چمران: مشکلات خانواده‌ آتش‌نشان‌های شهید حادثه پلاسکو همچنان برقرار است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سالروز حادثه پلاسکو گفت: متأسفانه همچنان مشکلات خانواده‌های شهدای آتش‌نشان در این حادثه برقرار است و شهرداری تهران باید هر چه زودتر در رفع این مشکلات اقدام کند.

به گزارش مشرق، چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران و با حضور حداکثری اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

چمران به سی‌ام دی‌ماه روز آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: این حادثه یک فاجعه بزرگ بود و انتظار آن را نداشتیم و با همه تلاش‌ها و جانفشانی‌های آتش‌نشانان متاسفانه ساختمان پلاسکو فروریخت و تعدادی از آتش‌نشانان نیز به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید:

تایید حکم شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو با موافقت رهبر انقلاب

وی با بیان اینکه با گذشت چند سال از حادثه پلاسکو و به شهادت رسیدن تعدادی از آتش‌نشانان هنوز خانواده این عزیزان مشکلات عدیده‌ای را دارند، تصریح کرد: امیدواریم مشکلات این افراد نیز هر چه زودتر برطرف شود و ان‌شاءالله با تلاش شهرداری این اتفاق بیفتد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در آن زمان ما از نزدیک شاهد تلاش‌های دوستان بودیم و آقای قالیباف شهردار وقت تهران اقداماتی را انجام داد که تحسین برانگیز بود. پلاسکو حادثه بزرگی بود اما در مدت کوتاهی جمع شد.

وی گفت: امیدواریم با کمک وزارت کار و قوه قضائیه بتوانیم از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم. در تهران متأسفانه ساختمان‌های پرخطر داریم و ان‌شاءالله جلساتی را با دادستانی و سایر دستگاه‌های مرتبط خواهیم داشت تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

همچنین در جلسه امروز قرار است علیرضا زاکانی شهردار تهران، لایحه بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران را تقدیم هیئت رئیسه شورای شهر تهران کند تا شورای شهر نیز در یک زمانبندی قانونی آن را بررسی و در نهایت به تصویب برساند.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به بیست ونهم دی ماه سالروز حادثه غزه، اظهار کرد: این روز یادآور مبارزات مردمی غزه است و به نام روز غزه نامگذاری شده است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت حمایت جهانی از مردم غزه گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران نیز در حمایت از مردم غزه ایستاده است و ان‌شاءالله شاهد پیروزی آنها باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس