پورتوریکو بهشت میلیونرهای ارز دیجیتال می‌شود

علاقه مندان به بیت کوین به لطف معافیت‌های مالیاتی و سبک زندگی جزیره‌ای پورتوریکو به این کشور هجوم آورده اند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، پورتوریکو به مقصد جدید و داغی برای فعالان بازار ارز دیجیتال تبدیل شده است به طوری که سیاست‌های اقتصادی این کشور به نفع استخراج کنندگان رمزارز است.

پورتوریکو اخیراً معافیت‌های مالیاتی زیادی را برای افرادی که حداقل ۱۸۳ روز در این کشور زندگی کرده‌اند در نظر گرفته، از طرف دیگر شهروندان آمریکایی با وجود اینکه از پرداخت مالیات بر عاید سرمایه در این کشور معاف هستند، می‌توانند پاسپورت آمریکایی خود را باطل نکرده و نگه دارند.

بیشتر بخوانید:

خوب، بد, زشت؛ روایتی تحلیلی از سرنوشت پرفراز و نشیب بورس

در همین خصوص دیوید جانستون، یکی از فعالان بازار ارز دیجیتال می‌گوید: همه دوستان من اینجا هستند. من حتی یک دوست در نیویورک ندارم چون تک تک آنها به پورتوریکو نقل مکان کرده‌اند. خود من هم سال گذشته خانواده و شرکتم را به پورتوریکو انتقال داده‌ام.

وی در خصوص برداشت اولیه خود از زندگی و فعالیت در پورتوریکو را شرح داد و گفت: اولین بار وقتی به اینجا آمدم هیجان زده شدم و با توجه به اینکه این جزیره ۳ میلیون نفر جمعیت دارد به اندازه کافی برای توسعه فناوری بزرگ است.

به گفته جانستون، کل ساختمان اداری او در حال پر شدن از استارت آپ ها و شرکت‌های استخراج رمز ارز است.

طبق گزارش‌ها، طبق قانون ۶۰ پورتوریکو از این سرمایه گذاران مالیاتی اخذ نمی‌شود و همین امر سبب جذب افراد به این جزیره شده است.

در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران ۳۷ درصد بابت سود سرمایه کوتاه‌مدت و تا ۲۰ درصد بابت سود بلندمدت باید پرداخت می‌کنند که این سود از محل استخراج ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌هایی که بیش از یک سال نگهداری می‌شوند اعمال می‌شود.

بر اساس قانون ۶۰، یکی از معافیت‌های مالیاتی پورتوریکو در صورت رعایت شرایط خاص، این است که تعهد مالیاتی افراد را به صفر می‌رساند، همچنین مشوق‌های مالیاتی عمده‌ای برای صاحبان مشاغل وجود دارد.

با این حال، همه از هجوم ساکنان جدید به پورتوریکو خوشحال نیستند چون مردم محلی از این قانون که معافیت مالیات بر عایدی سرمایه بریا غیر پرتوریکویی ها اعمال ولی برای بومیان اعمال نمی‌شود آزرده خاطر شدند.

آنها همچنین ایده دولت را در مورد معافیت‌های مالیاتی که به ایجاد شغل و جذب پول نقد بیشتر به اقتصاد محلی کمک می کندرا زیر سوال بردند. البته هجوم گسیل ثروتمندان کریپتو به پورتوریکو نیز به افزایش قیمت در بازار املاک و مستغلات کمک کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس