سلامتی دانشجویان و کارکنان دانشگاهی در تمام مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکتری تخصصی تأکید شد.

* اولویت‌بندی برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها

آهنچیان اضافه کرد: سیاست کلی توسط ستاد ملی ابلاغ شده است و توسط وزارت علوم به عنوان سیاست وزارت در بازگشایی دانشگاه‌ها نیز ابلاغ شده است اما برنامه علمی و اجرایی توسط دانشگاه‌ها باید تنظیم شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها لازم است که بازگشایی شوند اما باید اولویت‌بندی وجود داشته باشد؛ یعنی سیاستگذار در برنامه عملیاتی به دانشگاه‌ها کمک کرده است و تبصره‌هایی در مصوبه داشته است تا با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سپس دانشجویانی که دروس عملی دارند و ترکیبی از آموزش‌های حضوری و الکترونیکی اقدام کنند به نحوی که دانشجویی از حضور در دانشگاه محروم نشود؛ چرا که ممکن است دانشگاه‌ها با مشکلاتی مخصوصا برای اسکان دانشجویان مواجه شوند. 

*هر دانشجویی موظف است کارت واکسن خود را به دانشگاه نشان دهد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم اظهار کرد: طبیعتا دانشگاه‌ها ممکن است به تنهایی و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی خودشان نتوانند ۱۰۰ درصد تمام دانشجویان را مخصوصا در موضوع اسکان پوشش دهند و بنابراین در آنجا تأکید شده است که با کمک استانداری در هر استانی که شورای آموزش عالی استانی فعال است و تمام استان‌های کشور را شامل می‌شود، بتوان از ظرفیت استان برای کمک به دانشگاه‌ها مخصوصا اسکان دانشجویان استفاده کرد.

وی درباره الزامی شدن کارت واکسیناسیون گفت: مصوبه‌ای از وزارت کشور دریافت کردیم مبنی بر اینکه بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت که اخیرا در تاریخ ۲۲ دی ماه ابلاغ شد، تمام جامعه دانشگاهی شامل اعضای هیأت علمی، کارشناسان و دانشجویان موظف به واکسیناسیون هستند و این مصوبه ستاد ملی است.

آهنچیان تصریح کرد: هر دانشجویی موظف است کارت واکسن خود را به دانشگاه نشان دهد و تأییدیه بگیرد و اگر امکان ندارد آزمایش منفی کرونای خود را ارائه دهد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس