کد خبر 1328015
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
بی حجابی

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا با بیان اینکه قانونگذار کشف حجاب را جرم اعلام کرده است، گفت: کسانی که به هر دلیلی با عناد کشف حجاب کنند مجرم تلقی می‌شوند.

به گزارش مشرق، سردار محمد رستمی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی انتظامی جمهوری اسلامی، در خصوص چگونگی عملکرد پلیس در مواجهه با کشف حجاب در معابر، خیابان‌ها و مغازه‌ها با بیان اینکه پلیس بر مبنای قانون وظایفی را برعهده دارد اظهار داشت: قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و به استناد ماده قانونی، انتظامی جمهوری اسلامی با سامانه طرح ناظر وظیفه اجرای قانون را بر عهده داشته و وظیفه قانونی خود را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای عکس‌های بی‌حجاب دانشجویان با سردر دانشگاه تهران چیست؟

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا تصریح کرد: کسانی که به هر دلیلی با عناد می‌خواهند کشف حجاب کنند مطمئنا بر اساس قانون مرتکب جرم شده و مجرم تلقی می‌شوند و حتماً وظیفه پلیس اجرای قانون است چرا که کشف حجاب جرم بوده و با موضوع بدحجابی متفاوت است.

 سردار رستمی با بیان این مطلب که با عنوان کشف حجاب در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۱ برای آن حبس در نظر گرفته شده است خاطر نشان کرد: پلیس غیر از مبنای قانونی کاری نمی‌تواند انجام دهد؛ پلیس وظیفه‌اش اجرای قانون است و قانونگذار کشف حجاب را جرم دانسته و بر این اساس کسانی که کشف جرم کنند مجرم شناخته شده و پلیس با آنها برخورد می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • SE ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 2
    چرا هیچ کس با اجرای سایر اجبارها و قوانین مشکلی ندارد، و از کلاه ایمنی تا بیمه اجباری و حتی نمای ساختمان اجباری مورد تایید است و فقط با این یک قانون مشکل دارند؟ چون اجبار بهانه ای بیش نیست . هر قدر هم قراردادهای بشری اجبار درست کند هم با آن مشکلی ندارند.
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    3 2
    پس این دیلبریتی ها که توی فضای مجازی بی حجاب هستن چی میشه؟ اونها رو هم زندانی کنید نه فقط مردم عادی .خیلی از این دیلبریتیها چیزی به نام حجاب ندارن.
  • حمید IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    4 2
    بی حجابی،الزاما با بی حیایی و بی عفتی و بی حیایی ارتباط ندارد و برعکس آن باحجاب بودن هم الزاما به معنای باعفت و با حیا بودن نیست بلکه آنچه که اساسی و بنیادی است حجاب درونی است که وقتی ساختارها و زمینه های آن از جمله رفع فقر اقتصادی و فرهنگی فراهم شود بطور اتوماتیک ،حجاب درونی خود را در حجاب بیرونی متجلی میسازد چه بسا با حجابانی که حجاب درون ندارند و برعکس
  • . IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
    0 0
    خدا خیرشون بده ما مدیون شهدا هستیم باید زودتر به این مورد رسیدگی کنند فرج امام زمان صلوات اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس